Dustin Home - Konstig syn på kundsupport

Permalänk
Medlem

Dustin Home - Konstig syn på kundsupport

Jag beställde nyligen (2009-01-12) en hel del datorkomponenter via Dustin Home:

  • GIGABYTE GA-EP45-UD3P P45 S-775 ATX
    NOCTUA NF-P12-1300 SILENT CASE FAN 120MM
    ANTEC P182B GUN METAL BLACK MIDITOWER ATX
    THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME FÖR INTEL
    SAMSUNG SYNCMASTER 2493HM 24# WIDE TFT SVART
    INTEL CORE 2 DUO E8600 3.33GHZ 6MB 1333MHZ S-775

... och valde förskottsbetalning och leverans som postpaket.

Någon dag senare (2009-01-14) kom det SMS som meddelade att 2 paket kommit för uthämtning vid mitt serviceställe. Men väl där anade jag oråd. Det var nämligen bara skärmen och chassit som fanns där att hämta ut, som hade blivit skickade som två separata kollin. Övriga komponenter fanns inte inne, och vid förfrågan på posten sa dem att Dustin Home måste vara försenade med att skicka det sista paketet, eftersom det inte fanns registrerat någonstans.

Lät väl vettigt tänkte jag, så kikade på Dustins hemsida och såg att moderkortet var bristad med lagerstatus 1-2 dagar... jaha, surt, men 1-2 dagar kan jag väl vänta. Hade för mig att jag kryssat i att inga leveranser skulle ske förren hela orden fanns inne, men jag kanske kom ihåg fel.

Väntade 2 dagar och kollade igen, kolli-numret uppgav fortfarande bara att elektronisk förhandsinformation hade skickats till posten, och komponenten var fortfarande väntad 1-2 dagar till lager. Skumt... borde ju ha inkommit nu 2 arbetsdagar efter förra kontrollen. Sedan blev det helg och jag tänkte att de måste väl fasen få iväg komponenterna efter helgen i alla fall.

Efter helgen, kollade igen, samma sak. Moderkortet bristad med 1-2 dagar till lager, kolli-numret ingen ändring heller. Vad fan!

Skickade ett mail och undrade vad fasen som pågick. Fick till svar, och jag citerar;

Citat:

Hej,

Det ser ut som att detta paket har försvunnit i posten. Jag kommer att skicka vidare ditt email till vår kundservice så får de kika på detta.

Vänliga hälsningar

Markus Jegenstam

Jaha, Posten... den eviga syndabocken. Vore ju kul om Dustin Home själva också tog ansvar för att mina saker som jag redan betalat dem för faktiskt också kom fram till mig. Även om det skulle vara postens fel så kan det ju inte vara så svårt att ha en automatisk koll med feedback på de kolli-nummer de skickar ifrån sina lager. I mina ögon kan det lika gärna vara en utav deras killar på packningen som "tjänar extra".

I vilket fall så väntade jag på respons från deras kundservice ett tag, men i dag (2009-01-26) fick jag nog efter att aldrig ha fått ett svar eller någon uppdatering. Ringde upp upp deras support och fick bollas runt från växel till ordersupport till kundtjänst. Väl där fick jag kontentan; "Du skulle ha ringt in och klagat tidigare, vi kan inte hållas ansvariga om inte kunden informerar oss om att något gått fel med vår försändelse".

Alltså, vad är det för policy?!
Det är alltså mitt fel att jag inte meddelade dem om att något var fel med deras leverans tidigare?!?

Iaf, så efter samtalet så skulle den förra ordern annulleras, och en ny order skulle skickas till mig så fort som möjligt. Gällande det bristade moderkortet... jo, det står fortfarande 1-2 dagar till lager, jag kollade alldeles nyss. Så hur de ska kunna skicka mig resterande komponenter och det där moderkortet "fort" där 1-2 dagar egentligen verkar betyda 2 veckor minst har jag ingen aning om. Men så nu får jag iaf börja om från ruta ett utan den minsta kompensation och med mina pengar dragna från kontot för länge, länge sedan.

Det jag lärt mig av historien är;
1) Ring och klaga hos kundtjänst direkt och hela tiden, det är uppenbarligen ändå sättet att vara säker att något kommer fram eller för att få något att hända.
2) Betala ALDRIG i förskott igen! Detta då företag så som Dustin Home kanske blir mycket, mycket mer måna om att deras saker kommer fram snabbt och rätt om deras betalning hänger på det.

----

Carl Bengtsson

Kund med konto på Dustin (sedan 2000-2001) och Dustin Home (sedan snart 3 veckor tillbaka)

Visa signatur

"Then I saw her face, now I´m a believer"

Permalänk
Medlem

surt!!!!

Det verkar allt som oftast inte finnas ngt rätt eller fel, på hur man skall bete sig. Personligen kan man ju tycka att det enda som behövs är att, Posten i detta fall, kollar om de kan hitta paketet. Om inte, meddela Dustin som OMG skickar en ny vara. Sedan får Dustin/Posten reda ut vem som är skyldig vem. Kunden, DU skall ju ABSOLUT INTE behöva vänta. Rätt/fel??

Visa signatur

Antec P182 - i7 920 @ 3.2GHz - 6GB Corsair DDR3 1600mhz - 150 GB Raptor 10000rpm - NVidia GTX 280 - Viewsonic 23" wide - MB ASUS P6T Deluxe V2 - PSU Antec 1000w

Permalänk
Inaktiv

Riktigt tråkigt att höra, nästa gång beställ av Inet.
Gratis frakt till alla på sweclockers, snabba svar, snabb frakt, packat bra.
Var väldigt nöjd med deras service iallfall.

Drygt när sånt här händer, hatar dålig service.
Beställde för 1 vecka sedan ett GTX295 av ett företag på ebay (MWAVE) och det stod att dom hade varan i lager, 10 st och att det skulle skickas ut direkt samt ta 7-10 dagar innan den kom fram.

Jag betalade i måndags förra veckan, dom skickade varan igår.
Sjukt dålig service, och nu har komplett sänkt priset på samma produkt med 11% så jag kunde lika bra köpt det i sverige...

Jag betalar hellre 100-200 kr mer och får bättre service och snabba svar.

// André

Permalänk
Avstängd

Haha, typiskt internet butiken. Man är aldrig säker. Säger samma sak som TwiZteD beställ av säkra sidor även om det är lite dyrare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiZteD
Riktigt tråkigt att höra, nästa gång beställ av Inet.
Gratis frakt till alla på sweclockers, snabba svar, snabb frakt, packat bra.
Var väldigt nöjd med deras service iallfall.

Drygt när sånt här händer, hatar dålig service.
Beställde för 1 vecka sedan ett GTX295 av ett företag på ebay (MWAVE) och det stod att dom hade varan i lager, 10 st och att det skulle skickas ut direkt samt ta 7-10 dagar innan den kom fram.

Jag betalade i måndags förra veckan, dom skickade varan igår.
Sjukt dålig service, och nu har komplett sänkt priset på samma produkt med 11% så jag kunde lika bra köpt det i sverige...

Jag betalar hellre 100-200 kr mer och får bättre service och snabba svar.

// André

Om det skickas från ett ICKE-EU land hoppas jag att du har räknat med tull + moms för paketet. Speciellt om det skickas från USA.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Re: Dustin Home - Konstig syn på kundsupport

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Believer
Jaha, Posten... den eviga syndabocken. Vore ju kul om Dustin Home själva också tog ansvar för att mina saker som jag redan betalat dem för faktiskt också kom fram till mig. Även om det skulle vara postens fel så kan det ju inte vara så svårt att ha en automatisk koll med feedback på de kolli-nummer de skickar ifrån sina lager. I mina ögon kan det lika gärna vara en utav deras killar på packningen som "tjänar extra".

[...]

Alltså, vad är det för policy?!
Det är alltså mitt fel att jag inte meddelade dem om att något var fel med deras leverans tidigare?!?

Du menar alltså att Dustin på något magiskt sätt ska veta om försändelserna till dig har kommit fram eller inte? Vad jag vet så erbjuder Posten inte någon tjänst på Postpaket som ger feedback till avsändaren.

Ja, det är ditt fel om du inte meddelade dem när du märker att det uppstått problem.

Jag är ledsen, men som konsument har du faktiskt visst ansvar, t.ex. att höra av dig till säljaren om leveransen inte fungerat som den ska. Du kommer inte att ha någon som håller dig i handen genom livet, så det är lika bra att du vänjer dig redan nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Believer
Det jag lärt mig av historien är;
1) Ring och klaga hos kundtjänst direkt och hela tiden, det är uppenbarligen ändå sättet att vara säker att något kommer fram eller för att få något att hända.

Eller så kan du ju ringa och vänligt informera dem om att något blivit fel enbart i de fall det faktiskt blivit det. Vad vinner man på att klaga innan försändelsen lämnat Dustins lager, tex.?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Posta ett inlägg på http://www.fairshopping.se så får du kanske svar där och när det börjar handla om sk skadekontroll så fixar dom det säkert åt dig.

Om dom inte gör det tycker jag du kontaktar polisen för det är bedrägligt förfarande att ta betalt för en vara men sen inte leverera den. nU tror jag inte Polisen behöver kontaktas utan dom fixar det nog efter ditt inlägg på Fairshopping.

ARN är annars en instans du kan vända dig till om Dustin fortsätter att trilskas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Posta ett inlägg på http://www.fairshopping.se så får du kanske svar där och när det börjar handla om sk skadekontroll så fixar dom det säkert åt dig.

Om dom inte gör det tycker jag du kontaktar polisen för det är bedrägligt förfarande att ta betalt för en vara men sen inte leverera den. nU tror jag inte Polisen behöver kontaktas utan dom fixar det nog efter ditt inlägg på Fairshopping.

ARN är annars en instans du kan vända dig till om Dustin fortsätter att trilskas.

Men herregud, nu får du lägga undan julglöggen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Men herregud, nu får du lägga undan julglöggen!

TS beställer 20090112 varor från Dustin som enligt distansavtalslagen har 30 dgr på sig att leverera vilket innebär att ts kan förvänta sig att det kan ta 30 dgr att få sina varor men då TS innser efter några dagar att nått är fel så mailar han först men får inte nån respons på sin saknade vara så då ringer han sen några dagar senare och får slängt i örat att Dustin skiter i att åtgärda detta och det tycker du är OK för hur ska jag annars tolka ditt inlägg?

Visst Polisen är väl lite överdrivet men då Dustin inte tänker ge tillbaks pengar eller leverera nån vara så är det vad jag förstår bedrägligt förfarande vilket är straffbart men kunder ska kanske buga och bocka för att dom får köpa hos Dustin?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg som du kanske inte läste så noggrant så fixar nog Dustin detta men ibland måste man skramla lite för att få uppmärksamhet eller har du nått råd hur denna kund ska göra för att få rätt?

Hade väntat mig ett sånt svar av dig på Flashback men inte här på Swec då ditt svar var OT men du kanske har ett bättre svar nu?

Permalänk

Dustin har skapat en utmärkt tråd för att reda ut såna här problem, varför inte utnyttja den istället för att börja snacka om polisanmälan och annat trams?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Nu får ju folk kamma sig.

Att ett paket försvinner händer faktiskt ibland. Sen att produkten hade blivit slutsåld under tiden som det strulat är såklart bara otur men Dustin kan inte trolla fram något dom inte har på lager.

Då du bevisligen märkte att något var fel så ligger det väl ändå i ditt eget intresse att höra av dig snarast. Ett telefonsamtal är då att föredra då mail lätt kan "ramla mellan stolarna" (Ja det ska inte hända men det KAN hända) Pratar du direkt med en människa så får du ändå en bekräftelse på att motparten är medveten om problemet.

När du väl ringde in och Dustin blev medvetna om problemet fick du ju ändå svaret att en ny order ska skickas snart det bara är möjligt. Vad mer skulle dustin kunna göra än det?

Visa signatur

Main:[Q6600 @ 3.4GHz][TRUE][Asus P5K PRO][4GB Corsair TWIN2X][GeForce 8800GT][74GBRaptor][1TB Lagring][Antec 900]
HTPC:[AMD 4850e @ 3GHz][Gigabyte GA-MA78GM-S2H][2GB Corsair XMS2][500GB Samsung Spinpoint F1][Antec Fusion Black 430]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
TS beställer 20090112 varor från Dustin som enligt distansavtalslagen har 30 dgr på sig att leverera vilket innebär att ts kan förvänta sig att det kan ta 30 dgr att få sina varor men då TS innser efter några dagar att nått är fel så mailar han först men får inte nån respons på sin saknade vara så då ringer han sen några dagar senare och får slängt i örat att Dustin skiter i att åtgärda detta och det tycker du är OK för hur ska jag annars tolka ditt inlägg?

Visst Polisen är väl lite överdrivet men då Dustin inte tänker ge tillbaks pengar eller leverera nån vara så är det vad jag förstår bedrägligt förfarande vilket är straffbart men kunder ska kanske buga och bocka för att dom får köpa hos Dustin?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg som du kanske inte läste så noggrant så fixar nog Dustin detta men ibland måste man skramla lite för att få uppmärksamhet eller har du nått råd hur denna kund ska göra för att få rätt?

Hade väntat mig ett sånt svar av dig på Flashback men inte här på Swec då ditt svar var OT men du kanske har ett bättre svar nu?

Men nu har du väl inte läst TS inlägg ordenligt? Dustin sa ju till honom att de skulle lösa det och skicka nytt. De har ju inet sagt att e skulle skita i allt. Vet inte var du läste detta. Att det uppenbarligen blev något fel med att det där mailet skulle vidarebefodras och inte blev det är ju tydligt. Men efter att han pratat med dem så skulle de ju fia det.

De har ju aldrig sagt att de inte ska fixa det. Vad du nu fick in polisen ifrån är ju en gåta. Om en leverans strular så behöver man inte kontakta polisen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Alltså vad är det med folk, svarar ni på någon helt annat inlägg? 90% av folk som kommenterar i den hår tråden verkar inte ha läst TS-post...

Dustin har skickat en ny vara, det är posten som gjort fel i detta fall inte Dustin..
Enda felet jag kan se som dustin har gjort är att dom aldrig återkom efter hans mail så han vart tvungen att ringa in istället.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Dustin home har alltid funkat bra för mig. Har handlat för ca 50000 kr därifrån. Har alltid fått hem sakerna dagen efter jag beställt, Förutom på juletider.
Men människor brukar faktiskt slarva med saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
TS beställer 20090112 varor från Dustin som enligt distansavtalslagen har 30 dgr på sig att leverera vilket innebär att ts kan förvänta sig att det kan ta 30 dgr att få sina varor men då TS innser efter några dagar att nått är fel så mailar han först men får inte nån respons på sin saknade vara så då ringer han sen några dagar senare och får slängt i örat att Dustin skiter i att åtgärda detta och det tycker du är OK för hur ska jag annars tolka ditt inlägg?

Visst Polisen är väl lite överdrivet men då Dustin inte tänker ge tillbaks pengar eller leverera nån vara så är det vad jag förstår bedrägligt förfarande vilket är straffbart men kunder ska kanske buga och bocka för att dom får köpa hos Dustin?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg som du kanske inte läste så noggrant så fixar nog Dustin detta men ibland måste man skramla lite för att få uppmärksamhet eller har du nått råd hur denna kund ska göra för att få rätt?

Hade väntat mig ett sånt svar av dig på Flashback men inte här på Swec då ditt svar var OT men du kanske har ett bättre svar nu?

Men allvarligt... Du brukade alltid komma med vettiga inlägg här på forumet, men nu påstår du att Dustin har agerat bedrägligt när TS har dröjt med att informera dem om hans bortkomna paket, för hur ska jag annars tolka ditt inlägg? Nu ska man plötsligt polisanmäla ett paket som kommit bort i postgången och snuttar man inte trådskaparen är man dum i huvudet.

Det är väl rätt uppenbart att TS inte förmedlar hela historian, speciellt med tanke på hur han bara fokuserar på det där 1-2 dagarnas förväntad leveranstid. Om du läser hela första inlägget så ser du att Dustin kommer att skicka det produkter som fattas. Dessutom förväntar han sig ju att det hela ska lösa sig automatiskt, utan inblandning från hans sida, så det är ju inte så konstigt att det tagit tid.

Det här är ju en vanlig tråd med gnäll om att företagen inte läser tankar och kompenserar så fort en försändelse är 3 sekunder senare än trådskaparen förväntade sig att den skulle vara framme.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Men allvarligt... Du brukade alltid komma med vettiga inlägg här på forumet, men nu påstår du att Dustin har agerat bedrägligt när TS har dröjt med att informera dem om hans bortkomna paket, för hur ska jag annars tolka ditt inlägg? Nu ska man plötsligt polisanmäla ett paket som kommit bort i postgången och snuttar man inte trådskaparen är man dum i huvudet.

Det är väl rätt uppenbart att TS inte förmedlar hela historian, speciellt med tanke på hur han bara fokuserar på det där 1-2 dagarnas förväntad leveranstid. Om du läser hela första inlägget så ser du att Dustin kommer att skicka det produkter som fattas. Dessutom förväntar han sig ju att det hela ska lösa sig automatiskt, utan inblandning från hans sida, så det är ju inte så konstigt att det tagit tid.

Det här är ju en vanlig tråd med gnäll om att företagen inte läser tankar och kompenserar så fort en försändelse är 3 sekunder senare än trådskaparen förväntade sig att den skulle vara framme.

Jo lite mystiskt skrivet är det då det först står

Citat:

Väl där fick jag kontentan; "Du skulle ha ringt in och klagat tidigare, vi kan inte hållas ansvariga om inte kunden informerar oss om att något gått fel med vår försändelse".

Alltså, vad är det för policy?!
Det är alltså mitt fel att jag inte meddelade dem om att något var fel med deras leverans tidigare?!?

För att sen stå

Citat:

Iaf, så efter samtalet så skulle den förra ordern annulleras, och en ny order skulle skickas till mig så fort som möjligt.

Så tydligen ska dom skicka ut den saknade varan iaf och TS har varit lite luddig i sin beskrivning av ärrendet som jag missförstod iom det.

Jaja det är mänskligt att fela och större att erkänna sitt misstag var det väl nån filosof som sade en gång i tiden ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
TS beställer 20090112 varor från Dustin som enligt distansavtalslagen har 30 dgr på sig att leverera vilket innebär att ts kan förvänta sig att det kan ta 30 dgr att få sina varor men då TS innser efter några dagar att nått är fel så mailar han först men får inte nån respons på sin saknade vara så då ringer han sen några dagar senare och får slängt i örat att Dustin skiter i att åtgärda detta och det tycker du är OK för hur ska jag annars tolka ditt inlägg?

Visst Polisen är väl lite överdrivet men då Dustin inte tänker ge tillbaks pengar eller leverera nån vara så är det vad jag förstår bedrägligt förfarande vilket är straffbart men kunder ska kanske buga och bocka för att dom får köpa hos Dustin?

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg som du kanske inte läste så noggrant så fixar nog Dustin detta men ibland måste man skramla lite för att få uppmärksamhet eller har du nått råd hur denna kund ska göra för att få rätt?

Hade väntat mig ett sånt svar av dig på Flashback men inte här på Swec då ditt svar var OT men du kanske har ett bättre svar nu?

Du, det är löst nu.

Med tanke på att du mycket väl känner till Dustin och deras förehavande de sista 20 åren går igång på så tidigt stadium med full stridsmundering blir man förundrad av.
Men samtidigt inte när man sett mobben på fairshopping som formligen häver sig på kommentarknappen som värsta hulliganer varje gång de får chansen att nita företag.
Angående Flashback vet jag inte om inlägg med hot om polisanmälan för att en försändelse försvunnit passar bättre där?

Bevisligen tror du inte ens själv att dustin blåser kunder utan att det skitit sig någonstans.

Men numer varkar du gå på attack är bästa försvar?

Då är nog uttrycket, ett mynt har två sidor bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du, det är löst nu.

Med tanke på att du mycket väl känner till Dustin och deras förehavande de sista 20 åren går igång på så tidigt stadium med full stridsmundering blir man förundrad av.
Men samtidigt inte när man sett mobben på fairshopping som formligen häver sig på kommentarknappen som värsta hulliganer varje gång de får chansen att nita företag.
Angående Flashback vet jag inte om inlägg med hot om polisanmälan för att en försändelse försvunnit passar bättre där?

Bevisligen tror du inte ens själv att dustin blåser kunder utan att det skitit sig någonstans.

Men numer varkar du gå på attack är bästa försvar?

Då är nog uttrycket, ett mynt har två sidor bättre.

Får man som TS ett Godag yxskaft svar så visst då går man igång men samtidigt vet vi ju inte vad TS sagt till Dustin så det är som du säger ett mynt har två sidor.

Se sen i övrigt mitt föregående svar i detta ärende.

Sen ang FS kommenterar jag inte mer än att den sidan behövs för att vissa företag verkar inte veta vad kundvård är och struntar i vad konsumentlagstiftningen säger så även där har myntet två sidor.

Nåja TS får nog sin vara och detta är för mig iaf utagerat då jag inte ser att vidare diskussion skulle få fram nått nytt i detta ämne.

Permalänk
Medlem

Dustin är exemplariska när det gäller support, annat är det med t ex inet...
och det är ren fakta så varför man går igång direkt sådär förstår jag inte

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TwiZteD
Riktigt tråkigt att höra, nästa gång beställ av Inet.
Gratis frakt till alla på sweclockers, snabba svar, snabb frakt, packat bra.
Var väldigt nöjd med deras service iallfall.

Drygt när sånt här händer, hatar dålig service.
Beställde för 1 vecka sedan ett GTX295 av ett företag på ebay (MWAVE) och det stod att dom hade varan i lager, 10 st och att det skulle skickas ut direkt samt ta 7-10 dagar innan den kom fram.

Jag betalade i måndags förra veckan, dom skickade varan igår.
Sjukt dålig service, och nu har komplett sänkt priset på samma produkt med 11% så jag kunde lika bra köpt det i sverige...

Jag betalar hellre 100-200 kr mer och får bättre service och snabba svar.

// André

hmm får man fri frakt om man är medlem här hur fixar man det

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det är väl rätt uppenbart att TS inte förmedlar hela historian, speciellt med tanke på hur han bara fokuserar på det där 1-2 dagarnas förväntad leveranstid. Om du läser hela första inlägget så ser du att Dustin kommer att skicka det produkter som fattas. Dessutom förväntar han sig ju att det hela ska lösa sig automatiskt, utan inblandning från hans sida, så det är ju inte så konstigt att det tagit tid.

Det här är ju en vanlig tråd med gnäll om att företagen inte läser tankar och kompenserar så fort en försändelse är 3 sekunder senare än trådskaparen förväntade sig att den skulle vara framme.

Det var inte dåligt vad nedvärderande du har varit, har du belägg för att dra mitt fall över samma kant du uppenbarligen gör med många andra?

Som du själv säger, varken du eller någon annan än dem på Dustin Home och jag själv har alla fakta gällande det här ärendet. Så ska du bara sprida anti-konsument propaganda om att vi som råkar ut för problem bara är gnällspikar och vårt uppdagande av detaljer och summeringar och sådant bara är för att söka kasta skit på företag och få oss själva att må bättre?

Jag för en konstruktiv dialog med Dustin Home för att få bort orsaken till det inträffade (för sådant här ska inte hända), men självklart svider det också personligt när något händer som genererar en direkt ekonomisk förlust motsvarande 2 (uppemot 3, när jag "eventuellt" får mina komponenter) veckors lön på grund av förlorade arbetsintäkter? Detta samtidigt som man lagt ut fullpris för något man inte har fått.

Och varför då?
För att jag inledningsvis trodde det fanns en korrelation mellan att deras produkt var bristad i lager (under väldigt, väldigt lång tid och är det fortfarande) samtidigt som ett kolli innehållande produkten aldrig anlänt till en enda postterminal (utan bara fanns som elektronisk förhandsinformation)? I många ögon kunde det lika gärna betytt att den aldrig lämnat deras lastkaj.

Nej, herregud, man måste ju vara en idiot att hastigt dra en parallell mellan de två sakerna och ännu värre att man inte själv direkt förstår att det är Posten som slarvat bort ett paket och prompt kan meddela Dustin om problemet. Tror du inte att jag har bättre saker för mig än att minutiöst kontrollera och ansvara för att mina redan betalda produkter ska anlända till mig som planerat?

Eller kanske borde jag rent gissningsvis ha konstaterat att det rörde sig om ett försvunnet paket innan jag ens visste att Dustin verkligen skickat det?
Att vänta i tron att något är bristat i lager är däremot inte värre än att få veta att det hade gått som planerat men att det på grund av misskötsels i hantering kommit bort "någonstans" och att proceduren därför måste upprepas (denna gång med garanterad väntan på lagerinförsel) från ruta ett?

Nej, min lärdom och slutsats är fortfarande gällande; Hellre ringa kundservice direkt och ofta, än sent på grund av rimliga antaganden. Och där satt ju kontentan av Dustins egen kundtjänst perfekt.

Jag tycker dock att du kanske ska ta och hoppa ned från den där höga hästen du sitter på innan du ramlar och slår dig. Du verkar inte ha livserfarenhet eller empati nog att sitta och döma över folk.

Visa signatur

"Then I saw her face, now I´m a believer"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Believer
Det var inte dåligt vad nedvärderande du har varit, har du belägg för att dra mitt fall över samma kant du uppenbarligen gör med många andra?

Som du själv säger, varken du eller någon annan än dem på Dustin Home och jag själv har alla fakta gällande det här ärendet. Så ska du bara sprida anti-konsument propaganda om att vi som råkar ut för problem bara är gnällspikar och vårt uppdagande av detaljer och summeringar och sådant bara är för att söka kasta skit på företag och få oss själva att må bättre?

Jag för en konstruktiv dialog med Dustin Home för att få bort orsaken till det inträffade (för sådant här ska inte hända), men självklart svider det också personligt när något händer som genererar en direkt ekonomisk förlust motsvarande 2 (uppemot 3, när jag "eventuellt" får mina komponenter) veckors lön på grund av förlorade arbetsintäkter? Detta samtidigt som man lagt ut fullpris för något man inte har fått.

Och varför då?
För att jag inledningsvis trodde det fanns en korrelation mellan att deras produkt var bristad i lager (under väldigt, väldigt lång tid och är det fortfarande) samtidigt som ett kolli innehållande produkten aldrig anlänt till en enda postterminal (utan bara fanns som elektronisk förhandsinformation)? I många ögon kunde det lika gärna betytt att den aldrig lämnat deras lastkaj.

Nej, herregud, man måste ju vara en idiot att hastigt dra en parallell mellan de två sakerna och ännu värre att man inte själv direkt förstår att det är Posten som slarvat bort ett paket och prompt kan meddela Dustin om problemet. Tror du inte att jag har bättre saker för mig än att minutiöst kontrollera och ansvara för att mina redan betalda produkter ska anlända till mig som planerat?

Eller kanske borde jag rent gissningsvis ha konstaterat att det rörde sig om ett försvunnet paket innan jag ens visste att Dustin verkligen skickat det?
Att vänta i tron att något är bristat i lager är däremot inte värre än att få veta att det hade gått som planerat men att det på grund av misskötsels i hantering kommit bort "någonstans" och att proceduren därför måste upprepas (denna gång med garanterad väntan på lagerinförsel) från ruta ett?

Nej, min lärdom och slutsats är fortfarande gällande; Hellre ringa kundservice direkt och ofta, än sent på grund av rimliga antaganden. Och där satt ju kontentan av Dustins egen kundtjänst perfekt.

Jag tycker dock att du kanske ska ta och hoppa ned från den där höga hästen du sitter på innan du ramlar och slår dig. Du verkar inte ha livserfarenhet eller empati nog att sitta och döma över folk.

Du har säkerligen bättre saker för dig än att "minutiöst kontrollera och ansvara för att dina redan betalda produkter ska anlända till dig som planerat".
Men det är väl kanske inte jättesvårt att själv lista ut att det saknas ett paket när de andra anlänt. Det lyckades du faktiskt med utan några som helst problem.
Dessutom är det heller inte alls märkvärdigt att mottagaren kontrollerar att allt kommit fram. Snarare en standardprocedur skulle jag vilja påstå.
Men framförallt när man upptäckt att det blivit något fel så behöver man inte ringa och klaga, utan man kan ringa med en hygglig inställning och fråga(vilket oftast hjälper en bättre i längden dess utom).
Till sist så är du mycket missnöjd med att allt inte fungerade perfekt när du redan betalt. De kommer inte göra ett hårdare jobb för att du är snabb med betalningen utan de försöker såklart göra ett bra jobb med alla leveranser. Det var dessutom du själv som valde förskottsbetalning när det fanns andra alternativ.

Huruvida det sedan verkligen varit Dustins fel eller inte vet jag inte då jag inte hört hela historien från båda sidor (och är egentligen inte jätteintresserad) men din grundinställning känns lite snäv vilket gjorde att jag ville peka på några punkter jag tyckte kändes lite felbalanserade...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Re: Dustin Home - Konstig syn på kundsupport

Kund med konto på Dustin (sedan 2000-2001) och Dustin Home (sedan snart 3 veckor tillbaka) [/B][/QUOTE]

Det här är väldigt surt och jobbigt!

Mitt tips till dig är också att
be en datorbutik nära dig och besälla varorna eller ett företag nära dig som har likadana produkter beställa därifrån och be de bygga åt dig istället för näthandel!

Jag fick min dator från komplett för en vecka sedan, 20 tusen kronor.
jag är inte nöjd någonting!

grafikkortet krånglar hur mycket som helst!
Sedan är chassi fläktarna lika bra som hårtorkare!

trist trist trist!

Och komplett hänvisar mig till sweclockers!

jag vet inte om sweclockers samarbetar på någotsätt med komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck

Men framförallt när man upptäckt att det blivit något fel så behöver man inte ringa och klaga, utan man kan ringa med en hygglig inställning och fråga(vilket oftast hjälper en bättre i längden dess utom).
andra alternativ.

haha skitsnack mannen vänlighet kommer du ingen stans med i support
gäller bara att trycka på dem så mycke man kan. annars blir man en loser själv.

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk

Allt under en tusing kan jag betala på förhand, över det vill jag se varan i min hand.

Permalänk
Medlem

komplett, dustin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapink
haha skitsnack mannen vänlighet kommer du ingen stans med i support
gäller bara att trycka på dem så mycke man kan. annars blir man en loser själv.

Näthandel överhuvudtaget, och förskottbetalning är det sämsta man kan göra!

En datorbutik har man alltid nära sig,

jag tyckte innan komplett var hur bra som helst, och i början var de riktigt taggade,,

jag har knappat haft min dator i en vecka, och är absolut inte nöjd som sagt!

Krångel krångel och krångel, och nu måste jag antingen skicka in hela datorn eller bara grafikkortet,

Det är så konsitgt att de bara inte kan skicka ett annant grafikkort som jag vill ha och då kan jag skicka tillbaka den till de!

Jag har beskrivit problemmet för de och slitet med att leta fel hela tiden.

Men anledningen till de är ju att de tror att jag är ute och leker med deras grafikkort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr-boring
Haha, typiskt internet butiken. Man är aldrig säker. Säger samma sak som TwiZteD beställ av säkra sidor även om det är lite dyrare.

Dustin är väl om något en säker sida med bra service, även om enstaka fall kommer upp. Dustin uppför sig i de flesta fall exemplariskt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Det är mycket information som saknas och allt känns väldigt vinklat i den här historien. Exempelvis framgår inte vad lagerstatus var på moderkortet när ordern las. Det framgår också tydligt på ordern om några produkter är restad så det hade du enkelt kunnat se på orderstatus när paketen skickades (vilket man får ett mail om så fort paketen lämnar dustin). Att du inte kollade det gjorde att du blev förvånad när du väl kom till postkontoret. Du säger att du hade kryssat i "skicka order först när samtliga varor finns i lager" men kommer inte ihåg säkert.... gissningsvis kommer du ihåg fel.

När varan sen inte kommer in efter de förväntade två dagarna blir du direkt upprörd och skulle kolla upp "vad fasen" som hände. 1-2dagar är förväntade datum och min erfarenhet är att de oftast stämmer väldigt bra. Om det nu drog ut någon extra dag utöver det är det väl sånt som händer och inget man ringer och skriker om till kundtjänst? Herregud... Sen var det uppenbarligen posten som slarvat med det ursprungliga paketet, inte dustin.

Jag känner inte dig som person men du framstår som väldigt gnällig och oresonlig med din historia. Att ringa och spreja verbal avföring på kundtjänst lär inte göra dina framtida affärer mer angenäma. Jag är den första att stämma in i kundens rätt mot företag som sköter sig illa men dustinhome är tvärtom ett av de bästa företag vi har här i vårt avlånga land.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapink
haha skitsnack mannen vänlighet kommer du ingen stans med i support
gäller bara att trycka på dem så mycke man kan. annars blir man en loser själv.

Du har aldrig jobbat i en support va? Jag tror att den inställningen får snarare motsatt effekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Believer
[...]men självklart svider det också personligt när något händer som genererar en direkt ekonomisk förlust motsvarande 2 (uppemot 3, när jag "eventuellt" får mina komponenter) veckors lön på grund av förlorade arbetsintäkter? Detta samtidigt som man lagt ut fullpris för något man inte har fått.

Så du har förlorat vad, tio till tjugo tusen kronor på det här? I call bullshit, som man säger i USA. Det enda jag vill säga är att du kunde ha löst det här mycket smidigare genom att höra av dig till Dustin mycket tidigare och sagt precis som det var, men istället väljer du att spela ner din egen roll i det hela och gnäller här istället. Det är ju uppenbart att du överdriver det här å det grövsta, förstorar upp något så trivialt som ett paket som kommit bort i posten och får det att låta som värsta dramat, så jag anser inte att mitt inlägg är "anti-konsument propaganda" utan bara vanlig anti-skitsnack propaganda.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607