Permalänk
Medlem

Importhjälp Rock Band 2

Hej, pallar inte vänta lite sjukt länge som med Rock Band för att köpa EU versionen.

så jag tänkte fråga om någon har erfarenhet / tips på ställen som kan sälja det till vetigt pris i EU eller bra ställen att importera från.

Kort sagt:
- Pålitlighet
- Pris
- Ställen som inte har något emot att markera försändelser som gåva

samt erfarenheter av liknande.

Kan ev. ordna adress inom USA att skicka den till först för ompackning och vidareförmedling hit.

Permalänk
Medlem

tänk på att bara köpa instrumentpaketet ifall det finns ett sådant då spelet inte är regionsfritt

/Daniel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

jag har både första och andra rockband från videogameplus.com, att spelet är regionslåst är i mina ögon en fördel, låtarna kommer lite fortare och det är aningen billigare med låtar

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
jag har både första och andra rockband från videogameplus.com, att spelet är regionslåst är i mina ögon en fördel, låtarna kommer lite fortare och det är aningen billigare med låtar

Däremot är du tvungen att ha en NTSC konsoll ifall man kör 360 och långtifrån alla betalkort kan knytas till ett amerikansk PS3 konto för att köra.

Jag importerade Rock Band 1 kittet ifrån staterna och köpte spelet i Storbrittanien då dt dom ut där några månader innan oss. I båda fallen använder jag mig utav Amazon.com / amazon.co.uk

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Skall Lips mickarna funka till Rock band 2?

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strongliquid
Skall Lips mickarna funka till Rock band 2?

Nein. Det är väl på G, men inget som är spikat.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

fungerar micken ifrån singstar?
gitarren från GH?
kan man köpa trummor löst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
fungerar micken ifrån singstar?
gitarren från GH?
kan man köpa trummor löst?

Sålänge micken är en standard USB utan massa extra tjofräs skall det fungera. Använt Logitech desktop micar ett fåtal gånger och det har fungerat.

Yeas, guran funkar. Är det GHWT så går du dock miste om RB gitarrens funktioner, såsom automatiskt kalibrering, ändrade av ljudet etc.
Inte i Scweden, utanför Europa går dock.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Går det att använda micken/headsetet som man ansluter i vanliga kontrollen?

Jag provade för nån dag sedan att koppla in den, och startade, så kom det upp att den dosan skulle köra sång. Provade dock inte hela vägen att leva om i micken.

Kanske kan göra det nån kväll här framöver...

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att de inte släpper i europa? Vill de inte tjäna pengar? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strongliquid
Går det att använda micken/headsetet som man ansluter i vanliga kontrollen?

Jag provade för nån dag sedan att koppla in den, och startade, så kom det upp att den dosan skulle köra sång. Provade dock inte hela vägen att leva om i micken.

Kanske kan göra det nån kväll här framöver...

Funkar fint. Brukar stå med mitt trådlösa headset och "Sjunga" till At The Gates samtidigt som man bankar skiten ur trummorna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

www.play.com nuff said, england, nära och bra, gratis frakt, leveranstid inom 1 eller max 2 veckor. Beställde själv både Rockband och Rockband 2 därifrån när de släpptes i usa/england.

Amazon hade jag aktat mig för, jag har fortfarande inte fått mina album (2 månader sen jag beställde).

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Alltså rockband 2 är ju släppt i sverige, iallfall spelet.
Intrumenten till 2:an är ju i stort sett samma instrument som till ettan.

Jag kör med rockband 1 instrumenten utan problem, + en gitarr från gh3.

Kan tillägga att man även kan sjunga med xbox live headsetet

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Intrumenten till 2:an är ju i stort sett samma instrument som till ettan.

det hoppas jag inte, för gh1 instrumenten är horribla

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
det hoppas jag inte, för gh1 instrumenten är horribla

/Daniel

inte provat gh1 instrumenten
Men trummorna och micen är det inget större fel på tycker jag. Men har hört om folk som stampat sönder fotpedalen osv på trummorna.

Nya trummorna är förstärkta på den delen men annars är det i stort sett samma sak.

Skaffa trummor + micen och köp ett par gh3 gitarrer för billig penning sen tuta o kör.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

har inte testat de nya men de gamla gillade jag inte, och gitarren var *hemsk*

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
det hoppas jag inte, för gh1 instrumenten är horribla

/Daniel

Släpptes ens gh1 till xbox? :S

Själv kör jag gh2 gitarren till gh2/3/wt och rb1/2. Fungerar utmärkt. Skönt att slippa batterier så därför jag fortfarande kör med den gamla.
Kanske blir trummor, cdon sålde billigt förut men då hade man inte riktigt pengarna

Permalänk
Medlem

kan man med PS3 använda GH instrumenten till Rockband eller World Tour?
hörde rykte om att PS3 behöver WT instumenten till WT och RB instrumenten till RB?! På 360 behöver man bara byta spel och det fungerar med samma instrument..

WT = World Tour
RB = Rock Band

förresten, vart kan man köpa Rockband 2 instrumenten?

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U