Permalänk

+1 på Gin & Tonic.
Det är svårt att slå det en varm sommardag i solen, en riktigt uppfriskande och god drink.

Permalänk

Brukar bli ett par primátor premium dark och någon guinness, de få tillfällen man dricker.

Den förstnämnda är ganska mörk och har en fyllig smak, en personlig favorit. Rekomenderar den starkt.

Guinness är mörk, skulle tro att den är lite svårdrucken om man inte gillar mörkt öl.

// T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
+1 på Gin & Tonic.
Det är svårt att slå det en varm sommardag i solen, en riktigt uppfriskande och god drink.

Jag har fan aldrig gillat gin & tonic, smakar bara beskt av nån anledning.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

old english
green goblin
strongbow

bör garanterat funka utan att du behöver känna dig speciellt omanlig.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
IMO ska man köra cuba libre så är mörk baccardi bättre för det.

Annars har jag på senare tid blivit väldigt förtjust i tullamore dew, farsan försöker hälla i mig bowmore men jag är nog inte där riktigt än.

Nja, jag tycker CM går bättre ihop med cola smakmässigt än Baccardi. Jag tycker baccardi och cola får en lite tvålaktig eftersmak som jag inte riktigt gillar. CM+Cola med lite lime/citron i är också trevligt om man vill ha den lite "snällare".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Angående drinkar är white russian ganska najs. Personligen dricker jag mest öl, gärna mörk.

White är gott att sitta och lapa i sig, men black russian är bättre

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

vodka + dagens favorit bland fanta/cola

päron vodka + fanta = fanta med eftersmak av päron, svårslaget på fyllan:p

EDIT: Mintu och klenare likörer finns inte med bland alternativen hlr, gött att shota lixom:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Gillar att göra det enkelt för mig. GT, redbull-jäger eller valfritt virke plus vodka. Kombineras med kyld pilsner och tilltugg.

Permalänk
Avstängd

Får be om ursäkt att pollen inte är så utarbetad, la inte så mycket tid på den.

Får tacka för tipsen, skulle kunna göra egna drycker rakt igenom.. men har en tendens att köra 60-40 (förstnämnda med sprit) så färdigblandat får gälla. Öl passar mig inte alls, först måste jag äta mig proppmätt för att ölen inte ska smaka bäskt och äckligt.

Funderar på att skapa en alkoholtipstråd som kan hänga kvar lite längre, finns ju tydligen intresse för det?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Herre min skapare. Att folk faktiskt gillar Captain Morgan är för mig helt ofattbart.
Vi brukar skämta om Morgan som Ful-Morgan och tro mig det finns en anledning!

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

Ett par öl som måste provas,

Miller Ljus, lättdrucken öl. riktigt sommaröl

Budweiser Nästan självskriven, Blaskig, ljus perfa sommaröl

Newcastle brown ale En förhållandevis ljus&lättdrucken ale! Kanon till mat

Mariestads Underskattad öl! Min absoluta favorit att dricka till mat

Brahma Ljus öl från brasilien(?) mycket lättdrucken och god

Red light Ljus bira från jamaica!

Permalänk
Medlem

ännu en av mina favoriter mintu+cola;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Dricker inte så ofta, men om någon hade fråga idag "Vad vill du ha utav dessa?" så hade jag nog tagit whiskey. Dock så brukar jag dricka en blandning av det mesta.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
Herre min skapare. Att folk faktiskt gillar Captain Morgan är för mig helt ofattbart.
Vi brukar skämta om Morgan som Ful-Morgan och tro mig det finns en anledning!

Kissar dom i flaskan innan den skickas ut eller? Vidareutveckla gärna

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
+1 på Gin & Tonic.
Det är svårt att slå det en varm sommardag i solen, en riktigt uppfriskande och god drink.

Mojito och caipirinha slår den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vodka + dagens favorit bland fanta/cola

päron vodka + fanta = fanta med eftersmak av päron, svårslaget på fyllan:p

EDIT: Mintu och klenare likörer finns inte med bland alternativen hlr, gött att shota lixom:)

Du snackar om klena likörer och så väljer du minttu? Det finns ju i 60% och 40% är ju klart starkare än en päronvodka haha.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Kissar dom i flaskan innan den skickas ut eller? Vidareutveckla gärna

Tror han syftar lite på sketchen med "fulöl" som robert gjort

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Marianne, ska smaka som Fazer Marianne.
Riktigt bögdricka.

is bitar
8 cl kalt Mjölk
2 cl kalt kakaolikör
2 cl kalt Minttu

Men har jag 50% minttu så brukar jag göra en fuling med bara is, mjölk, och Minttu och blanda in lite oboy...

Inget fel med Captain Morgan i rom & cola.
Men för varm RomGrogg ska de vara >50% rom med lite starkare smak.

Westons Stowford Press Cider tycker jag dricka, bara det går att hitta nånstans.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Öl och Whisky.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Mojito och caipirinha slår den

Du snackar om klena likörer och så väljer du minttu? Det finns ju i 60% och 40% är ju klart starkare än en päronvodka haha.

klassar inte riktigt mintu som likör, utan mer som smaksatt brännvin:p finns den verkligen i 60%? har bara sett 40 och 50%

och med klenare likörer menar jag typ baileys:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Mojito och caipirinha slår den

Jag är personligen inte glad för en käft full med socker en varm dag i solen, men alla är vi olika

Men visst är det goda.

Var på en pub med typ karibiskt tema för några månader sedan, en måndag... notan hamnade väl någonstans runt 2500 =\

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag är personligen inte glad för en käft full med socker en varm dag i solen, men alla är vi olika

Men visst är det goda.

Var på en pub med typ karibiskt tema för några månader sedan, en måndag... notan hamnade väl någonstans runt 2500 =\

Jag kom upp i 3000 när det var halva priset, men bör ju tilläggas att jag inte vaknade upp hemma i lägenheten utan brevid ett par tjejer.

Hände inget så man har en jävlig tur iaf.

Efter det så har jag inte tagit mer än 7 cider på en kväll.

Frågan är inte hur mycket man tål, utan hur mycket man skulle komma ihåg!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Angående drinkar är white russian ganska najs. Personligen dricker jag mest öl, gärna mörk.

Smakat "finska vinterkriget"? De är fan utsökta.. Tar Minttu istället för vodka, eller 50/50. Sinnessjukt!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag är personligen inte glad för en käft full med socker en varm dag i solen, men alla är vi olika

Men visst är det goda.

Var på en pub med typ karibiskt tema för några månader sedan, en måndag... notan hamnade väl någonstans runt 2500 =\

Uppenbarligen är det inte jag som blandar dina caipirinhas och mojitos Man kan ju inte bara smaska på med socker då förstör man hela drinken, det värsta som finns är när folk byter ut sockret och mineralvattnet mot sprite (i mojito då).

Permalänk
Medlem

Pilsner Urquell är rätt ok

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Dricker Grants Whisky helst.
San Miguel öl är rätt god också.
Sen har vi den gamle trogne captain morgan också

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Titta här har vi en man med smak! Det går nog åt en flaska CM i veckan för mig, så satans god

Men det viktigaste är dock att det är en CM Spiced Gold.
Underbart gott med cola och en jävla massa is!
En av dom enda grejjerna jag dricker på krogen.

På förfesterna blir det mest öl, men jag är rätt enkelspårig där. Ibland blir det väl en blandpåse men oftast ser påsen likadan ut.

Carlsberg Export - Gott till mat.
Corona - I med en skiva Lime så har man nog den godaste ölen på sommarhalvåret! (Körde förut bara denna ölen på sommaren men nu har det mer och mer blivit året runt för att man längtar till sommaren.. )

Många tycker corona är en pissöl som smakar lite, men jag har allvarligt talat aldrig gillat mörk öl speciellt mycket, nån gång ner sådär då och då men i längden blir jag fort less på dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag kom upp i 3000 när det var halva priset, men bör ju tilläggas att jag inte vaknade upp hemma i lägenheten utan brevid ett par tjejer.

Hände inget så man har en jävlig tur iaf.

Efter det så har jag inte tagit mer än 7 cider på en kväll.

Frågan är inte hur mycket man tål, utan hur mycket man skulle komma ihåg!

En tumregel är ju att ju mindre man kommer ihåg ju roligare hade man : D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
klassar inte riktigt mintu som likör, utan mer som smaksatt brännvin:p finns den verkligen i 60%? har bara sett 40 och 50%

och med klenare likörer menar jag typ baileys:)

Ne hade fel den fanns bara i 40% och 50%, minttu klassas som pepparmintlikör. 50% är ändå starkare än vad de flesta smaksatta brännvinen är. Dessa kan ju t.o.m. ligga under 30%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ne hade fel den fanns bara i 40% och 50%, minttu klassas som pepparmintlikör. 50% är ändå starkare än vad de flesta smaksatta brännvinen är. Dessa kan ju t.o.m. ligga under 30%.

jaja, kan vi sluta diskutera mintu nu?:p

föresten, hur många ful varianter av jägermeister finns det?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag blir väldigt förvånad över att ingen har rekommenderat viner. Jag tänker framförallt på bubbel!

Finns ju ingenting som är så pass gott och fortfarande gets the job done som champagne. Andre Clouet har grymt bra bang for the buck värde. Likaså är Pol Roger och Bollinger väldigt goda. Vill du verkligen lyxa till det har systemet några stycken otroligt fina Cristal från 2002 (riktigt guldår) inne just nu (man beställer dem).

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Dricker lite efter situation.

Öl är oftast för njutning men blir en hel del när man går på krogen eller förfestar. Sierra Nevada wet hop ale är klart favoriten som njutningsöl. Som festöl tycker jag dock att en varvning av heineken och Corona duger fint, men även några Hobgoblin slinker ner.

Cider är så svårt i sverige pga av 200% sockerhalt. Strongbow, Okanagan (tror jag den heter) är dom bästa i mitt tycke.

Spritdrycker är endast Gin & Tonic för min del, allt annat är för sött. Om man går på shottar tar man allt från minttu, jägermeister, sambucca och absint.

Som Oggan nämner ovan är bubbelviner också att föreslå. Om det går att få tag på i sverige så rekommenderas Burg Schoneck. Denna bubbel smakar bättre än dom flesta champagnerna. Går att få tag på på lidl i tyskland för 10kr flaskan, snuskigt bra pris.

Men öl öl öl, det är fina grejjer. Håller just nu på att bearbeta systemets ölsortiment samt att jag är på specialsläppen varje månad för att få tag i några tillfälliga nyheter. Hit hör några riktiga godingar. Flying Dog Schwartz är en av dom, 175kr för en 75cl flaska.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04