Permalänk
Medlem

vad ska man använda för mediaspelare? Varken den inbyggda realplayer eller divxplayer funkar något vidare. Behöver stöd för fler video och ljudformat. Tips?

Permalänk
Medlem

Core player är riktigt bra. Den är inte gratis men är väl värd sina slantar. http://www.coreplayer.com/

Permalänk
Medlem

Betala 30 dollar för något som inte stöder ac3? Någon borde porta mplayer eller vlc. Allra bäst vore förstås om telefonen körde linux

Permalänk
Medlem

Man undrar ju när Nokia tänkte styra så alla vi som ännu inte har 200 ska kunna få den. Läste mig till att 200 släpptes redan i november så det är lite konstigt att inte vissa kan få den.

Ett problem med E71an är teman. Det är "Light" temat som ligger som grundtema i telefonen. Byter man till exempelvis "Dark", eller vilket annat som helst, så täcker inte dessa hela telefonen. Kör med Dark och öppna sedan kalendern så ser ni att det är Light-temat där, likaså sök-listen i kontakter. Fattar inte hur Nokia kunde göra en sån miss!

Har testat säkert 100 teman på internet och INGET täcker hela luren - och inte ens de teman som kommer med från fabrik (lol).

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mitt E-postkonto på standby screen, men det syns endast när jag har fått ny mejl. När jag läst mejlet så försvinner det igen. Jag vill alltså att det ska vara som med kalendern, att den alltid syns, och har man inga kalenderposter så står det "Inga kalenderposter idag" - Och så vill jag att det ska vara med E-postkontot också.

Så det står typ "Inga nya mejl". Går det?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jag vill ha mitt E-postkonto på standby screen, men det syns endast när jag har fått ny mejl. När jag läst mejlet så försvinner det igen. Jag vill alltså att det ska vara som med kalendern, att den alltid syns, och har man inga kalenderposter så står det "Inga kalenderposter idag" - Och så vill jag att det ska vara med E-postkontot också.

Så det står typ "Inga nya mejl". Går det?

Ladda ner Nokia Email http://email.nokia.com

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Jag har lite problem med min GPS

"min position" är fast på en viss adress på kungsholmen i stockholm även fast att jag befinner mig på helt annan ort. När jag är på kartan och väljer "min position" i menyn förflyttas jag till adressen i stokcholm som visserligen var min position för 1 månad sen. Men jag lyckas inte få det att komma dit jag befinner mig i nuläget. Det verkar ha hängt sig någon som vet vad man kan göra för att få igång den igen?

Permalänk

har installerat Coreplayer 1.3 och när jag väljer helskärm så vrids bilden 90 grader, skärmen är ju bred och inte avlång så det blir helt fel, vill att bilden ska visas över hela skärmen.. någon som vet vad man ska ändra i inställningar?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
har installerat Coreplayer 1.3 och när jag väljer helskärm så vrids bilden 90 grader, skärmen är ju bred och inte avlång så det blir helt fel, vill att bilden ska visas över hela skärmen.. någon som vet vad man ska ändra i inställningar?

Meny -> Inställningar -> Orientation -> Normal

Nu har jag i och för sig v1.2 men det borde inte vara nån skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Ladda ner Nokia Email http://email.nokia.com

Mjo men jag har testat det. Gillade det dock inte. Taskigt interface och dessutom fult. Då föredrar jag den inbyggda e-postklienten.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RooX
Meny -> Inställningar -> Orientation -> Normal

Nu har jag i och för sig v1.2 men det borde inte vara nån skillnad.

tack så mycket det funkade!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Vet inte varför, men plötsligt tar inte min E71 emot MMS längre. Jag misstänker att det blev så efter att jag uppdaterade telefonen. Har snackat med Felia och där blir man bemött som en fiende och dom kan inte göra något. Snackade också med Nokia Supporten och dom sa att jag skulle skriva in mms.telia.se i datapaket under Kopplingspunkt. Dock fungerar det ändå inte. Ska göra en reset nu och se om det fixar sig.

Ingen annan som ha rproblem med detta?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Tänkte bara meddela alla som går i köptankar att jag nu efter cirka 3 månader med e71:an fortfarande är precis lika nöjd med den om inte mer!

Visa signatur

Portabla Prylar på www.portablaprylar.se

Permalänk
Medlem

Frågor

Hej!

Jag fick min nokia E71 igår, och är super nöjd!

Men det är en sak jag stör mig på lite, när skärmen har slocknat (går i viloläge) så fortsätter navigerings/bläddringsknappen att lysa eller rättare sagt den blinkar till imellanåt.
Varför gör den så och går det att ta bort det på något sätt?

Sen undrar jag en annan sak om det går att fixa. Göra så att man ser vad klockan är hela tiden. Exempelvis när man är inne i menyn, när man skriver ett meddelande osv. Tycker det är lite jobbigt att man inte ser en liten klocka hela tiden. Är så van vid det från sony ericsson, men detta kanske inte är något nokia har?

Tack på förhand!
/Dedde

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Lampan du syftar på stänger du av i profiler och den heter "Andningslampa". Gå in i profiler och välj "anpassa" den profil du använder. Sätt bara andningslampa på "av" så försvinner blinkandet. Det kommer däremot fortsätta blinka för nya sms, etc, men slocknar sedan.

När du stängt av adningslampan så kommer istället en klocka samt datum att visas på skärmen när den är släckt. Precis som på andra Nokior.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar "Large Time" som finns på http://martin.st/software/#largetime

Det är en skärmsläckare som ersätter Nokias usla standardvariant. Den har stora siffror som faktiskt syns även när skärmen inte är upplyst.

Min E51 tänder skärmen någon sekund när man trycker på vänster softknapp med tangentlåset på. Man behöver inte ens träffa exakt rätt, utan man kan dra till med hela tummen och träffa 4-5 knappar om man vill, det fungerar ändå. Väldigt smidigt när man vill se vad klockan är.

Själv skulle jag gärna se att den tände belysningen oberoende var och hur man trycker, även om tangentlåset är på. Det gör väl ingenting om den börjar lysa i fickan lite då och då?

Permalänk
Medlem

Du vet att man kan hålla in "styrknappen" i en sekund för att se en stor klocka i vanliga fall också på E71:an? Den dyker inte upp förän att skärmen har slocknat för första gången men den är väldigt användbar ändå.

//C

Permalänk
Avstängd

Jag beställde Nokia 5800 som jag får på måndag troligtvis men jag funderar mer och mer på att returnera och be att få E71 ist. Känns mer som en hype med 5800 plus att den är tjockare and me no like fat phones. Och i slutändan efter allt pillande så är det ringa sms och lyssna på musik som gäller. Och E71 tror jag håller bättre i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Jag beställde Nokia 5800 som jag får på måndag troligtvis men jag funderar mer och mer på att returnera och be att få E71 ist. Känns mer som en hype med 5800 plus att den är tjockare and me no like fat phones. Och i slutändan efter allt pillande så är det ringa sms och lyssna på musik som gäller. Och E71 tror jag håller bättre i längden.

Hur gjorde du? Bytte du till en E71?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Min telefon säger "datapaketansluting inaktiv" när jag ringer någon och "datapaketanslutning aktiv" när jag lägger på.. i samband med det piper det till, vilket är grymt irriterande, då det är rätt högt =P

Hur blir jag av med det?

Permalänk

Kör på 3G (UMTS) så tillåter mobilnätet bägge samtidigt.

Permalänk
Medlem

okej.. hur blir det då med strömförbrukningen?

Permalänk

Jag klassas som extrem användare och klarar en dag, vid lite mindre användning klarar jag upp till 3 dagar.
Om du kollar speccarna ser du att den inte tar "så mycket mer".

Permalänk
Medlem

Grejen är ju att det är en 3G-telefon så varför inte använda den som det? Dual Mode = alltid tillgång till två nät. Funkar inte 3G gör garanterat GSM det och tvärtom. Dock skulle jag vilja kunna välja att den prioriterar GSM före 3G vid samtal.

Hursomhelt, i standby är det knappt skillnad om man kör 3G eller GSM. Skillnaden är dock ganska stor när man pratar i telefonen. Det drar ungefär dubbelt med ström när man pratar via 3G som vid GSM. Det upplever jag från båda mina E71.

Batteritiden är riktigt bra. Jag har PUSH igång på mailen dygnet runt och brukar ladda var tredje dag, men då har jag inte pratat överdrivet mycket. Det är snacket över 3G som suger batteri.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Vilket program kör du för att få push? Är det emoze som är bäst?

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av emoze är mycket nöjd med det fungerar väldigt bra har inte haft några problem med det

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Ställ in den inbyggda mejlklienten att hämta nya mejl var 5e minut. Då är den konstant uppkopplad mot mailservern och man får mejlen direkt. Har testat Seven, Nokia Email etc, men den inbyggda klienten får ändå mejlen snabbare än dessa om man kör dom inställningarna. Nu räknas detta som "Pull" Mail, men det är egentligen ingen som helst skillnad. Skillnaden är väl att man slipper ett annat mejlprogram som körs hela tiden.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Ställ in den inbyggda mejlklienten att hämta nya mejl var 5e minut. Då är den konstant uppkopplad mot mailservern och man får mejlen direkt. Har testat Seven, Nokia Email etc, men den inbyggda klienten får ändå mejlen snabbare än dessa om man kör dom inställningarna. Nu räknas detta som "Pull" Mail, men det är egentligen ingen som helst skillnad. Skillnaden är väl att man slipper ett annat mejlprogram som körs hela tiden.

Tack för detta. Funkar skitbra, mycket smidigare än de lösningar jag testat innan.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min e71 sen i julas, och jag är nöjd. Det enda jag stör mig på är att jag måste ladda så ofta :S nästan varje dag.. skitjobbigt.. Läste här över att han bara behövde ladda var tredje dag..
Ska tilläggas att jag inte gör så mycket med mobilen, jag smsar lite, och ringer.

Btw, har tappat den i golvet ett par ggr, inget har pajjat det roliga är att det låter som man tappar en tegelsten, för den är så robust x)

Visa signatur

[foo-sch-e-oow]