Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig en sån, om inte det vore för katten. Redan nu alltför nyfiken på fläktar och annat som har ljud

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
plexi är ganska tåligt men det är ganska tunt så jag hade helt klart föredragit någon form utav metal.

Jag har tittat lite närmre på den och korten vilar direkt neråt slotten så plexisaken är bara där för at det inte ska vickas åt sidan ur slotten, den bär inte något. Desutom är den ganska robust och fodrat med mässing.
Det värre är att har man flera diskar får man hänga dem utanför chassit och kabeldragning blir bara inte bra eller snyggt på något sätt.

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt Skeleton nu i snart två månader och är överlag nöjd. Det som stör mig mest är som nämns i recensionen att höga processorkylare inte får plats. Jag har en Xigmatek HDT-S1283 som är 16 cm hög och den går inte in under fläkten. Men genom att lossa hållaren för Skeletonfläkten i bakkant och lyfta den kan jag skjuta in moderkortet med kylaren på plats.
En annan irriterande detalj är LED-belysningen i fläkten, som visserligen går att stänga av, men nästa gång man startar datorn är den tillbaka.

Sen att det skulle vara ett chassi för den som byter komponenter ofta håller jag inte med om. Det tar t ex längre tid att byta grafikkort i min dator än grabbens Antec 180.
Först ska I/O-kablarna tas bort från moderkortet,
sen ska de två tummskruvarna som låser moderkortsbrådan till chassit lossas,
skruven som håller grafikkortet till korthållaren ska tas bort,
två skruvar för korthållaren ska tas bort,
korthållaren ska tas bort från chassit,
moderkortsbrädan dras ut,
PCI-e-kontakten ska tas bort från grafikkortet som till sist kan lyftas ut ur moderkortet.

MEN det är lätt att komma åt alla komponenter när moderkortsbrädan är utdragen, och kablar är lätta att gömma undan. När allt är på plats är det också ganska enkelt att ansluta nya kablar (t ex sata eller USB) på moderkortet och att rensa BIOS med jumpern går betydligt lättare än på mitt gamla chassi.

Jag har datorn i en TV-bänk och har inte sett att den skulle vara nån dammsamlare. Med tanke på att jag inte är allt för flitig med dammsugaren så kan jag nog påstå att den inte drar åt sig mera damm än ett normalt chassi, snarare tvärt om. Ett miditower-chassin som står på golvet och som har ett gäng utsugsfläktar samlat mera damm än Skeleton.

Jag köpte chassit för att jag tycker det är annorlunda på ett roligt sätt, sen att jag varken har klåfingriga barn eller nyfikna katter gjorde valet enklare.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C