Dustin Home - Konstig syn på kundsupport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dwan
Du har aldrig jobbat i en support va? Jag tror att den inställningen får snarare motsatt effekt.

nej jag tror inte det sist lyckades ja få ett gratis presentkort på 300kr för att ja klagade som fan. så ja det funkar hade en data som klödda som fan med dem ville inte byta tbx den men till sist vann ja bara för ja inte gav mig fick 7k rätt i näven av den butiken.

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det betyder iofs inte att du hade rätt, det kan lika gärna betyda att de helt enkelt tröttnade på dig. Att det var värt lite pengar att slippa ha dig som kund.

Man kommer alltid längst om man är hövlig. Är man dryg och otrevlig så får man absolut minsta möjliga i retur och det tar oftast längre tid att lösa sakerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Du har säkerligen bättre saker för dig än att "minutiöst kontrollera och ansvara för att dina redan betalda produkter ska anlända till dig som planerat".
Men det är väl kanske inte jättesvårt att själv lista ut att det saknas ett paket när de andra anlänt. Det lyckades du faktiskt med utan några som helst problem.
Dessutom är det heller inte alls märkvärdigt att mottagaren kontrollerar att allt kommit fram. Snarare en standardprocedur skulle jag vilja påstå.
Men framförallt när man upptäckt att det blivit något fel så behöver man inte ringa och klaga, utan man kan ringa med en hygglig inställning och fråga(vilket oftast hjälper en bättre i längden dess utom).
Till sist så är du mycket missnöjd med att allt inte fungerade perfekt när du redan betalt. De kommer inte göra ett hårdare jobb för att du är snabb med betalningen utan de försöker såklart göra ett bra jobb med alla leveranser. Det var dessutom du själv som valde förskottsbetalning när det fanns andra alternativ.

Huruvida det sedan verkligen varit Dustins fel eller inte vet jag inte då jag inte hört hela historien från båda sidor (och är egentligen inte jätteintresserad) men din grundinställning känns lite snäv vilket gjorde att jag ville peka på några punkter jag tyckte kändes lite felbalanserade...

Håller med helt och hållet. Enda missen dustinhome gjorde i det här fallet var att aldrig återkomma efter han mailat dom.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Re: komplett, dustin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spexat
Näthandel överhuvudtaget, och förskottbetalning är det sämsta man kan göra!

En datorbutik har man alltid nära sig,

jag tyckte innan komplett var hur bra som helst, och i början var de riktigt taggade,,

jag har knappat haft min dator i en vecka, och är absolut inte nöjd som sagt!

Krångel krångel och krångel, och nu måste jag antingen skicka in hela datorn eller bara grafikkortet,

Det är så konsitgt att de bara inte kan skicka ett annant grafikkort som jag vill ha och då kan jag skicka tillbaka den till de!

Jag har beskrivit problemmet för de och slitet med att leta fel hela tiden.

Men anledningen till de är ju att de tror att jag är ute och leker med deras grafikkort!

Är det så att man köper över internet så får man finna sig i de sätt som rma och returer görs. Nu vet jag inte om du byggt ihop din dator själv eller inte och du beskriver ju inte ditt egentliga problem heller. Men bygger man sin egen dator så får man helt enkelt finna sig i att man kanske borde lära sig att felsöka varifrån problemen med datorn kommer ifrån.

Och det är alltid så. går något sönder så skickar du in det och så skickar de sedan ut en ny hel produkt. De skickar då inte ut den före du skickat tillbaka din. Det är inte bara på komplett som det är så.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Det betyder iofs inte att du hade rätt, det kan lika gärna betyda att de helt enkelt tröttnade på dig. Att det var värt lite pengar att slippa ha dig som kund.

Man kommer alltid längst om man är hövlig. Är man dryg och otrevlig så får man absolut minsta möjliga i retur och det tar oftast längre tid att lösa sakerna.

ja vem kännade på det då? nästa gång ja kommer till butiken måste dem vara trevliga igen. eller?

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4