Corsair avslöjar avancerat chassi och kylda minnen

Permalänk
Proffsmoddare

Man tar ju det bästa av alla tillverkare och gör ett chassi. Det är så världen fungerar. Ett koncept som fungerar kopieras och finslipas. Och precis som iguandon säger, nästa gång är det lian li som tar något från corsair.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Trevligt att Corsair vågar ta ett steg in i chassi-marknaden. Håller dom samma kvalite som på sina minnen och nätagg så har vi en vinnare

Permalänk
Nyregistrerad
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Minneskylaren och Corsairs chassi ger ledtrådar om att tillverkaren storsatsar på vattenkylning. Förmodligen kommer fler vattenkylningsprodukter från Corsair i framtiden.

Med tanke på deras minnen och nätaggregat så borde vattenkylningsprodukter från Corsair knappast bli något man säger nej till.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, jag tycker om fläktarna i toppen, hoppas det passar så man får dit en radiator (2x120 eller 3x120) utan att modifiera om.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Är den gjord i helt aluminium eller ? O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Snygg låda och kul att corsair kommer att komma med lådor

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem

Tycker att "fötterna" på chassit ser lite fula ut..

Annars var det fint

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

"[...]Enligt Corsair själva är detta världens första minneskylare som använder peltierelement, vill säga eldrivna kylelement som effektivt kan flytta värme.[...]"

Jag vet inte om jag skulle kalla det just effektivt. En teknik som drar ~375W för att flytta 226W värme skulle inte jag direkt kalla effektivt.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassi! Minneskylningen luktar dock lite overkill ^^

Permalänk
Medlem

Corsairlådan hade vi ju en nyhet om precis nyss?
http://www.sweclockers.com/nyhet/9039-corsair_in_pa_chassimar...

(finns lite fler länkar till bilder mm i diskussionen till den nyheten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Detta chassit ska köpas!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Dammfilter vore nice att ha.

I alla fall på dessa ställen:
- Fram
- Undersidan

Varför? Jo för på ovansidan, och baksidan så blåser det ut.
På undersidan kommer det nog åka in damm även om det är övertryck i chassit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Är den gjord i helt aluminium eller ? O.o

Nej, trasigt aluminium tror jag

Snyggt och säkert mycket bra chassi, men inget revolutionerande.

Permalänk
Medlem

Rätt märkligt att det finns så mycket specialanpassningar för vattenkylning när färre och färre kör med vatten. Luftkylarna är ju idag duktiga på att kyla med minimal ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Chassit ser mycket fint ut och med tanke på hur bra de har lyckats med deras nätaggregat tror jag inte att de kommer göra oss besvikna. Corsair är ett märke jag håller högt och hoppas de levererar. Kanske kan de ge Antecs fina chassin ett ordentligt motstånd.

Permalänk

En sån där skulle man vilja ha ^^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Tycker det ser lovande ut.
Förutom fönstret. Hoppas de har ett alternativ utan det sen. Ser gediget ut i övrigt, enkel form och funktion ser ju ut att vara fokusen vilket jag anser vara det viktigaste i ett chassi och inte en massa lullull. Sen är det ju lite svårt att avgöra från bilder, men det ser ut att kunna bli en redigt stabil konstruktion, vilket också är trevligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MX510.
Dammfilter vore nice att ha.

I alla fall på dessa ställen:
- Fram
- Undersidan

Varför? Jo för på ovansidan, och baksidan så blåser det ut.
På undersidan kommer det nog åka in damm även om det är övertryck i chassit.

Det här är en sak Lian Li har rätt. Ngn sorts filter hjälper massor (speciellt om det ligger framför hot swap diskarna.

Tror jag gillar dessa fötter mer än mina Lian Li hjul. Hur som helst hoppas jag att corsair behåller sin höga kvalité. Lian Li behöver riktig konkurens

Permalänk
Medlem

Fan så perfekt, har suttit och jagat ett chassi som ser trevligt ut för vattenkylning hur länge som helst
Detta ska inskaffas!

...så snart man har ett kneg...

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem

Hittade lite fler bilder på chassiet från CeBIT mässan då det sitter lite grejor i det

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=577

Ser verkligen trevligt ut.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

TEC alltså.. de var som fan

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Corsair=Good shit! Blir säkert bra chassi detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Mycket trevligt, jag tycker om fläktarna i toppen, hoppas det passar så man får dit en radiator (2x120 eller 3x120) utan att modifiera om.

Håller med. Det är ju gott om plats där uppe på toppen, så tror en PA120.x med shroud får plats. Mycket nice.

Visa signatur

/Bob

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
"[...]Enligt Corsair själva är detta världens första minneskylare som använder peltierelement, vill säga eldrivna kylelement som effektivt kan flytta värme.[...]"

Jag vet inte om jag skulle kalla det just effektivt. En teknik som drar ~375W för att flytta 226W värme skulle inte jag direkt kalla effektivt.

Jag hängde också upp mig på det! Lite förvirrande skrivet.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vill-ha faktor på detta chassi... tummen upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
"[...]Enligt Corsair själva är detta världens första minneskylare som använder peltierelement, vill säga eldrivna kylelement som effektivt kan flytta värme.[...]"

Jag vet inte om jag skulle kalla det just effektivt. En teknik som drar ~375W för att flytta 226W värme skulle inte jag direkt kalla effektivt.

Precis vad jag också reagerade på. Jag skulle till och med vilja gå så långt som att påstå att det är direkt felaktigt. Peltierelement varken anses vara eller är effektiva enligt definitionen för effektivitet.

Jag kanske är lite grinig, men samtidigt tycker jag att det är fel att folk utifrån felaktig information ifrån en ansedd sida som sweclockers, ska tro att peltierelement flyttar värme effektivt.
Rättelse tack!

Vi måste ju tänka på miljön också.

Visa signatur

// Aloha

Permalänk
Medlem

Peltier flyttar värme effektivt, dock inte energi-effektivt.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Gillar de ja ser

kanske får ta sig en funderare på att byta bort mitt Antec p182

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wazman
Peltier flyttar värme effektivt, dock inte energi-effektivt.

Att en peltier flyttar värmen snabbt är inte detsamma som att den gör det effektivt. Att använda ordet effektivt så som det används i artikeln är missvisande om man tolkar meningen enligt ordet effektivs definition. Uppenbarligen var det flera som tolkade meningen så.

Visa signatur

// Aloha

Permalänk

Gillar inte utseendet riktigt.
Chassit ser gammalt ut på nåt sätt, tycker jag.
När den är dammig osv som chassin blir vid dagligt användande så kommer den inte se stilren ut, den kommer se fattig och gammal ut, riktigt vidrig.
Tycker jag.