Permalänk

Hjälp!

Jo idag köpte jag nytt g-kort å nytt nätagg, efter jag satt in allt å startat datorn å skulle installera ett spel (cod4) så tog det väldigt lång tid jämnfört med vad det tog förut 20-30 min. Vad kan det va för fel? (vet inte om detta är rätt tråd, men eftersom det handlar om ett spel så chansa jag) Tacksam för svar! /Mark

Dator specs:
E8400@4ghz
4GB Corsair Dominator 1066mhz
Asus P5q
160 + 500 gb hdd
Gtx 260
Corsair 850 nätagg

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

snälla skapa aldrig trådar som heter endast hjälp, enligt reglerna skall rubriken visa ungifärligt va du nu vill ha hjälp med , tips anmäl tråden till en modarator hitta på ett namn på det du nu vill ha hjälp med sen ber du dom ändra. Det ger dig åxå större chans att en personer nu vill hjälpa dig.

förövrigt skall denna tråd ligga under grafikkort så du får nog göra om det hela lättast är att medela en modarator o tala om attdu gjort fel.

men men OT nu du aäger altså att du instalera ett nytt grafikkort idag ,right. Min fråga till dig instalera du nya drivrutiner till ditt grafikkort. Om inte gör det för det gammla grafikortet är troligast vis inte av samma typ och då får datorn problem med att eventuelt finna ditt nuvarande grafikort ,eftersom nu ett spel identifierar din dator på hårdvara så går den efter ett grafikort som troligast vis satt i innan..

märk väl jag kan ha tolkat dig fel o jag berättigar mig till att ha fel men detta är min teori

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

Ja okej, jag skrev att ajg chansa så om jag gjort fel så står jag för det. Jo nya drivare är insatllerade å gamla är borta, har spelat ett spel för att testa å det har flytit på bra, men själva installationen tar hemskt lång tid.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markenswe
Ja okej, jag skrev att ajg chansa så om jag gjort fel så står jag för det. Jo nya drivare är insatllerade å gamla är borta, har spelat ett spel för att testa å det har flytit på bra, men själva installationen tar hemskt lång tid.

Har du testat med andra spel ?

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

Japp Crysis och cod 4 båda tar lång tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markenswe
Japp Crysis och cod 4 båda tar lång tid.

De är stora spel de ska ta ett längre tag.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

kan krångla lite då och då.
Avbryt installationen, starts om datorn och radera alla mappar som lämnades kvar sedan prövar du på nytt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

har du defragmenterat din hårdisk ,gått igenom med addware o antivirus program , kan åxå va så illa att din hårdisk gett upp ,detta kan bero på vad som helst princip ,ditt nya grafikort va är det för nått ,

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

Okej, men det har inte tagit så lång tid förr. men men antar att det inte är ett jättestort problem, lite irriterande bara. Tack för svaren iaf=)

Permalänk

Det är ett Gtx 260