Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Alternativ kylning till 295?

Permalänk
Medlem

Alternativ kylning till 295?

Hej hej.

Jag funderar på att köpa ett 295 och tänkte försöka komma ifrån den höga ljudnivån kortet har.

Jag funderar främst på möjligheten att montera in en tystare chassifläkt i chassits GFX-kylningshål där på sidan av lådan ( )

Har för mig att jag läst att folk kommit ned både i ljudnivå och temp på detta sätt men jag kan inte hitta något om det när jag söker nu.

Så. Är det någon som gjort som så eller någon som bara har några ideer hur det skulle funka rent praktiskt.

Chassit i fråga är ett Antec Performance p182

Permalänk
Medlem

Vattenblock är nog den bästa lösningen, vilket tyvär leder till en hel del andra saker. Nej det finns nog ingen tredjepart kylare med luft till gtx 295, det bästa du kan göra är att sänka hastigheten eller försöka ljudämpa.

Permalänk

skruva isär korten, som på bilden nedan, och sätt ihop dem åt "fel" håll, så att gpu:erna hamnar utåt istället för inåt. sen kan du använda ett helt gäng eftermarknadskylare.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

eller så fixar du till så att fläckten som sitter på kortet går åt andra hållet d.v.s. att den suger i sval luft utifrån chassit:P

Permalänk

eller så sätter du dit 2 st thermalright HR-03

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Eller så väntar du tills nya versionen kommer med det nya PCB'et.. då lär det väl även finnas andra lösningar på kylning också.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Ptjaaa. Jag är väl inte helhaj på det här "vänta på nästa heta grej". Ska man köra med den logiken så finns det alltid något häftigare att vänta på och då får man aldrig någonting köpt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KoloN
Ptjaaa. Jag är väl inte helhaj på det här "vänta på nästa heta grej". Ska man köra med den logiken så finns det alltid något häftigare att vänta på och då får man aldrig någonting köpt.

Är också lite inne på ett Gtx 295. Det som dock avskräcker även mig är ljudnivån. hört nånstans att Asus variant ska va relativt tyst? eller iaf lite tystare än de andra..stämmer detta?

Har ett Sapphire Vapor-X 4870 2gb i dagsläget - vad tror ni om att köpa ett till sånt - blir det i klass med gtx 295?