Extremt låga FPS i FSX...

Permalänk
Medlem

Extremt låga FPS i FSX...

Inte riktigt säker på om jag hamnade rätt o forumet, i värsta fall får väl tråden flyttas eller nått.

Åter till ämnet, jag får som sagt väldigt låga fps i flight sim x, mellan 1 och 10.
Inställningarna är dragna till hälften ca.
Grafikkortet verkar inte maxa eftersom fläkten knappt ökar (9800GTX+), i stalker clear sky drar fläkten upp ganska bra nästan direkt, men det flyter bra endå.
Och cpun maxar inte heller enligt taskmanagers diagram, (E8400 oklockad) och då kör jag med cpu-kontroll för att jämna ut belastningen på båda kärnorna.
Ena kärnan ligger i snitt på 85%, och den andra på 60%, i fsx då.

Inställningarna i fsx ligger alltså på hälften, och ska det flyta hyfsat får jag dra ner allting till ca 1/3.
Har typ samma problem i fs2004, kan nästan ha allting på max dock, med mellan 10 och 30 fps, åtminstone spelbart.

Varför blir det såhär? har jag missat nått nånstans? eller måste jag ha en 30tusen kronors maskin för att kunna lira fsx med hyfsade inställningar?!
Tillochmed crysis flyter på bra med allt på max... =/

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Vista eller W7 ska vara ge en bra frame rate i FSX, tror att det är din cpu som flaskar,

titta i bifogad länk, mycket tips & tricks för ökad frame/s

http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/topics/2487217/Maximum_...

Permalänk
Medlem

Lite mer minne skadar inte, två GB är ganska lite. Kolla också om PCI-E portarna går på max - FSX överför stora mängder data över PCI-E bussen.

FSX går trögt på nästan alla datorer - men det ska gå att få spelbara FPS ganska smärtfritt.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

FSX är extremt CPU beroende, grafikort är inte så extremt noga i FSX, ditt räcker till bra, och tex om du skulle köra in dubbla GTX295 skulle du bara få ett fåtal mer FPS, FSX har inget som helst stöd för dubbel GPU, finns stöd för Quad CPU men den är tveksam också sägs det, men jag får bra prestanda med quad.
Fast du borde med dina inställningar få lite bättre prestanda, har du kanske tunga addon? scenery, plan kanske.
Själv har jag ca 25-35 FPS i FSX med medelinställningar, men visst kan det droppa ner till 15 ibland

EDIT: har min FPS låst till högst 35 föresten, kör man oändligt kan man få sämre prestanda annars.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

oradd, hur kan cpun flaska om den inte maxar? då har den mer kvar att ge.. ju?

moonglum, samma med minnena, dom fylls inte helt, som mest har jag sett 1,6gb, och 1333mhz e väl hyfsad speed trots allt?

ggustavsson, låter som något med quad, men jag hänger upp mig på att inget i systemet verkar maxa. Hade cpun legat och pressat på topp hela tiden hade väl det betytt att den kanske e för klen..?
Spelet e helt stock, inga addons, inga extra plan.
Ska testa låsa fpsen iafm, något borde hjälpa.

Kan det va så djävligt att min tankade version av spelet sabbar allt? känns inte som det skulle vara så avgörande..

EDIT: Hur kollar jag om PCI-E porten inte e begränsad?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

PCI-E porten kan du kolla via GPU-Z kolla vilken hastighet den körs i om den körs i x8 eller x16

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Kan jag se det i riva tuner oxå?

EDIT: Har stängt av AA, och dragit ner till Bilinear, fps e låst på 30, vädret har fått "simple" som inställning och allt annat e nerdraget till 1/3, vissa saker e tillochmed på low, eller off. Jag flyger inte längre ett plan, utan en väldigt kantig box, och marken har varken träd eller byggnader. Har jag tur får jag 15 FPS, för det mesta ligger den och pumpar mellan 5 och 10 FPS..

Bra tips någon?

Visa signatur

QC7