ny mobil med bra batteritid och bra knappar?

Permalänk

ny mobil med bra batteritid och bra knappar?

Hej

Jag hoppas få några tips och erfarenheter nu.

Idag har jag en LG Viewty (KU990) som jag inte är riktigt nöjd med. Pga följande
* dålig batteritid, 2,5 dygn med några samtal och sms
* fungerar dåligt med J2ME-program då dessa för det mesta är anpassade för mobiler med riktig knappsats
* sms-rapporter hamnar som sms

Jag hade tidigare en Sony Ericsson K510 som var helt ok, hyfsad batteritid, bra sms-rapporter. Helt ok bilder. Dock är den numera pensionerad. Nackdelarna var begränsat sms-minne och ingen minneskortplats. Lågupplöst skärm.

Det jag letar efter en mobil med...
* sms-rapporter som inte hamnar i sms-inkorgen
* lång batteritid om möjligt
* minst 176x220 i skärmupplösning
* J2ME-stöd
* riktiga knappar, inga smala ala W880 m.m.
* ingen styrspak som pajar
* minneskortplats
* helst sk candybar, men kan tänka mig en slide eller vikbar
* ingen touchscreen

Jag har tittat en del på Nokia 6120 Classic, någon som kan informera om hur den hanterar sms-rapporter och långa sms?

Helst så billig som möjlig. Jag kommer främst sms:a och köra J2ME-apps, ringa några samtal då och då och kanske ta något foto och filma ibland...

Jag kan dock tänka mig att lägga ut mer pengar om den även har...
* autofokus
* blixt om möjligt
* samt rapp när det gäller att ta en bild
...men förmodligen är det att önska för mycket.

Andra telefoner jag har tittat på ...
Sony Ericsson C702 - verkar som kameraluckan kan orsaka problem annars kanske den kan vara något, dock ingen blixt
Sony Ericsson W302 - varning på den efter forumtråden här

Samt en del andra mobiler från SE...
W902
G502

K800 och K810 verkar ju bra förutom att dom är gamla och därmed dyra pga det vid nyköp och även har styrspaken som verkar problematiskt. Den ena har även runda fula knappar.

T650, C510, W660 eller K770 kanske hade varit något...men dom verkar ju inte gå att köpa förutom från suspekta butiker jag inte hört talas om.

Tips på mobilen från övriga tillverkare uppskattas med någon form av motivering.

EDIT: Noterade att jag råkat skriva att kameran inte skulle vara rapp. Det är givetvis felaktigt och numera korrigerat.

Permalänk
Medlem

Senast Nokia lade SMS-rapporter i inkorgen var väl typ 1998.

Hur det är på series 40 vet jag inte iofs, men alla deras seriösa lurar (series 60) har en skild inkorg för rapporter.

Permalänk

Skönt att höra. Min erfarenhet av Nokia är obefintlig. Men man måste själv gå in och tömma inkorgen för rapporter då och då?

Jag uppskattade annars hur det var på min tidigare SE K510 där det dök upp som en form av popup på skärmen som man klickade bort. Sedan kunde man gå in under skickade sms och kontrollera om det var levererat. Men det kanske är ändrat på SE:s nyare mobiltelefoner?

Något lustigt och allmänt irriterande att LG lägger rapporterna i samma inkorg som för vanliga sms.

EDIT

Hm, jag hade hoppats på fler svar. Nåja...

Nokia 3120 Classic, någon som har använt den och kan uttala sig om sms-rapporter och batteritid?

Annars börjar priserna närma sig 2000 spänn för att hitta något vettigt och då verkar det som det blir en C702 trots rapporterade problem alt. att jag lyckas ordna en T650 på något sätt.

Mellansteget är väl K530 (dock gammal) eller G502. Eller överge knappkraven och ta en K660...

Battertiden på G502 och K660 vid enstaka samtal och sms:ande?