Ta bort säkerhetsvarning av filer

Permalänk
Medlem

Ta bort säkerhetsvarning av filer

Denna ruta stör jag mig något enormt på, har googlat ett tag men hittar inte hur man stänger av denna onödiga funktionen.

Någon som vet? mvh

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Vad kör du med (XP, Vista, Linux, Mac OS X Win 7 etc)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Vad kör du med (XP, Vista, Linux, Mac OS X Win 7 etc)?

XP, ganska uppenbart va? ;D

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd

run->cmd-> format c: skall lösa ditt problem

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Troligen fel ställe men kolla:

Start / Kontroll Panelen / Säkerhets Center / Väster kolumn, nedersta raden finns något om varningar.

I Vista är det fel ställe men det kanske är annorlunda i XP.

Permalänk
Hedersmedlem

Då Povels tips inte vara direkt konstruktivt klarar vi oss bättre utan honom.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Då Povels tips inte vara direkt konstruktivt klarar vi oss bättre utan honom.

(Y)

TS. Du har inte prövat bocka ur rutan va?

Vet inte om det är just för den filen eller filtypen, men för mig på min laptop öppnar den bara videofilen om ja dubbelklickar, innan frågade den alltid och efter att jag bockade ur den så funkar det.

Permalänk
Medlem

Då är det bara just den filen, menar att meddelandet ska försvinna på för alla filer

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Logga in som administratör.

1: Start > Kör.

2: Skriv in gpedit.msc och tryck "OK".

3: Gå till Användarkonfiguration > Administrativa mallar > Windows-komponenter > Hantering av bifogade filer > "Lista över filtyper som kan innebära låg risk".

4: Skriv sedan in alla filtyper du vill att den ska skippa.

T.ex: ".exe;.wmv;.mid"

Permalänk
Medlem

Okej ska testa det, ska till skolan nu dock.

Tack

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur det kan ha blivit så där för honom i XP?

Jag får aldrig en sådan fråga i XP och jag har inte gjort något speciellt. Trodde att det bara var Vista eller om man hade 3:e parts program installerade som gav sådana säkerhets frågor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Jag undrar hur det kan ha blivit så där för honom i XP?

Jag får aldrig en sådan fråga i XP och jag har inte gjort något speciellt. Trodde att det bara var Vista eller om man hade 3:e parts program installerade som gav sådana säkerhets frågor.

Man får med det i service pack 2

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shanni
Logga in som administratör.

1: Start > Kör.

2: Skriv in gpedit.msc och tryck "OK".

3: Gå till Användarkonfiguration > Administrativa mallar > Windows-komponenter > Hantering av bifogade filer > "Lista över filtyper som kan innebära låg risk".

4: Skriv sedan in alla filtyper du vill att den ska skippa.

T.ex: ".exe;.wmv;.mid"

Kan bekräfta att det här fungerar, åtminstone i Windows 7 och för mig Fungerar också att lägga .exe under "filetypes with moderate risks" eller vad det hette...

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Man får med det i service pack 2

Jaså. Tyckte bara att det var konstigt. Jag har sett det någon gång men har aldrig haft problem att få bort det för gott. Och jag vet inte vad jag bruka gör för att få bort.

Oavsett om vem dator. Tror nog att mina föräldrar och deras bekanta skulle ringt och klagat eller jag skulle sett det när jag kollar deras datorer (bärbara och stationära) med SP2 och SP3. Fast när jag är där brukar jag alltid förbättra inställningarna första gången jag är där eller använda Windows Uppdate beroende på vad de ville ha hjälp med.

Permalänk
Medlem

Tack, detta har verkligen irriterat mig. Tycker dock att ms skjuter sig själva i foten när de inte erbjuder sina användare att slå av skiten i kontrollpanelen.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}