Mounta ISO i Windows 7 funkar ej??

Permalänk
Medlem

Mounta ISO i Windows 7 funkar ej??

Varken Alcohol eller Deamon vill installeras, nån mer som har detta problem??

Vill bara starta om datorn gång på gång på gång...

Kanske några andra förslag?

Kör x64.

Permalänk
Medlem

Detta är känt sen tidigare

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Permalänk

Kör Virtual Clone Drive. Den fungerar i Windows 7. kör den själv.

//Dennis

Visa signatur

Mac (Retina 5K, 27-inch, 2017) 3,5Ghz i5, 24GB RAM, RADEON PRO 575 4096MB, Flash 500GB.

Permalänk
Medlem

hej. jag har installerat virtual clone drive i windows 7 beta build 7000. men jag har installerat det och så, fast när jag startar det så kommer det upp en liten grej, där jag väljer 4 mountningar osv. sen trycker jag på ok... men då händer inget. och det är inte nera i taskbaren... så vet inte vad jag ska göra...

hälsningar André

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Gör så här

EDIT: Vart väldigt liten bild hoppas du ser något

Permalänk

Alltså du dubbel klickar bara på .ISO filen så är den mountad och skivan autostartar.

Permalänk
Medlem

tjena funkade inte för mig heller ska testa virtual clone drive, tack på förhand.

Permalänk
Medlem

VCD funkade verkligen inte för mig! Efter att jag hade installerat den så slutade det fungera att installera/avinstallera program. Ingen annan som haft detta problem? Vilka andra mounting program fungerar i dagsläget?

Permalänk
Medlem

joo, det funkar... men du går in på computer och högerklickar på "dvd-läsarna" där står det mount mm

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Virtual clone drive fungerar inte för mig heller, med samma problem som ovan (går inte avinstallera några program efter jag installerat VCD).
Dessutom mountas inte filerna ordentligt, utan mountas om nån gång var femte minut, och datorn kan inte läsa allt på image-filerna.
Likadant med UltraISO.
Kör W7 x64 v7000

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Virtual clone drive fungerar inte för mig heller, med samma problem som ovan (går inte avinstallera några program efter jag installerat VCD).
Dessutom mountas inte filerna ordentligt, utan mountas om nån gång var femte minut, och datorn kan inte läsa allt på image-filerna.
Likadant med UltraISO.
Kör W7 x64 v7000

Mina vill inte mountas alls med VCD heller, dem associeras med VCD men inget händer när man försöker mounta.

Dock inga problem med att installera/avinstallera program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Virtual clone drive fungerar inte för mig heller, med samma problem som ovan (går inte avinstallera några program efter jag installerat VCD).
Dessutom mountas inte filerna ordentligt, utan mountas om nån gång var femte minut, och datorn kan inte läsa allt på image-filerna.
Likadant med UltraISO.
Kör W7 x64 v7000

Det är ju väldigt märkligt... det måste vara något är halvknasigt med båda våra. Var laddade du ner din ifrån? Jag har 32-bitars så det är nog ingenting med det. Har du fått det att fungera? Annars går du in i felsäkert läge och avinstallerar och tar bort mappen därifrån.

Permalänk

Ni måste starta om datorn efter installationen, hade samma problem förut. För er som inte gjort det redan. Annars har jag ingen aning har funkat tre installationer på alla olika win 7 byggen jag kört.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Var samma sak för mig. Behövdes en reboot för att det skulle fungera.
UltraISO fungerar också

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

använd power iso istället det funkar lika bra som deamon tools

Permalänk

winmount funka för mig

Permalänk
Medlem

Magiciso, ultraiso eller winmount ska funka.

VCD fungerade mindre bra för mig, gjorde så att det inte gick att stänga av burken, fastande vid shutting down.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag kom så långt att jag bara hade den sista delen kvar av installation, sen blev det nått fel och började avinstallera igen.

Körde W7 x64 v7000 och mounta den i Daemon Tools.

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk

VDC funkar fint hær, var lite førvirrat innan jag upptæckte att jag kunde høgerklicka på iso och mounta med, mycket smidigare æn daemontools tyckte jag. Varfør kan man inte gøra så i Daemon?

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

MagicISO det är ett freeware och funkar fint för mig i windows 7

http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm

Permalänk
Medlem

Virtual Clone Drive funkar även med 64bitars, starta om datorn efter installationen bara.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Virtual Clone Drive funkar även med 64bitars, starta om datorn efter installationen bara.

För mig så fastnade den vid "Shutting down" när jag försökte starta om datorn. Fick helt enkelt starta om den manuellt, testade att stänga av och det fungerade efter det.

Permalänk

Ok vill bara ta tillbaks det om att VCD fungerade før mig.
Datorn børjade krångla enormt men jag var inte hemma då det hænde så jag lyckades inte lokalisera problemet(eller blundade før det).

Buggar som introducerades var att Hårddiskarna blev førvirrade och raderade du en fil, så førsvann en hel høg filer.

Så upptæcker ni att dator får svårt att hitta hårddiskarna så kanske ni råkat få samma error som jag. Kan tillægga att Mediaplayer buggade ur och ikonerna på skrivbordet førsvann, likså trashbin førsvann...

Fick samma error då jag skulle installera om VCD igår, men då upptæckte jag felet på en gång och rullade tillbaks installationen i felsækert læge och kørde in Poweriso istællet, vilket verkar fungera perfekt

-Det ær nog inte ett allmænt problem med VCD, men bara var på er vakt så ni inte førlorar något som ær viktigt!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Jag har läst om andra som har fått problem med VCD...

Personligen så kör jag Power Iso 4.3, verkar fungera bra förutom att disken inte dyker upp i W7 explorerns högersida... Måste klicka på datorn så dom syns till höger :/

Permalänk

murklor, det problemet har jag på båda mina andra spelare också, lite skumt.

Verkar vældigt slumpat før vilka de olika CD emulatorerna fungerar før :/

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civ1
MagicISO det är ett freeware och funkar fint för mig i windows 7

http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm

Tackar och bokar, Magiciso fungerar klockrent! (Jag valde vista x32)

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

MagicISO fungerade inte särskilt bra för mig.

Mountade en skiva men jag kom inte åt enheten.
Sen kom jag inte åt mina diskar via Computer eller i open/save-dialoger trots reboot. Dessutom kraschade program till höger och vänster.

Det hela avslutades med att jag avinstallerade, vilket hängde sig, men jag fick bort det. Dock försvann inte enheten från Device Manager och hänger sig när jag väljer Uninstall.

Tycker att MagicISO inte fungerar jättebra i XP heller.

Synd att man inte integrerar iso-mount i systemet.

Frågan är vilket program jag ska testa med?

Med vänlig hälsning
Magnus Lindberg

Visa signatur

Asus P5Q Pro - Core2 Duo E8400 3ghz - Kingston 2gb 667mhz DDR2 - Asus 8600GT 512mb - 400gb WD + 1,5tb WD Elements - 22" Samsung Syncmaster - Win7. | Dell Dimension 8400: P4 3,4ghz - 2gb - ATI X300 - 150gb WD - 32" Samsung TV - Win7. | FujitsuSiemens Lifebook S7010D: Centrino 1,7ghz - 1gb - 80gb WD - Win7/Ubuntu. | 3 x Dell Poweredge 2300: 2 X PII400mhz - 512mb - 4 x 36,6gb SCSI PERC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
Tackar och bokar, Magiciso fungerar klockrent! (Jag valde vista x32)

Efter en stunds testande drar jag tillbaka mitt påstående. Upplever exakt samma symptom som ipconfig. Windows crasher till höger och vänster. Jag kan inte ens få bort Magiciso, det hänger sig och strular vid borttagning. Vad jag än försöker så klarar den sig. En riktig överlevare måste jag säga!

Blir att formatera om burken. :/

Mitt råd: Hitta något annat än Magiciso att mounta med.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

Ni kan göra en "rollback" i Felsäkert läge för att komma undan magic iso, inget behov av formatering!

Fick problem med den jag med igår, men kör Power Iso nu och inga problem alls under hela dagen iallafall

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....