Permalänk
Medlem

Laptop vs Vanlig

Hej, jag harnyligen skaffat mig en laptop (eller rettare sagt notebook)
det er en thinkpad x60 so jag vet inte vad man reknar den som

jag harmer o mer gott over till den berbara och surfar o lyssnar po musik spelar lite enklare spel som age of empires, wc3 och starcraft

min froga er om det er lont att go over till en berbar om man nu inte har behov av en grym stationer (min ligger anvender den inte)
er det stor skillnad ner det geller stromforbrukning det er det som jag mest av allt vill veta???

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Inaktiv

En bärbar, speciellt en ultraportabel som X60 drar betydligt mindre ström (15-20w) än en stationär med skärm men jag tycker inte det ska vara det viktigaste om du inte har igång datorn dygnet runt för då kan elräkningen vara en faktor. Är du nöjd med din bärbara och inte behöver prestandan/grafikkapaciteten så är det väl lika bra att bara köra bärbart och sälja den stationära.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
En bärbar, speciellt en ultraportabel som X60 drar betydligt mindre ström (15-20w) än en stationär med skärm men jag tycker inte det ska vara det viktigaste om du inte har igång datorn dygnet runt för då kan elräkningen vara en faktor. Är du nöjd med din bärbara och inte behöver prestandan/grafikkapaciteten så är det väl lika bra att bara köra bärbart och sälja den stationära.

tack so mycket, det var det jag ville veta

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.