Permalänk

Alla som har ACER 5930G hjälp

Jag funderar på att köpa denna dator och skulle vilja ha betyg och spel FPS av er som har en sådan dator.

Spel som jag är mest intresserad av är lite äldre som: Fable, CS Source, Need for speed carbon, World of warcraft, Halflife 2, Doom 3, Quake 4 osv.

Klarar denna datorn av att spela dessa spel med medium inställningar?

Om någon orkar testa dessa spel med fraps för att se vad ni får för FPS hade detta vart guldvärt.

Mvh Mikael

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min 5930 är riktigt kass, beror väl mest på mig själv. Men musen laggar efter i stort sett alla spel, inget lagg - utan den är bara seg. Fortfarande inte fått något hum om vad det beror på. Om du inte vill ha Vista så finns det inga drivrutiner till XP på Acers hemsida.

Visa signatur

noob

Permalänk

har haft min i 2 veckor nu och funkar till cod4 och dylika spel så den borde klara dina spel oxå..

har ej Rnordin´s problem med musen..

Permalänk
Medlem

Jag har en sån laptop.
Den borde utan större problem kunna maxa spelen du räknar upp med bra fps, så på mediuminställningar lär det ju ge ännu fler fps.
Något problem med att musen laggar efter har jag aldrig haft.

(Rnordin, du råkar inte ha energiinställningarna på energisparläge eller balanserat läge ? Om så är fallet ändra till "hög prestanda". Dock har jag inget muslagg även om jag kör på energisparläge.
Annars låter det ju som sagt som något skumt drivrutinsproblem eller något fel på musen.)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan ladda hem drivrutiner för denna dator till XP? Specifikt för musen då. Sen vart ändrar jag energiläge?

Visa signatur

noob

Permalänk
Inaktiv

Hej RNordin!

Vart du ändrar energiläge beror ju så klart helt på vilket OS du kör, men är det Vista hittar du det lättast genom att högerklicka på batterisymbolen längst ner till höger på skärmen.

Även jag sitter och hamrar på en 5930g och är hur nöjd som helst. Fallout 3, Cod4 flyter på riktigt bra med mediuminställningar, klart spelbart även med höga. Half-life 2, Doom 3 och WOW kan du lätt köra på max.

Permalänk
Medlem

Utgått!

Tjena,

Tänkte posta min fråga här om det går bra.

Har haft ögonen på 5930g sen förra månaden. Nu är det så här att jag bor och jobbar i Japan, o kommer o hälsar på till påsk så jag tänkte vänta med att beställa tills jag kommer fram. När jag väl kollade än en gång på tillgängligheten med acern så ser jag att den verkar ha utgått från i princip överallt samt inets lager och kommer enligt de inte komma in någon mer gång. Verkligen synd tänker jag men är hoppet då helt åt skogen?

Vilken laptop kommer i så fall närmast 5930g mestadels gällande pris och game performance (om acern nu hade 5500p i mark06, vilken laptop kommer närmast 5500p i mark06 där priset är liknande acerns) ?

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Hej RNordin!

Vart du ändrar energiläge beror ju så klart helt på vilket OS du kör, men är det Vista hittar du det lättast genom att högerklicka på batterisymbolen längst ner till höger på skärmen.

Även jag sitter och hamrar på en 5930g och är hur nöjd som helst. Fallout 3, Cod4 flyter på riktigt bra med mediuminställningar, klart spelbart även med höga. Half-life 2, Doom 3 och WOW kan du lätt köra på max.

Jag har en Acer 5930G och kör med hög prestanda både med och utan strömmen inkopplad i datorn.. Fast när jag har strömkabeln i datorn så laggar/hackar spelen mer än när jag inte har strömkabeln i. Finns det nånting man kan göra åt detta. För det borde väl nästan vara bättre när man har strömkabeln i än när man inte har den i?

Tacksam för svar.

Permalänk

när du kopplar in strömkabeln så ändras energischemat per automatik om du inte har valt att den ska köra på energialternativ hög så kommer den gå på balanserad eller sparläge.. kontrollera att den verkligen ligger läge "hög" när du kopplat in kabeln. annars så kan jag bara hålla med att den borde vara "bättre" när du har strömkabeln ikopplad.

vet inte om det här hjälper dig men kan ju aldrig skada att dubbelkolla..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manjacken
när du kopplar in strömkabeln så ändras energischemat per automatik om du inte har valt att den ska köra på energialternativ hög så kommer den gå på balanserad eller sparläge.. kontrollera att den verkligen ligger läge "hög" när du kopplat in kabeln. annars så kan jag bara hålla med att den borde vara "bättre" när du har strömkabeln ikopplad.

vet inte om det här hjälper dig men kan ju aldrig skada att dubbelkolla..

Den är på hög dubbelkollade det och den va på hög.
Det finns inget program som kanske kan hjälpa datorn att fatta lite "bättre"?

Permalänk
Medlem

Re: Utgått!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamada
Tjena,

Tänkte posta min fråga här om det går bra.

Har haft ögonen på 5930g sen förra månaden. Nu är det så här att jag bor och jobbar i Japan, o kommer o hälsar på till påsk så jag tänkte vänta med att beställa tills jag kommer fram. När jag väl kollade än en gång på tillgängligheten med acern så ser jag att den verkar ha utgått från i princip överallt samt inets lager och kommer enligt de inte komma in någon mer gång. Verkligen synd tänker jag men är hoppet då helt åt skogen?

Vilken laptop kommer i så fall närmast 5930g mestadels gällande pris och game performance (om acern nu hade 5500p i mark06, vilken laptop kommer närmast 5500p i mark06 där priset är liknande acerns) ?

Tacksam för alla svar

Detta är en väldigt intressant post, jag undrar nämligen exakt samma sak !?

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit

Permalänk
Medlem

Re: Re: Utgått!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swe021
Detta är en väldigt intressant post, jag undrar nämligen exakt samma sak !?

Vilken laptop kommer i så fall närmast 5930g mestadels gällande pris och game performance (om acern nu hade 5500p i mark06, vilken laptop kommer närmast 5500p i mark06 där priset är liknande acerns) ?

Visa signatur

Chassi: Antec Sonata III | CPU: Intel Core i5 750 @ 4.2 GHz | GPU: AMD XFX 5870 @ 1GHz | RAM: 8 GB Corsair 1600 CL8 VENGEANCE | Processorkylare: Noctua NH-U12P | Moderkort: Gigabyte GA-P55A-UD3R | HDD: Samsung 500 GB SATA 7200 RPM + Intel X25-m SSD 80GB + OCZ TRION SSD 240 GB | OS: Windows 7 Professional 64 bit