Permalänk

Netgiganten

Hej,
Är det nån som har nyligen köpt en dator eller dator i delar från Netgiganten?
I så fall hur gick det?

Om man köper en dator i delar....är det tillverkarensgaranti som gäller på ena del ?

If I buy a PC as a "self-build"..is it the manufacturers garuantee that applies to each seperate part??

Tack

Permalänk

Det får du nog fråga dom om, men oftast gäller garanti för enskilda varorna om du köper en dator i delar.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visserligen inte nyligen men känns ändå viktigt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Tack både två för svaren. dala56 den threaden att jag läst...men om jag köper en self-build dator då är min garanti med tillverkaren ???
visst jag får dator efter jag betalt!!!!!

thanks for the replies...dala56 it was that thread that drew my attention to a potential problem. But if i buy a computer in parts then my warranty is with the manufactures????
That asumming I get the parts after paying for it !!!! :-0

Any recommendations where I should shop??? Komplett etc all seem to be dear....if you look close and check out the cheaper parts they add in to keep costs down ( WD hard drive green models 5400rpm...what place do they have in a home/gaming PC ?...ok in a pure home entertainment system´)

tack

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, varför skulle du inte få delarna du beställer?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850