Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vondell
Jag som är studerande, kommer jag ha användning av mobilen eller är det mer en jobbtelefon?

Studera är väl ett jobb med

qwerty-bordet gör all text inmatning mycket enklare. Annars är E71 fullmatad med det mesta. Kameran är svaga punkten, tar bra bilder i dagsljus men sämre i mörker. Kan ev fixas med en uppdaterad FW.
Haft min E71 i en vecka nu och blir bara mer och mer nöjd. Kopiöst bra batteritid, klarar 3 dar med tung användning.

Permalänk
Medlem

Då beställer jag en från mobillagret nu, hoppas de har snabb leverans bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Studera är väl ett jobb med

qwerty-bordet gör all text inmatning mycket enklare. Annars är E71 fullmatad med det mesta. Kameran är svaga punkten, tar bra bilder i dagsljus men sämre i mörker. Kan ev fixas med en uppdaterad FW.
Haft min E71 i en vecka nu och blir bara mer och mer nöjd. Kopiöst bra batteritid, klarar 3 dar med tung användning.

Kör du med 3G på eller av? Jag får max 2 dygn med min när jag kör med 3G.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Har nu använt min Nokia E71 här i helsingfors nu under min lilla minisemester, jag förstår inte riktigt hur jag har klarat mig utan GPS tidigare, den är sååååååååååååååååååååååååååååååå smidig, laddade hem kartor för Sverige och Finland innan jag åkte över.

Man kan ställa in informationen som man vill att den ska visa, EXTREMT skönt att kunna dumpa guideboken på hotellet och titta i Nokia Maps var tex det där lilla obskyra museet ligger någonstans samt att kolla hur långt det är dit från var man befinner sig.

Efter att ha installerat CorePlayer så är nog Nokia E71 den kompletta arbetsmaskinen. Jag rekommenderar verkligen denna mobil!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Kör du med 3G på eller av? Jag får max 2 dygn med min när jag kör med 3G.

Jag har använt min mobil i 2.5 dar och jag har halva batteriet kvar :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vondell
Jag har använt min mobil i 2.5 dar och jag har halva batteriet kvar :>

Stänger du av den på natten?

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Tjena!

Jag funderar på att köpa en E71 då min 6300 gick sönder när jag fyllerammla ner i Eskilstuna-ån.

Hursomhelst så är jag inte så hajj på mobiler, men det jag undrar är om man kan surfa överallt vart man vill?, och ser det ut exakt likandant som när jag surfar på min PC?.

Sen har den W-Lan, betyder det att jag kan surfa genom min dator med mobilen genom en sån här, http://www.webhallen.com/prod.php?id=31091 ?

Japp, det var väl det!

Hoppas på svar
Tack.

*Edit*Kom och tänka på en sak till, vad är skillnaden på 3G och W-Lan?, såsom jag uppfattat det är 3G samma sak bara att du kan vara överallt samt att det kostar pengar och går lite långsammare?.
Ursäkta om jag ligger långt efter i teknologin.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjena!

Jag funderar på att köpa en E71 då min 6300 gick sönder när jag fyllerammla ner i Eskilstuna-ån.

LOL

Citat:


Hursomhelst så är jag inte så hajj på mobiler, men det jag undrar är om man kan surfa överallt vart man vill?, och ser det ut exakt likandant som när jag surfar på min PC?.

Jo, du kan surfa överallt vart du vill men det kan bli dyrt om du inte tecknar ett abonemang med fast pris för datatrafik. Det brukar kosta 1-200 kr extra i månaden hos de flesta operatörer.

Citat:

Sen har den W-Lan, betyder det att jag kan surfa genom min dator med mobilen genom en sån här, http://www.webhallen.com/prod.php?id=31091 ?

Nja, det betyder att du kan koppla upp dig mot en bredbansrouter precis som man kopplar upp en bärbar dator med wlan, så du behöver en sådan här.: http://www.webhallen.com/prod.php?id=23579

Citat:

*Edit*Kom och tänka på en sak till, vad är skillnaden på 3G och W-Lan?, såsom jag uppfattat det är 3G samma sak bara att du kan vara överallt samt att det kostar pengar och går lite långsammare?.
Ursäkta om jag ligger långt efter i teknologin.

WLAN betyder att du surfar via ett trådlöst nätverk. Om du vill ha ett sådant hemma kan du köpa en router (se ovan). Med 3G surfar du via det mobila telefonätet och det tar mobiloperatörerna en avgiftför (se ovan). Det är ofta långsammare hastighet än i många trödlösa nätverk (WLAN) men duger utmärkt om du ska surfa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
LOL

Jo, du kan surfa överallt vart du vill men det kan bli dyrt om du inte tecknar ett abonemang med fast pris för datatrafik. Det brukar kosta 1-200 kr extra i månaden hos de flesta operatörer.

Nja, det betyder att du kan koppla upp dig mot en bredbansrouter precis som man kopplar upp en bärbar dator med wlan, så du behöver en sådan här.: http://www.webhallen.com/prod.php?id=23579

WLAN betyder att du surfar via ett trådlöst nätverk. Om du vill ha ett sådant hemma kan du köpa en router (se ovan). Med 3G surfar du via det mobila telefonätet och det tar mobiloperatörerna en avgiftför (se ovan). Det är ofta långsammare hastighet än i många trödlösa nätverk (WLAN) men duger utmärkt om du ska surfa.

Oj, tack för svaren!

Ok, så W-Lan och 3G är igentligen samma sak visuellt i mobilen, bara att det är 2 olika anslutningar?

Du skrev om att man kan fixa abonnemang med fast pris för datatrafik?, syftar du på denna? http://www.tele2.se/mobilt-bredband.html
Där står det ju att man måste ha en dator, sen kommer det någon adapter med.

Jag har mitt kontantkort Kompis nu vilket jag haft i några år, går det att använda det till 3G surfing?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Upptäckte att GPS:en inte fungerade ute på havet när jag åkte med båten från Helsingfors till Stockholm då det inte fanns någon kontakt med nätet.. då fungerade inte heller GPS:en, utan den stod och tuggade. Hoppas att efter att ha avaktiverat Assisterad och nätbaserad så ska det inte längre vara några problem. [/B]

Ute på däcken eller inne på färjan? Kan vara att den helt enkelt får ingen signal genom ½ tum stålplåt finlands färjan byggt av.

@ Peter233:
Du kan stänga av Bluetooth och aktiv WLAN sökning när du inte behöver dom för att spara på batteritid.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

pull: Ja, WLAN och 3G är samma sak "visuellt". Det abonemang du länkar är tänkt att användas till en dator. Antagligen måste du skaffa ett vanligt mobilabonemang med tillägstjänsten fri datatrafik eller så får du betala dyr trafikavgift för varje MB du laddar ner när du använder internet med ditt kontantkort. Men kolla på hemsidan hos din mobiloperatör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Du kan stänga av Bluetooth och aktiv WLAN sökning när du inte behöver dom för att spara på batteritid.

Är självklart avstängt.

Angående mobilt bredband:

Jag kör mobilt bredband som abbonemangsform i min mobil. Fungerar utmärkt, var bara att ringa kundtjänst och be dom fixa det.
0 kr i min till tele2
0,17 kr till fasta nätet
1,69 kr till övriga mobiler
99:- i månaden för 1GB.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Sådär, jag köpte en HTC S730 av en vän ganska billigt. Någon som vet om man kan dela ut internet från datorn till den genom bluetooth? Jag har ingen Wi-Fi hemma.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Ute på däcken eller inne på färjan? Kan vara att den helt enkelt får ingen signal genom ½ tum stålplåt finlands färjan byggt av.

Stod ute på däck Det var molnfritt också. Blev lite konfundersam när den vägrade hitta GPS-sateliterna..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Testade E71 på en färja till Åland: både maps2 och google maps låste inom 30S.. så visst funkar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Testade E71 på en färja till Åland: både maps2 och google maps låste inom 30S.. så visst funkar det

Var säkert något tillfälligt "fel" för mig i sådana fall

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Jag funderar på att köpa en Nokia E71, men nu kom jag att tänka på en sak..

Vilken WLAN standard använder telefonen? Dom flesta av dagens routrar använder n-standarden (inkl. den jag har hemma just nu)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Jag funderar på att köpa en Nokia E71, men nu kom jag att tänka på en sak..

Vilken WLAN standard använder telefonen? Dom flesta av dagens routrar använder n-standarden (inkl. den jag har hemma just nu)

Den går på WLAN IEEE 802.11b/g.
N är väl draft än så länge?

Funderar mellan E71 och E66, köper nog en av dem i morgon tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decid
Den går på WLAN IEEE 802.11b/g.
N är väl draft än så länge?

Funderar mellan E71 och E66, köper nog en av dem i morgon tror jag.

Vad menas med 'draft'?

Hur funkar det här med GPS på E71an? Jag har läst lite kring GPS på mobiltelefonen men jag blir inte riktigt klok på det hela.. Om man sitter i bilen eller om man går och behöver hjälp med att hitta till något specifikt ställe, kostar det då att använda GPSen då?

Jag har kollat lite på Nokia Maps 2.0 hemsida, och där står lite olika priser för "Drive & Walk" och "Walk" osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Vad menas med 'draft'?

Hur funkar det här med GPS på E71an? Jag har läst lite kring GPS på mobiltelefonen men jag blir inte riktigt klok på det hela.. Om man sitter i bilen eller om man går och behöver hjälp med att hitta till något specifikt ställe, kostar det då att använda GPSen då?

Jag har kollat lite på Nokia Maps 2.0 hemsida, och där står lite olika priser för "Drive & Walk" och "Walk" osv.

Att det inte är en färdig standard än ~utkast. Inte alla företag som gillar att sätta in drafts i sina produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken WLAN standard använder telefonen? Dom flesta av dagens routrar använder n-standarden (inkl. den jag har hemma just nu) [/B]

Det spelar väl ingen roll om det är N eller G när det är en mobiltelefon det är frågan om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Det spelar väl ingen roll om det är N eller G när det är en mobiltelefon det är frågan om.

Inte? Så om man har en N-router och en b/g-telefon så ska det funka ändå? Hm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Vad menas med 'draft'?

Hur funkar det här med GPS på E71an? Jag har läst lite kring GPS på mobiltelefonen men jag blir inte riktigt klok på det hela.. Om man sitter i bilen eller om man går och behöver hjälp med att hitta till något specifikt ställe, kostar det då att använda GPSen då?

Jag har kollat lite på Nokia Maps 2.0 hemsida, och där står lite olika priser för "Drive & Walk" och "Walk" osv.

du kan antingen ladda ner kartan on the go så att säga, då kostar det datatrafik. men du kan även ladda in kartan från datorn. då kostar den biten inget.

men sen så måste du betala till nokia, för att få annat än att bara se vart på en karta du är. alltså betala för att få en röst som talar om vart du ska gå/köra och anvisningar på skärmen. du får dock 90 dagars test när du köper mobilen, men sen måste du som sagt betala för den funktionen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Inte? Så om man har en N-router och en b/g-telefon så ska det funka ändå? Hm.

Klart det funkar, N är ju bakåtkompatibelt med G precis som G är bakåtkompatibelt med B.

Jag menade bara att den extra prestandan som N kan ge knappast kommer till nytta i en telefon. Du flyttar ju inga stora datamängder direkt

Permalänk

Hej! Behöver lite hjälp här. Har en Nokia E71. Vill få den upplåst så jag kan använda vilka program jag vill till telefonen. har testat den översta guiden på " http://diabo.110mb.com/symbian/indexhack.htm " utan att lyckas. vid steg 6 när jag skulle kopiera en fil till c:\sys\bin\ så fanns det ingen " c:\sys\bin\". nån i värmland som kan hjälpa mig? som jag kanske kan hjälpa mig personligen med detta? Annars, om ni har nån annan idé, så skriv gärna.

MVH Andreas

Permalänk

Har du installerat och kört CapsON? Tänkte om mappen ligger dolt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadgerBoy
Har du installerat och kört CapsON? Tänkte om mappen ligger dolt?

Den gjorde det, men jag la alldeles nyss in det i c:/bin genom datorn, ska testa det nu

Permalänk

Skulle någon kunna ladda upp ett videoklipp som är inspelat med den här telefonen? Är väldigt intressant för mig vad det blir för kvalité på klippen som spelas in med den.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

kanske kan göra det senare. tills vidare kan du kika på denna video om du inte redan sett den: http://www.youtube.com/watch?v=cZMACF41AIw

Jämförelse mellan videon på E90 och E71

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
kanske kan göra det senare. tills vidare kan du kika på denna video om du inte redan sett den: http://www.youtube.com/watch?v=cZMACF41AIw

Jämförelse mellan videon på E90 och E71

Tack för länken!