Ps3 hos ELECOMP CO. LTD

Permalänk
Medlem

Ps3 hos ELECOMP CO. LTD

Svarade på en annons på Eniro köp&Sälj och fick detta svar. (Frågade om ps3an var kvar, om kvitto fanns, om den kunde skickas mot pf) Fick detta svar :

"Hej,

Tack för ditt mail och interest.We är registrerat företag med säte i
Storbritannien,

Den nya PS3 80GB console spel kommer med sina kompletta tillbehör i
sin ursprungliga fabriken förseglad låda med 1 års internationell

garantin. och 6 månader för återvändande.

Den levereras med 2 controller och 5 olika spel för att förstora.

Vi ger rabatt på grund av JUL Bonanza och sälja för.

Det kostar ..... 150 euro, kostnaderna för frakt 30Euro

Du kan ge oss dina riktpris.

Köp 3 få 1 enhet gratis inklusive fri frakt.

Vi levererar via Fedex / DHL / Ups kurirtjänster från våra brittiska Office.

Leverans tar 48hours till din dörr steg.

Skicka din leveransadress och telefonnummer och din beställning.

Betalningsvillkor: görs via Western Union

Vi levererar dina varor inom 2 dagar till din dörr steg omedelbart vi
bekräfta din betalning.

WEBBPLATS: http://www.elecompcoltd.biz.nf/

Vi väntar på ditt svar.

Tack

Akeem"

Frågan är: Är det ngn som har haft ngt att göra med det företaget 150£ för en ps3 låter lite för bra för att vara sant...

Deras hemsida känns inte allt för seriös heller har försökt googla lite om företaget men inte lyckats hitta ngn info... Blufföretag??

edit: var ej på blocket utan på eniro köp&sälj

Permalänk
Medlem

Re: Ps3 hos ELECOMP CO. LTD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockec

Frågan är: Är det ngn som har haft ngt att göra med det företaget 150£ för en ps3 låter lite för bra för att vara sant...

Då är det inte sant.

SCAM

Permalänk
Hedersmedlem

Bluff o båg.

Skicka dina pengar till mig istället, så ska du få en virtuell bild av PS3. Skickar du pengarna inom 4timmar, så får en extra bild på en handkontroll också ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Bluff o båg.

Skicka dina pengar till mig istället, så ska du få en virtuell bild av PS3. Skickar du pengarna inom 4timmar, så får en extra bild på en handkontroll också ;).

hehe låter ju som en bra deal Synd bara att det är fullt med folk som vill blåsa en på pengar hela tiden. Blev väldigt förvånad när jag fick svaret eftersom annonsen var "upplagd" av en privatperson i Uppland... men så var ju inte fallet. Annonsen är ialla fall anmäld och kommer att plockas bort hoppas bara att ingen gick på det.

Permalänk
Medlem

All betalning med western union är bluff.

Permalänk
Medlem

ja herregud inser man inte det då förtjänar man bli blåst ... på tok för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja ha en PS3 för 150 euro men tyvärr så finns det för många bluffmakare där ute

Permalänk
Medlem

Såfort Western Union är inblandade ska man kolla upp det extra noga. Allt som oftast är det bluff.
Och den gyllene regeln: Låter det för bra för att vara sant, så är det säkert så också.
Sidan var ju asball, ser ut som om en femåring gjort den. På Ps2 är det en bild på Ps3 hmm?

Skicka ett mail till eniro om det, de är säkert intresserade av vad det är för folk som annonserar hos dem.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Då folk är så jäkla sugna på att göra en bra deal så kan jag nästan sätta pengar på att ngn här kommer att trotsa alla varningar och göra ett försök

Permalänk
Medlem

Ocks bra "SHIPPING At the present time, we only ship worldwide."
Ingen leverans till månen med andra ord.

Tyvärr finns det de som tycker sig ha råd att pröva, och så länge scammarna lyckas lura enstaka kunder så kommer de fortsätta.
Påminner mig om han som som påstod sig importera PS3 från brasilien innan PS3 var lanserad i Sverige, samt Medison.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara