Permalänk

Laptop runt 13"

Är ute efter en laptop runt 12-13" helst 13" dock.

Andra krav är:
HDMI
Trådlöst nätverkskort som klarar "n-tekniken"
Minneskortsläsare
5-1 kort
Blåtand
4 USB-portar
Webbkamera med inbyggd mikrofon
1 VGA
Fingeravtrycksläsare
DVD-läsare
Relativt tyst och inte bli så varm
Ganska lätt då jag ska ha den med mig i min vardag
Ska klara att spela upp HD-material utan hack
Driftsäker
Bra kvalitet
Lång batteritid

OBS! De gör inget om de finns mer utgångar eller ingångar än de som är listade under krav.

Har inte satt något pris pga att de kanske färgar valet annars.

EDIT: Ett par schyssta högtalare är ett plus.

Permalänk

Jag har hittat denna på komplett för 9495 kr. Den uppfyller alla krav utom ett. Den har 3 usb portar men jag har aldrig sett 4 st usb portar på en bärbar dator är mycket ovanligt, 3 st är standard. Men 3 USB portar räcker gott och väl. Den väger 1,9 kg vilket är lätt, grafikkortet klarar av HD material utan problem. HP håller hög kvalitet och driftsäkerhet. Hur tyst och varm den blir är svårt att svara på men den erfarenhet av HP datorer som jag har så blir de inte varmare än andra och jag har aldrig upplevt den om varm. Sen är det en behaglig fläkt och den går inte upp i högre fläktläge förrän man belastar den hårt. angående ljud så sitter det Altec lansing högtalare i den, vilket är ett bra märke och har själv ett par och de ger betydligt bättre ljud än vad man tror. Så bättre ljud kan du inte få.

Har själv en HP som innehåller alla dina krav och allt från webcam till fingeravtrycksläsare fungerar utmärkt, jag är mycket nöjd.

Ännu bättre är att de har kampanj på just denna datorn på dustinhome för 8000 kr. http://www.dustinhome.se/pd_5010189255.aspx

Andra krav är:
HDMI JA
Trådlöst nätverkskort som klarar "n-tekniken" JA
Minneskortsläsare JA
5-1 kort JA
Blåtand JA
4 USB-portar 3 USB Portar
Webbkamera med inbyggd mikrofon JA
1 VGA JA
Fingeravtrycksläsare JA
DVD-läsare JA
Relativt tyst och inte bli så varm JA
Ganska lätt då jag ska ha den med mig i min vardag JA
Ska klara att spela upp HD-material utan hack JA
Driftsäker JA
Bra kvalitet JA
Lång batteritid JA

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk

Var inne och klämde på HP:n och måste säga att den kändes plastig och den var väldigt ful enligt mig. Jämförde sedan mot Asus FV6 tror jag de va som också var 13.3" men den kändes betydligt bättre kvalitets-mässigt. Så just nu står det mellan Toshiba U400 och Asus FV6.

Permalänk
Medlem

läs tråden "Asus F6V", kan ge dig tips om vad du ska välja

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem

Laptop med HDMI

Hej Estanjoni, Skutte007: jag är själv på jakt efter en laptop som har hdmi och klarar HD filmer, bl streaming av Metroplitan Opera NY i HD som jag abonnerar på via Metplayer. Har fått olika råd av olika affärer/säljare - den här tyckte jag verkade mycket dator för pengarna:
Fujitsu-Siemens AMILO Notebook PA-3553-004 eller -005 (med BlueRay)
Athlon X2 DualCore QL-62
4GB RAM / 320 GB HDD
ATI HD3470 256 MB
HDMI och SPDIF'
Next-Gen Wireless N, low-light kamera, tyst läge, 15+1 kortläsare,
Vista med Fjärrkontroll, 7.1 HD audio (Realtek ALC888)
Kostar på NetonNet 6,990 resp 7,690 med BlueRay spelaren.

Övriga datorer jag fick rekommenderat var Dell XPS 1330 (ca 8,400 kraftigt rabaterat mot web sidans pris). HP Compaq 2230s (FU312ET)HP Pavilion DV 3550 C2D 2.0 3Gb/320 DVDRW 13.3#VHP.

Har inte kollat mot alla dina krav - men detta borde göra jobbet - eller?
Tacksam för expert råd ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a0R
läs tråden "Asus F6V", kan ge dig tips om vad du ska välja

Hittar inte Asus F6V till försäljning, är de en modell som utgått? Kommer det några nya nu från Asus? Klarar F6V att spela upp HD-material utan att de hackar?

Permalänk

Jaros1f: Av alla de du fått rekommenderade så är HP DV 3550 bäst. Fujitsu siemens datorn kan jag absolut inte rekommendera då den har sämre prestanda och dels för att det är en FS med allt vad det innebär.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skutte007
Jaros1f: Av alla de du fått rekommenderade så är HP DV 3550 bäst. Fujitsu siemens datorn kan jag absolut inte rekommendera då den har sämre prestanda och dels för att det är en FS med allt vad det innebär.

På papret är den bäst, men utseendet och kvaliteten jämfort mot Asus är den långt ifrån. Kan vara bra att veta...