Koprad barbar dator - ASUS X72VN-7S065K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Processor, skärm och hårddisk.

Okej, är det bättre en bättre processor i den?
Samt har någon erfarenhet av den här?

Och ursäktar om jag lånar din tråd lite kort Zunken (:

Permalänk
Medlem

Den Asus tråden handlar om har 8400 processor och den du länkar till har 8600 så det är väkl ett snäpp högre i frekvens bara.

Den tycks ha sämre ljud dessutom, datorn tråden handlar om har 5 högtalare plus "subwoofer" medans den du länkar till bara har två(?) högtalare.

Permalänk
Medlem

Tangenterna Fn + A slår på nån ljussensor. Nån som vet var den sensorn sitter, den reglerar ljusstyrkan på skärmen efter lkuset i rummet som jag förstår det.

Edit: Jag trror jag hittade den men det verkar inte gå att manipulera den med externt ljus.

Permalänk

Okej, tackar för svaret!

Permalänk
Medlem

Asusen lät bra men när man ser till specs och tillgänglighet så föll den.

Jag har iallafall bestämt mej för vilken dator jag ska köpa. Nämligen PB740 (Packard Bell IPower GX-M-740NC).

http://www.packardbell.se/products/bärbara/ipower-gx/iPower+G...

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

Hej

Ngn som har WOW installerat som kan kolla sin fps på normal upplösning med allt på max? Jag tycker att min fps har sjunkit markant sedan jag köpte datorn.

Om jag kollar Core Clock, shader och Memory clock via tex Rivatuner så står det 400, 800 samt 400.

Jag tycker inte att det händer ngt när jag försöker klocka upp

Permalänk
Medlem

Provade att använda den inbyggda webbkameran, men jag måste ju vrida datorn 45 grader för att den ska vara riktad åt mig, känns inte riktigt rätt!!

Hur fungerar era, ok det är en skit sak kommer ju inte använda den så jädra ofta men jag tycker det är konstigt!!!

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3Lingon
Provade att använda den inbyggda webbkameran, men jag måste ju vrida datorn 45 grader för att den ska vara riktad åt mig, känns inte riktigt rätt!!

Hur fungerar era, ok det är en skit sak kommer ju inte använda den så jädra ofta men jag tycker det är konstigt!!!

Antingen har dom satt dit din kamera fel eller så har du inte upptäckt att man kan vrida på kameran i höjdled så att säga. Fast jag begriper inte ritkigt vad du menar egentligen.

Permalänk
Medlem

Förmodligen menar han att "för att han ska vara i center på (web)kameran så måste han vrida datorn 45 grader åt antingen höger eller vänster". Det har nog ingenting med höjden att göra och det låter som den är monterad snett inne i datorlocket (skärmen).

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987
Förmodligen menar han att "för att han ska vara i center på (web)kameran så måste han vrida datorn 45 grader åt antingen höger eller vänster". Det har nog ingenting med höjden att göra och det låter som den är monterad snett inne i datorlocket (skärmen).

Jepp precis så menar jag!

Visa signatur

1:Intel E6600,ATI x1950xtx,4gb ram,XP 2:Intel P8400,Nvidia 9650M GT,4gb,Vista 3:Intel P4 3.0ghz ATI 9800pro,3gb,XP 4:Intel P3 2.0 ghz, ATI 9700,2gb,XP

Permalänk
Medlem

Om nu så är fallet så skicka in den på garanti eller försäkring eller vad som nu gäller om du orkar. Du blir ju av med den några veckor förmodligen.

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det kan vara för skillnad på X72VN-7S065K som kostade 9700kr men som ja inte hittar längre och Asus X72VN-7S093C som ligger på 12000kr? verkar ju vara samma dator, bara att den blivit dyrare?

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820k @ 4.2ghz | Kelvin S24 | 4x4GB 2133mhz | MSI GTX 980ti gaming @ 1450 / 3900 Mhz | Evga 850w Gold G2 | 256Gb 850 Pro SSD x2 | Corsair 550D | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guttag
Någon som vet vad det kan vara för skillnad på X72VN-7S065K som kostade 9700kr men som ja inte hittar längre och Asus X72VN-7S093C som ligger på 12000kr? verkar ju vara samma dator, bara att den blivit dyrare?

Jag sitter också och funderar på det. Jag köpte min för 9500 på OnOff för nån månad sen och nu har Komplett samma vad jag kan se för 12000 och Inwarehouse för 13000. Känns som man har gjort en bra affär.

Frågan är var haken är nånstans.

Edit: Enda skillnaden skulle kanske kunna vara snabbare minne på grafikkortet. Minns jag rätt så är det gddr2 på min och den här kanske har gddr3, dock är det ju inte värt sån prisskillnad.

Permalänk
Medlem

Har haft den här datorn i ett par dagar nu men inte kommit runt till att ominstallera etc förrän nu. Kommer däremot inte över 4698 poäng i 3dmark06 (1280x800) kör just nu på 182.06 drivis, fick snarlika och sämre resultat med 181.22 och 179.48... Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem

Står den på max prestanda i strömsparsläget?

Visa signatur

/Yobo1987

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobo1987
Står den på max prestanda i strömsparsläget?

Jupp! Hittade en driver nu som ger mig 4906 poäng, borde man nöja sig med det eller? Fattar bara inte att det kan skilja ~400 poäng mellan två likadana datorer?

Permalänk
Medlem

Någon som har en förklaring på prishöjningen som gjordes. Nu finns i princip samma dator på komplett för 12995:- ASUS X72VN 17"WXGA+ http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=407038. Borde inte datorer bli billigare och billigare? Vad skiljer datorerna åt?