Problem med ping och instabil uppkoppling med BBB och Thomson TG684

Permalänk
Medlem

Problem med ping och instabil uppkoppling med BBB och Thomson TG684

Ja, tillåt mig att uttrycka mig lite verbalt.

Jag beställde BBB 24 mgbit förra veckan. Idag, Torsdag kom paketet med modemet och hela kitet.

Jag kopplade in alltihop.
Min uppkopling är så instabil att jag kan ligga på en ping i Ventrilo mellan 24 000 och 200 men aldrig under 200. Uppkoplingen verkar vara instabil som bara den. Har även testat att brygga modemet. Kan inte öppna några portar i Thomson för forwarding. Jag har ringt BBB men då säger dom att det inte ska vara några fel. Med följde då en Thomson TG684 som inte är annat än skräp vad jag märkt.

Ingenting fungerar som det ska, vad ska jag göra?

Sen ber jag om ursäkt för lite hårda ord. Är relativt iriterad om inte vansining på det hela.

Detta medför ju att jag varesig kan få Utorrent, DC++ eller ens EVE Online att fungera korrekt, och EVE Online har jag spelat mer stabilt på telefonmodem för 6 år sedan.

Tack på förhand=)

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)

Permalänk

hör med andra BBB användare i närheten som har samma basstation. jämför din ping med deras. är det bara du som har dålig prestanda så är det något som brister hos/nära dig, dålig telefonlina t ex.
låna ett annat modem från någon om du kan och jämför med ditt.

BBB brukar ha dåliga modem jag vet...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Hade en tekniker här idag som kopplade in ledningen och han sa att det inte var några som helst fel på den.

Jag känner inte någon i närheten som har BBB de flesta här har Telia.

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)

Permalänk
Medlem

Välja ångra köp före 2veckors perioden gått ut.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vad ska man skaffa istället då?

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)

Permalänk
Medlem

Ta telia om det funkar för dem andra så är det väl bättre med en stabilare lina även om jag har för mig att bbb är lite billigare. Sedan tycker jag det är lite väl konstigt att om du hade en tekniker där som dem erbjuder med att hjälpa till med installationen etc och du inte visade fenomenet på din ping och han "gröna" linan vid sitt besök ?? Annars så får du be dem ändra synkprofilen på ditt bredband till Ip/tv istället för adsl så kommer du få en stabilare lina men kan tappa lite speed samt en aning högre ping än jämfört med adsl profil

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem

Jag har suttit i telefon 3 timmar idag, först efter att ha pratat med bredbandsexperten säger han att dom har en driftstörning i Karlstad/Värmland.

Och att det kan ta ett tag innan detr kommer upp igen.

Är det bara dom säger eller är det så?

För grannen har Telia och det är helt dött just nu.

Visa signatur

GPU EVGA GTX Titan X SLI Moderkort ASUS X99 Deluxe CPU 5930K
Minne Ballistic Sport 32GB 2500 Nätagg Corsair RM 1000i Chassi Cooler Master Cosmos II Kylning: Noctua NHD15 (Noctua PPC A14)