Nytt problem med Seagate 7200.11

Permalänk
Medlem

Vad var det jag sa? Jag skrev ju om detta i förra tråden om sama problem, att jag hade dett aproblem med min 500 GB disk. Den klickar och har sig och ibland bara låser datorn sig utan anledning. Efter att ha vänt disken upp o ner försvann klickandet men låsningarna kvarstår.

Blir till att reklamera denna då. Vad kul det ska bli att köpa en annan disk och flytta över allt junk till och installera om operativsystem och helvete, aaaaaargh!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Själv undviker jag Seagates diskar som pesten numera. Jag hade två stycken som nyligen dog trots att de användes i en stationär dator som inte fått några smällar alls. Jag är riktigt ledsen att jag köpte dem, då jag normalt alltid hållit mig till Samsung (vilkas diskar jag använt i mängder och i evigheter nu - och aldrig någonsin haft minsta problem med), men en dag fick jag helt enkelt något idiot-knäpp och fick för mig att köpa de där Seagate-diskarna.

Och Seagates garanti-bluff är en stor skam! Fem år säger de, men kostnaden att faktiskt byta ut skiten skulle kosta nästan mer än att köpa nya diskar (först måste man köpa en stor kartong att skicka diskarna i, sedan måste man betala tull när diskarna kommer fram).

Nej, fy fan för Seagate säger jag. Jag hoppas innerligt att ekonomi-krisen samt deras disk-problem får dem att gå i graven - det förtjänar de verkligen.

PS: Seagates diskar låter dessutom förjävligt illa i jämförelse med t ex Samsung. Och för mig så är en låg ljudnivå den absolut viktigaste aspekten med en hårddisk.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Men vafaaaan!
Jag har en ST3500320AS (500gb) som NYLIGEN börjat uppföra sig skumt, tappar bort MBR och krashar helt och försvinner ur bios.

Ger mig BSODs och mycket mycket mer.
Jag trodde det bara va EN defekt disk, men det va tydligen ett rätt vanligt problem.

Fan...

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Är det samma problem med ST3500320AS som ST3500320A?

Visa signatur

kärlek.

Permalänk

har 2 sånnahär.. inget jag märkt av ännu dock..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Då är det bara för mig att hålla tummarna för att min 500Gb ska hålla ihop då. Har exakt samma modellnummer och firmware.

Men än så länge fungerar den och seagate har aldrig tidigare svikit. Men i min nästa dator blir det garanterat bara WD diskar.

Permalänk
Medlem

Man blir less...

*Suck*

Jag har åsså 500gb disken i fråga...på två olika datorer, inköpta för ca: 1år sedan.

Varav en har krånglat sedan jag försökte bygga ihop den burken.
Den datorn har nu stått i 1år och samlat damm...jag har inte fått fart på skiten ännu, (har inte haft tiden att hitta fel orsaken) inte kul när den kostade mig ca: 13.000kr i inköp...
Detta problemet med disken kan mycket väl vara orsaken till varför den datorn hänger sig...(i början hittades inte mitt 8800GT...men det ordnades iochmed en att en uppdatering till Vista släpptes...allt jävlades till denna burk...)

Den andra datorn som jag har använt, har nu åsså börjat bete sig skumt...
Om jag exempelvis lämnar datorn med några Explorer fönster öppna, ex. lyssnar på radio i det ena fönstret å kanske är inloggad i en chatt i nått annat fönster...då kan internet uppkopplingen försvinna/sluta fungera...men radion spelar fortfarande...när jag då stänger det fönster som verkar ha kraschat så börjar ljudet att hacka och muspekaren hoppar/hackar fram när man rör den samtidigt...man hör att datorn/hårddisken tokjobbar...och efter kanske 15-30 sekunder så lugnar den ner sig å då fungerar det att gå ut på internet igen...man hör när ljudet på radion har slutat att hacka å då funkar det igen...
Det kan säkert vara annat som krånglar men det kanske inte är omöjligt att det är disken heller!?

Vet någon här hur man kan testa disken om den fungerar till 100%...

Visa signatur

Att oroa sig för något... är som att låna bekymmer från framtiden!!!
...och vem vill låna bekymmer?

Permalänk
Medlem

Jag har 400gb modellen, som tur var så rapporteras inget fel på den. Funkar bra hittills också

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

SATAn i gatan - såg precis att jag har ett knippe EXAKT sånadäringa.

Kör en femma sedan några år på 7200.11 320GB och de är OK, ruggigt snabba dessutom.

Så va' tusan har hänt me' Seagate under senare tid?

Varumärket är ju helt förstört - att "göra en Seagate" betyder numera att man totalt skämt ut sig.

Permalänk
Medlem

Re: Man blir less...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rulle72
*Suck*

Jag har åsså 500gb disken i fråga...på två olika datorer, inköpta för ca: 1år sedan.

Varav en har krånglat sedan jag försökte bygga ihop den burken.
Den datorn har nu stått i 1år och samlat damm...jag har inte fått fart på skiten ännu, (har inte haft tiden att hitta fel orsaken) inte kul när den kostade mig ca: 13.000kr i inköp...
Detta problemet med disken kan mycket väl vara orsaken till varför den datorn hänger sig...(i början hittades inte mitt 8800GT...men det ordnades iochmed en att en uppdatering till Vista släpptes...allt jävlades till denna burk...)

Den andra datorn som jag har använt, har nu åsså börjat bete sig skumt...
Om jag exempelvis lämnar datorn med några Explorer fönster öppna, ex. lyssnar på radio i det ena fönstret å kanske är inloggad i en chatt i nått annat fönster...då kan internet uppkopplingen försvinna/sluta fungera...men radion spelar fortfarande...när jag då stänger det fönster som verkar ha kraschat så börjar ljudet att hacka och muspekaren hoppar/hackar fram när man rör den samtidigt...man hör att datorn/hårddisken tokjobbar...och efter kanske 15-30 sekunder så lugnar den ner sig å då fungerar det att gå ut på internet igen...man hör när ljudet på radion har slutat att hacka å då funkar det igen...
Det kan säkert vara annat som krånglar men det kanske inte är omöjligt att det är disken heller!?

Vet någon här hur man kan testa disken om den fungerar till 100%...

Här http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools hittar du testprogrammet.

Har själv två 7200.11 500Gb varav den första fick skickas tillbaks ganska omgående så nått större förtroende för Seagate har jag inte efter detta och nu detta?

Permalänk

jag har 3st ST3500320AS och jag har inte några problem med dom än så länge iaf.

i min första dator satt det en sån här disk också och den pajade efter 2 veckor men det var inte så konstigt när man såg hur skadad den var, den var kanstött så hörnen var helt runda och färgen var skrapad på ena sidan, efter den erfarenheten så låter
jag inte komplett bygga ihop någon dator åt mig.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Jamenassåvadå - samma modell och firmware - en del funkar andra inte - va' har'om för ingenjörer på Seagate - alla skall vara EXAKT lika som bär och därmed betee sig likadant.

Har ekonomerna helt tagit över på Seagate - deras 5:ärs garanti är rena skämtet. Pengar, pengar, pengar $$$$$$ - tänker dom göra en Enron?

Permalänk
Medlem

Köpte två (FW: SD15, ST31000340AS), hotswappade in i racket och var glad. Förstod dock inte varför disk busy-LED:en lös på dessa två hela tiden...

Nu vet jag :). Synd att jag missade ångertiden med en vecka, för annars hade dom åkt tillbaka.

Man får hoppas att det hela går åt helvete (lite slashdotting kanske?)... För annars lämnar inte seagate ut firmwares hur som helst.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Jag har flera 7200.11 (500GB). Inga problem hittills.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har slutat med Seagate för flera år sen och ångrar ingenting..
Slutade pga 2st HD krashade, då slutade jag använda Seagate och lär väl bli så i fortsättningen.

HITACHI för hela slanten och dom har hållit hur bra som helst i flera år nu. (gööörr nöjd). Riktigt bra HD har ca:17st deras diskar olika storlekar alla Sata.
Då blir väl så i fortsättningen
Spin Point kan jag tänka mig och vissa modler av WD (Raptor).

Permalänk
Medlem

Nu blir minna små aningar alltså mer bekräftade.

Har 4st 500gb i raid 5 som står och går. Nu på sistone har datorn börjat frysa i ca 0,3 sek för att sedan köra vidare. Är väll bara att vänta in bomben när någon av diskarna dör

Permalänk
Medlem

Familjärt problem detta,

I mitt prestandamonster som jag dock tvingades sälja nyligen så hade jag totalt 6 diskar om vardera 500GB samtliga Seagate av den här modellen, 3 av dem dog efter bara 3 månader.

Det är 50% failure rate det fy fasen vad uselt!

Nu har jag bara en 7200.10 dvs förra generationen på 250GB och den har funkat fint i 14 månader.

Men jag tror inte på ett totalt fördömande av ett märke, historien har visat att alla tillverkare förr eller senare får sådana här problem med enskilda modeller. Seagate återhämtar sig nog och tidigare modeller funkar bra.

Vem minns inte Maxtor som hade massa problem under en tid men är idag inte så dåliga längre tack vare Seagate.

Den mest kända historien är nog IBM Deathstar affären 2001 som totalt ruinerade IBM som HDD märke, deras Deskstar serie drabbades av en otrolig hög failure rate på över 75% inom 2 år och många av dem började dessutom låta som symaskiner. Jag har en sådan disk i min gammla iMac från 1999 och den tuffar på fortfarande turligt nog. IBM's räddning kom lite senare i form av Hitachi som köpte upp HDD divisionen. Då fick de tillgång till vissa av Hitachis tekniker som gjorde diskarna betydligt tystare samt säkrare!

Seagates "skandal" är dock inte av den magnituden tack och lov...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Attans, jag som kör 8 st. 640GB i RAID6 i min hemserver... Bara att hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

Det är rätt kul hur snabbt folk ändrar åsikt om ett märke. Innan 1.5Tb disken så gick sången snarare.

Köpt seagate därför att dom är tystast, snabbast, bäst garanti och pajjar inte etc.

Så fort nån får nys om problem så har helt plötsligt alla problem och igen köper några diskar Bara jag som ser problemet här?

Självklart postar ju bara majoriteten av dom som har problem inte om som har fugnerande diskar.
Sedan kan mångas problem här vara relaterade till dåliga sata kablaro ch usla nätag. Vet själv då jag haft nätag som börjat bli dåliga eller kablar som vart defekta att dissakr kan trilal ut, kiicka å ha sig oavset model och märke. iget bevis på att disken är felet i kädjan.

Sedan är det rätt kul att folk tycker hitachi är tokstabila. kanske är det i dag men för några årsedan och tebaks då dom köpte upp IBM så var det ren skit enligt mig. Alla hade problem. polarens dator affär han ägde slutade dom sälja dom för det blev så mycket returer av diskar och system med hitachi. Jag hade 2st i bärbara som strulade pga känt firmware fel och dog. Mina diskar i servern från hitachi dog medans avsevärt fler segate, maxtor och WD levde 5 år tills jag hysstade ut dom pga åldern medans hitachi diskarna bara levde nåt år.

En annan polare där hade dom hitachi diskar i CNC maskinerna och dom pajade så ofta att dom fick högar med dom. Dom frågade om dom inte kunde få nått bättre på garantin men svaret blev att hitachi var så billiga så det inte var lönsamt att köra dyare mer pålitliga diskar.

På jobbet köpte dom små system med 2.5 hitachi diskar för några år sedan. En dag mötes jag av att skiten inte bootade. Disk not found stog det i bios haha. Tror det hände ett par gånger i alla fall på dom 4 maskinerna på ett år att diskarna gav upp med dom som hade hitachi.

Som sagt alla tillverkare har rötna äpplen i bland men och därför bör man köpa produckter efter hur bra dom är nu men självklart ochkså se hur bra dom vart tidigare.

Men som sagt rätt kul hur folk ena stunden jämrar sig över hitachis firmwarefel med jamande diskar och headbarking problemet pga firmware i 2.5 diskarna för laptops och innan dess jämrade sig över IBMS mindre bra GX75 och GX60 serie. Och nu hitachi

Sedan börjarm an avguda dom när dom släpper några redigt bra hitachi diskar. So msagt kvaliten är säkert bättre i dag men det är lite kul hur vinden vänder asap hoss folks attityd mot tillverkare.

Var väl ett jämrande över samsungett tag med men innan dess var det ju så snabba billiga och bra var väl allmäna åsickten.

Det är väl bara att undvika 7200.11 serien om man är orolig så klart men att segate skulle vara skit numera verkar lite absurt.

Permalänk
Medlem

Anus! Sitter också på en 7200.11 750GB. Har också märkt att den "klickar"......... bara att kolla så att det inte är ngt. viktigt på den då också......

Köpte som tur var en 640 blue senaste gången efter att fått nys om problemen med stordisken.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Klickande fenomenet är nog överskattat som riskfacktor. kan betyda problem men inten ödvändigtvis. Jag har en burk med 12st samsung 500Gb och 3 st andra diskar. En med 12st 500Gb WD och 2st andra diskar. Dessa har stått på sedan föra årskifftet med dessa nya 500Gb diskar 24/7 på UPS bakup och igen har minste fel enligt SMART statusen eller har strulat och när ajg är ki köket där dom står så kan jag ofta höra klickande men jag har kört filservers med 10+ diskar av alla möjliga märken i 4-5 år nu och ända som pajjat är några hitachi men dom gav inga missljud heller utan blv sega en dag och spottade ur sig trasiga kluster. Så jag har med åren slutat oroa mig. Med 30st diskar i gång så är ju odsen att höra ett klick 30 gånge så stort så jag kan höra rätt ofta några gånger i månaden klick klick från dom men som sagt med endast en disk som gett upp senaste 4-5 åren så bryr jag mig inte lägre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
TEXT

Ärligt, jag förstår inte hälften av vad du skriver.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Så fort nån får nys om problem så har helt plötsligt alla problem och igen köper några diskar Bara jag som ser problemet här?

Sedan är det rätt kul att folk tycker hitachi är tokstabila. kanske är det i dag men för några årsedan och tebaks då dom köpte upp IBM så var det ren skit enligt mig. Alla hade problem. polarens dator affär han ägde slutade dom sälja dom för det blev så mycket returer av diskar och system med hitachi. Jag hade 2st i bärbara som strulade pga känt firmware fel och dog. Mina diskar i servern från hitachi dog medans avsevärt fler segate, maxtor och WD levde 5 år tills jag hysstade ut dom pga åldern medans hitachi diskarna bara levde nåt år.

Word, word, word och... Word!
Kul att nån mer upptäckt detta faktum, som jag har skrattat ^.^
Har absolut inga planer på att sluta köpa Seagate, anser fortfarande att deras diskar är just Tystast, snabbast och går sönder mest sällan. I alla fall över lag. Och nej, Hitachi har inte blivit bättre.. Har iofs inte provat några av deras nyaste stora diskar, men kommer inte köpa dem än på bra länge tack vare alla problem de redan orsakat mig..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Ärligt, jag förstår inte hälften av vad du skriver.

Tror jag försökte tala om hur fort folk ändrar åsikter om ett märke så fort nåt går fel från att alal tyckt dom var bäst. Nåt åt det hållet

Som sagt någon som ser problemet

Permalänk
Medlem

Seagate SATA 500GB ST3500320AS FW: SD15

SMART data: Curr Raw
Power On Hours Count: 26
Hardware ECC Recovered: 55 158666167
Raw Read Error Rate: 117 158666167
Hardware ECC Recovered: 55 158666167
-----------
HDD Tune data

Transfer rate
Min: 55
Max: 111
Average: 90
Access: 12.4
Burst: 89
CPU: 4 %

Sicken skitdisk - prestanda OK men SMART attributen åt skogen - skitdisken är ju för tusan ny - har gått 26 timmar !!

Konsumentmakten är betydligt större i USA och där kan man göra gruppåtal och få ut nåra millar per skalle för förlorade data. Jag överdriver men är man utsatt för bedrägeri så har man tamefan all rätt att bli flyförbannad på Seagate.

pa1983:

Detta är en tråd om Seagates skitdisk och vi som har de här problem ändrar inga åsikter, vi har köpt en produkt som nyligen visat sig vara opålitltlig. Ursäkta men hur menar du att vi skall ha tid/lust att läsa om alla din brontosuperduperfilservrar med 1000-tals WD,Hitachidiskar med eller utan missljud och klickendedickande hit och dit - vem bryr sig!

Bidrag till tråden i stället - TACK!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Seagate SATA 500GB ST3500320AS FW: SD15

SMART data: Curr Raw
Power On Hours Count: 26
Hardware ECC Recovered: 55 158666167
Raw Read Error Rate: 117 158666167
Hardware ECC Recovered: 55 158666167
-----------
HDD Tune data

Transfer rate
Min: 55
Max: 111
Average: 90
Access: 12.4
Burst: 89
CPU: 4 %

Sicken skitdisk - prestanda OK men SMART attributen åt skogen - skitdisken är ju för tusan ny - har gått 26 timmar !!

Konsumentmakten är betydligt större i USA och där kan man göra gruppåtal och få ut nåra millar per skalle för förlorade data. Jag överdriver men är man utsatt för bedrägeri så har man tamefan all rätt att bli flyförbannad på Seagate.

pa1983:

Detta är en tråd om Seagates skitdisk och vi som har de här problem ändrar inga åsikter, vi har köpt en produkt som nyligen visat sig vara opålitltlig. Ursäkta men hur menar du att vi skall ha tid/lust att läsa om alla din brontosuperduperfilservrar med 1000-tals WD,Hitachidiskar med eller utan missljud och klickendedickande hit och dit - vem bryr sig!

Bidrag till tråden i stället - TACK!

Tydligen läser du inte ett skit vad folk skriver innan du kommenterar deras åsicker.

Var har jag skrivit att 7200.11 är bra eller felfri?
var har jag sagt att ni sak vara nöjda med era skit diskar?

Det jag har sagt är.

Alla tillverkare har röta äpplen (seagate 7200.11 tex)
Är man rädd att få problem så undvik 7200.11 från seagate då.

Det jag stör mig på är alla andra som komemr å säger. oj ja vad vad det jag sa. Jag hade en seagate som pajade och jag har bara köpt märket X då seagate suger get och jag köper aldrig det mer!

Jag försvarar inte segate men jag finner det väldig humorisktiskt hur snabbt folk släger skit på en tillverkare för dom släpper en produckt som suger och helt plötsligt är allt dom gör skit och alla ha vetat det hela tiden och är nu anti seagate experter.

innan detta så kan jag svära på att seagate nog var det mäst reckomenderade märket på tex swec med kommentarer som. tystas, strömsnålast, svalast, bra garanti på 5 år, hållbar osv osv.

Det är uppenbart att 7200.11 är en problem disk och folk ska få byta dom om dom vill men att folk börjar slänga skit på seagate som om dom bara gjort skit senaste 4-5 åren verkar ju lite missvisande.

Det är ungifär som Intel VS AMD krigandet som pågår gämt. Innan C2D så var det A64 hit och A64 dit. Så fort C2D kom så var A64 bortglömt. Det var synonym med varm dy slö skit för budgetmaskiner. På en dag gick det från att vara det värsta och bästa till sämsta skiten i folks ögon och igen verkade minnas vem som dominerat i prestandan med hela athlon serien under 4 års period i alla fall. Allt är relativt som sagt.

Jag är inget fan av nåt märke eller en fanboy. Hade det rört WD eller samsung hade jag skrevet samma sak för det handlar inte om ett specefikt märke utan folk syn på märken och tillverkare. Hur det psykolgiskt ändras inställning ASAP så fort det är problem.

Så bidrag till tråden TACK!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att Seagate har så mycket problem med denna serien. Jag har använt Seagate i alla mina datorbyggen i 10-15 år nu utan ett enda problem hittills. Får väl skippa 7200.11 serien om det blir ett nytt bygge snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Ärligt, jag förstår inte hälften av vad du skriver.

Ärligt, är det så svårt att kunna tyda trots felstavningar? Det är ju inte så att meningarna är helt åt skogen, utan bara massa felstavningar (han har ju dyslexi vilket hela sweclockers borde vet vid det här laget, speciellt du som är reggad sen 2003).

Om någon skriver "äckta" istället för äkta, så förstår man ju att det betyder äkta och inget annat. Skriver han "istellet" eller "facktiskt" så förstår man ju direkt att det står istället eller faktiskt.

Vissa människor föds dock utan logiskt tänkande och jag lider med dom, för det måste vara väldigt svårt i många situationer, jobbigare än för en dyslektiker.

jookeer: Din seagate-disk du hänvisar till med massa SMART-errors, det är väl rätt tydligt att det bara är en bugg? Eller litar du på speedfan t.ex när den visar -10C på processorn när du kör luftkylt med rumstemp också? (Bara ett exempel.)

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Har haft en 500gig 7200.11 som systemdisk i ena burken och faktisk varit riktig nöjd med den, inget krångel what so ever ( så länge ) om jag minns rätt, är defekten gällande endast 1,5 tb diskarna enligt swecs tidigare rapporteringar. Samsung däremot har alltid pajat inom en sex månaders radie för min del. Hitachi och WD har alltid varit bra köp annars.

Permalänk

Detta förklarar ju varför en bekants 7200.11 500gb i en dator som jag byggde ihop tvärdog. Helt utan missljud eller något annat förvarning, en vacker dag hittas den helt enkelt inte av BIOS.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.