AC-DC till gamla TV spel

Permalänk
Medlem

AC-DC till gamla TV spel

Har fått tag på några gamla tvspel typ sega master och atari 2600 träversion, men dom saknar strömdelar. Är det någon som vet vad dom olika retro systemen kör på för spänning även intresserad av andra retro system typ NES, SNES o.s.v glöm inte att nämna om plus eller minus är i mitten eller utanför och gärna amp om ni vet. Vill gärna ha en lista då jag samlar på gamla TV spel men ibland så går strömdelarna sönder så vorre skönt att ha en lista med så många system så möjligt. MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Google är din vän!

EDIT:
Jag kunde inte låta bli, googlade på pinout atari 2600

Hittade denna: http://www.atariage.com/2600/faq/index.html#pinouts

Det gick garanterat fortare än vad det gjorde för dig att posta din fråga här!

Permalänk

En annan sak är att ibland kolla på undersidan av konsollen.
Där brukar det stå en hel del information...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
En annan sak är att ibland kolla på undersidan av konsollen.
Där brukar det stå en hel del information...

Exakt, eller transformatorn..

Finns ju folk som frågar om volt i USB... hur svårt är det att vända på musen och kolla

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tack för informationen bzn, väldigt uppskattat har googlat på div konsoler utan att hitta korrekt info men tillägget pinout gjorde underverk för mina frågor, mycket stort tack. Andra tips som vänd på apparaten och kolla den gamla transformatorn kanske det finns någon person som har nytta av dok inte jag men tack i alla fall. Men har en följd fråga som kanske är lika korkad. Kan man använda en transformator med mycket högre amp än originalet utan att riskera något? MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

Och en sak till har precis köpt en Philips Odyssey 2001 konsol från 1977, allt jag vet är att den saknar nätdel och hittar inte någon info om denna konsol så om någon vet något om den konsol så informera mig gärna, allt jag vet är att den har en pong kopia därför köpte jag den, löser sig kanske så snart jag får den men jag gillar att vara ute i bra tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här står att den vill ha 9V DC, tyvärr inte så mycket mer.

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=3&c=713

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flue_81
Tack för informationen bzn, väldigt uppskattat har googlat på div konsoler utan att hitta korrekt info men tillägget pinout gjorde underverk för mina frågor, mycket stort tack. Andra tips som vänd på apparaten och kolla den gamla transformatorn kanske det finns någon person som har nytta av dok inte jag men tack i alla fall. Men har en följd fråga som kanske är lika korkad. Kan man använda en transformator med mycket högre amp än originalet utan att riskera något? MVH Henrik

Ja det går bra att använda en adapter som klarar att levera mer ström. Konsolen drar bara så mycket som den vill ha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Exakt, eller transformatorn..

Finns ju folk som frågar om volt i USB... hur svårt är det att vända på musen och kolla

Det värsta är att jag själv gått runt och undrat om jag skulle kunna löda så att min psp phat kunde ladda ifrån usb och isåfall vilka resistorer jag skulle behöva.

x) Aldrig ens fått tanken på att titta under musen på vilken drivspänning den har.

Permalänk
Medlem

hehe, kul att du nämnde det för jag köpte precis en färdig kabel som fixar det för 5:- gå bara in på tradera och kolla på "retrosuper" auktioner tex "http://www.tradera.com/2-IN-1-KABEL-till-Sony-PSP-NYTT--aukti..."
så har du en billig snygg lösning till ditt phat har själv saknat det men det är fixat nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IluvBread
Det värsta är att jag själv gått runt och undrat om jag skulle kunna löda så att min psp phat kunde ladda ifrån usb och isåfall vilka resistorer jag skulle behöva.

x) Aldrig ens fått tanken på att titta under musen på vilken drivspänning den har.

Jag erkänner att jag höll på och skrev en tråd för länge sen och skulle fråga om drivspänningen i USB, men mus pekaren hoppa och hade sig... väldigt vanligt när man har katter och deras päls hamnar i musen, så jag vänder på musen och rengör linsen eller vad det är så ser jag "Rating 5V"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

min datormus = ___ 5 v 100mA
-----

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!