Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Det är busenkelt att montera bort fronten. Har själv gjort det flera gånger på min för att ta bort allt damm som kommer in under displayglaset.

Här finns en guide (service manual) hur man går tillväga:
http://www.4shared.com/file/83066936/d443e458/E71_RM-346_RM-3...

Eller här:
http://3to11.wordpress.com/2008/12/19/how-to-disassemble-noki...

Intressant att veta. Har du köpt en T4-mejsel då?

Det här med att skruvarna inte är avsedda att användas mer än en gång kan man bortse från? (som står om på t ex http://3to11.wordpress.com/2008/12/19/how-to-disassemble-noki...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awll
Intressant att veta. Har du köpt en T4-mejsel då?

Det här med att skruvarna inte är avsedda att användas mer än en gång kan man bortse från? (som står om på t ex http://3to11.wordpress.com/2008/12/19/how-to-disassemble-noki...)

Problemet är att de lätt blir runda så nästa gång du ska skruva är det nästintill omöjligt att skruva av den.

Har märkt detta fenomen på några andra lurar jag meckat i, senast min 5310 där torxskallen påskruven blev genast rund, tog bara ett par nya så var det klart.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag har öppnat min E51 två gånger för att putsa bort dammet under displayglaset. Inget fel på skruvarna. Lyckas man dra skallarna runda använder man fel verktyg.

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av att skruvarna tar stryk i hatten alls. De ser fortfarande helt nya ut. Dock sitter de limmade med nåt blått lim, och detta lim släpper ju givetvis första gången man skruvar bort dom.

Jag köpte ett torx-pack med olika storlekar.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jag har inte märkt av att skruvarna tar stryk i hatten alls. De ser fortfarande helt nya ut. Dock sitter de limmade med nåt blått lim, och detta lim släpper ju givetvis första gången man skruvar bort dom.

Jag köpte ett torx-pack med olika storlekar.

det blåa, det är locktite, som sitter där för att skruvarna inte ska vibrera upp.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Sådär debrandade luren, bytte till en annan produktkod sen gick jag in i NSU den klagade på att jag redan har nyaste firmware men jag valde ändå att installera den på nytt. Nu är alla jobbida 3 ikoner och skit borta.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Om man inte har nåt emot att spänna skruvarna ett par gånger om året eller nåt behöver man inte gänglåsning antar jag. Jag har aldrig märkt att min telefon skulle börja glappa.

Jag har Clas Ohlsons 30-8546, den funkar utmärkt till det mesta i elektronikväg. Den har dock ingen phillips som är tillräckligt liten för apples laptops. Den går ner till 000 om jag minns rätt.

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/308542_85... den vita lådan på bilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sådär debrandade luren, bytte till en annan produktkod sen gick jag in i NSU den klagade på att jag redan har nyaste firmware men jag valde ändå att installera den på nytt. Nu är alla jobbida 3 ikoner och skit borta.

Alla jobbiga 3-ikoner? Det enda 3 har lagt in som egna apps och därmed har egna ikoner är 3Mobiltv och 3explore. Totalt alltså två stycken, vilka mängder, det fullkomligt skriker 3 om luren! Byt till ett annat tema så ser telefonen ut som vilken som helst. Tycker du överdriver lite!

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Alla jobbiga 3-ikoner? Det enda 3 har lagt in som egna apps och därmed har egna ikoner är 3Mobiltv och 3explore. Totalt alltså två stycken, vilka mängder, det fullkomligt skriker 3 om luren! Byt till ett annat tema så ser telefonen ut som vilken som helst. Tycker du överdriver lite!

en jävla massa nu minns jag ju inte allt i huvet men skönare att ha en normal telefonen än en som är sönderk****ad :D... Sen den stora 3 loggan som visades i form av en sekvens när man starta/stängde av telefonen

riktigt jobbigt.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
en jävla massa nu minns jag ju inte allt i huvet men skönare att ha en normal telefonen än en som är sönderk****ad :D... Sen den stora 3 loggan som visades i form av en sekvens när man starta/stängde av telefonen

riktigt jobbigt.

Märkligt det där, eftersom jag har både en 3-brandad och en obrandad. Jag varken märker eller knappt ser någon som helst skillnad, förutom 3-loggan vid uppstart du nämner (som för övrigt varar i typ 2 sek.), samt de två applikationerna jag nämnde.

Det är enda skillnaden.

Nåt jag dock stört mig på är att 3s eget tema inte täcker kalendern och kontakter. Det gör inte något annat originaltema heller, utan vilket tema man än använder så är det "Light"-temat som syns i kontakter och kalendern. Här har Nokia varit alltför slöa och man får vända sig till tehkseven för att få snygga teman som faktiskt täcker hela luren.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Är det någon som upplever problem med telefonnen?

Min fryser lite då och då samt att den nu föär tredje gången startart om sig själv när jag lyssnat på musik. Den stänger av sig helt och startar om, den frågar inte heller pinkod efter att den startat om utan den går direkt till startskärmen.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Är det någon som upplever problem med telefonnen?

Min fryser lite då och då samt att den nu föär tredje gången startart om sig själv när jag lyssnat på musik. Den stänger av sig helt och startar om, den frågar inte heller pinkod efter att den startat om utan den går direkt till startskärmen.

Min har hittils varit väldigt stabil, inge frysningar eller omstarter. Kanske måste du resetta telefonen eller i värsta fall lämmna in den.

Kan ju också vara något tredjepartsprogram som jävlas.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sundsten
Min har hittils varit väldigt stabil, inge frysningar eller omstarter. Kanske måste du resetta telefonen eller i värsta fall lämmna in den.

Kan ju också vara något tredjepartsprogram som jävlas.

Min var en '3' som jag unbranda till original fw altsså senast och jag har inte installerat några program själv ännu. Visst omstarterna och frysningar kommer ju inte varje dag men ändå lite störande.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Sådär! Har nu skaffat mig en liten E71:a!

Gränssnittet är väl inte det vackraste som skådats, ganska fula menyer imo - någon som har någon lösning?

Finns det någon supportmail på nokias hemsida man kan maila till med frågor? Orkar inte sitta och läsa i tre tusen olika forum för att få hjälp ~~

Undrar även om nån här har lyckats synkronisera E71:an med ett outlook live konto?

Slutligen vägrar den skicka sms, pga den vill ha en meddelandecentral hittar inte vart jag stänger av funktionen om nån meddelandecentral (vad är det för något)..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frumpish
Sådär! Har nu skaffat mig en liten E71:a!

Gränssnittet är väl inte det vackraste som skådats, ganska fula menyer imo - någon som har någon lösning?

Ja alltså, byt tema! Tanka nåt hett från tehksevens site. "Qi" är min favorit med OVI-icons.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Nice! Riktigt skön sida för e71an! Tog en vit fin sak med ovi ikonerna, resultat är grymt mkt snyggare än innan! Nu ska jag beställa dessa godsakerna från dealextreme

vitt siliconcase för 10 spänn, gratis frakt (tog runt 2 veckor när jag beställde ett siliconcase för min ipod touch som har funkat grymt bra i 1 år.. 10 kr där med )
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14763

plastfilm för att skydda skärmen
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23647

köpte 3 plastfilmer då de enligt min erfarenhet är rätt kniviga att få på rätt utan att det blir bubblor och gör man fel en gång är filmen i princip obrukbar (var iaf så på ipod touchen)

Permalänk
Medlem

Funderar på grupperingen av kontakter... Irriterande att kontakterna inte "försvinner" ur huvudlistan när man grupperar dom. Går det att ordna? Vill ha en mapp med familj, en med vänner, och en med kundkontakter. Inget i huvudlistan. VH.

Permalänk
Medlem

Har ni något bra program för att konvertera musivvideos eller serier till rätt format så man kan ha det i telefonen?

Har testat ett gäng men vissa tar timmar andra får man ingen bild på..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Borde inte den gå att få tag på billigt snart?

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Bör gå ner lite till men sen slutar den väl antagligen säljas då E72 helt ersätter?

Jag har haft ett knasigt problem med min nu.
Ibland slutar huvudmenyn att fungera. Jag kan gå in på kameran via direktknappen och använda alla program jag lagt in som snabbgenvägar på första-skärmen.
Vet inte om jag har senaste mjukvaran, uppdaterade för 3 månader sedan kanske. Problemet dök bara upp plötsligt och vad jag vet har jag inte lagt in några apps.

Någon annan som varit med om samma?
Mitt första steg blir att kolla om jag kan uppdatera mjukvaran. Installationen ville inte starta i Win 7 men bör ju gå att komma runt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nokia e71

Har haft min e71 ganska länge nu,.. det enda jag saknar är den UNDERBARA funktionen som iPhone och vissa andra telefoner har. Alltså att kunna se tidigare sms så att man får en historik. Vet någon om det finns någon app man kan skaffa till e71an? VIll verkligen ha den funktionen!.

Permalänk
Medlem

Re: Nokia e71

Citat:

Ursprungligen inskrivet av preeben
Har haft min e71 ganska länge nu,.. det enda jag saknar är den UNDERBARA funktionen som iPhone och vissa andra telefoner har. Alltså att kunna se tidigare sms så att man får en historik. Vet någon om det finns någon app man kan skaffa till e71an? VIll verkligen ha den funktionen!.

http://dailymobile.se/2009/03/13/symbian-free-isms-iphone-sty...

http://store.ovi.com/content/3129?clickSource=search

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nokia e71

Tack så mycket..dock så är jag ganska noob på sådant och jag lyckades inte installera något av programmen...den på ovi gick inte pga att min mobil inte vill vara med när jag väljer köp. Och den andra filen installerade jag via datan och då blev det certifikatfel.. varför? Hur gör jag...?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Nokia e71

Citat:

Ursprungligen inskrivet av preeben
Tack så mycket..dock så är jag ganska noob på sådant och jag lyckades inte installera något av programmen...den på ovi gick inte pga att min mobil inte vill vara med när jag väljer köp. Och den andra filen installerade jag via datan och då blev det certifikatfel.. varför? Hur gör jag...?

Ok, Free iSMS är gratis men tyvärr är .sis filen osignerad. Om du googlar lite så får du info om hur du kan signera den.

Annars finns här två andra alternativ som kostar ca: 100kr.

http://www.symbianwave.com/product.php?id=smschat_s60
http://ehandysoft.com/threadsms.htm

Permalänk
Medlem

Går att stänga av att den kräver certifikat i telefonen också har jag för mig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?