7-8000 inkl 22" för att spela wow

Permalänk
Medlem

7-8000 inkl 22" för att spela wow

Hej tänkte testa WOW och min laptop klarar inte av det spelet och funderar på att skaffa en stationär nu.

är på en ganska begränsad budget men spelar mest mina spel på min 360 eller ps3.

Tänkte mig något liknande men vet ej om wow funkar på detta. vill endå kunna ha lite höga settings och sånt.

- Intel Pentium Dual-Core E2200
- 4GB RAM / 640GB HDD
- GeForce G100 512MB
- HDMI & SPDIF
- Gigabit-Nätverk
- DVD-brännare
- 3 års virusskydd
- 22 tums Wide

LÄNK TILL OVANSTÅENDE

7 650:-

Gillar att man på netonnet kan betala 12månader räntefritt och slippa betala massa ränta och skit.

tror ni man kan få ner kostnaden ytterligare?

Eller posta era egna förslag. det som inte är så viktigt är HDD kan vara liten.

Visa signatur

Intel Core i5 2500 3,3GHz, 4gb ddr3 1600mhz, Gigabyte P8P67 PRO, Samsung 1TB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

detta va ett dyrt datorpaket gå på detta istället :

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

köp till en 22 tums samsung t220 pris 2300:-

slutsumma ca 6500:-

detta paket har en bättre processor samt bättre grafikkort , dock så kan du inte räkna med att du kan köra högsta upplösningen med ditt (menar din offerts grafikkort) eller detta grafikkort

Edit: bara namnet på den datorn du gav offert på ,fick mig att rysa köp aldrig märkes datorer detta paket valde jag mest för att du kan uppgradera längre fram , skärmen är bra o har fått bra i många tester ,mer en den skärm du visa i din offert

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet till att montera själv är detta ett bättre val än Kompletts ovanstående paket (och därmed även bättre än NetOnNets):

Eftersom det bara kostar 6 800 kr har du råd att köpa till montering (795 kr). Om du inte behöver montering kan du lämpligtvis byta processorn mot en AMD Phenom II X3 710 eller 720. Butiken är Inet.se. Operativsystem i form av Windows 7 Release Candidate finns gratis och lagligt på http://www.windows7.com/

Permalänk
Medlem

Men när man springer omkring i skogar osv kommer det iaf att flyta relativt? någon som har detta kort? (inet kortet)

Visa signatur

Intel Core i5 2500 3,3GHz, 4gb ddr3 1600mhz, Gigabyte P8P67 PRO, Samsung 1TB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

Permalänk
Medlem

bygg ihop en dator för 5,5k och köp till en skärm. du tjänar mycket mera på att bygga ihop en. om du inte kan de kanske du vet något kompis eller någon annan som kan hjälpa dig. om du inte orkar eller kan bygga ihop en dator tycker jag att du ska försöka spara ihop 2k till. eftersom du ska ha skärm med så får du ju inte lika bra dator

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

bygga ihop själv är inte problem. det har jag gjort i min ungdom

vet ni om man kanske kan klocka upp alla komponenter lite?

Visa signatur

Intel Core i5 2500 3,3GHz, 4gb ddr3 1600mhz, Gigabyte P8P67 PRO, Samsung 1TB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

Permalänk
Medlem

Rör ingen märkesdator så, köp en på komplett.se eller inet.se

Eller i delar och bygg själv, det är enkelt.

Permalänk
Medlem

Order it, do it! Överlägset bäst i denna tråd. Kanske finns bättre skärmar för lägre pris, kan verkligen ingenting om TN-skärmar och inte vill jag kunna heller.

Permalänk
Medlem

Benq E2200HD, bara att rekommendera. Ruggigt skarp, använder själv två stycken sedan tre månader tillbaka.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppel
http://pici.se/pictures/VbOEkaFla.jpg

Order it, do it! Överlägset bäst i denna tråd. Kanske finns bättre skärmar för lägre pris, kan verkligen ingenting om TN-skärmar och inte vill jag kunna heller.

Helt klart bra ,dock när ja angav det på komplett så utgick jag från att han inte kan bygga sin egen dator. Eftersom han nu valde en märkes dator i första hand

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

ta lite billigare processor som kanske den här https://www.inet.se/datorkomponenter/processorer/intel-dual-c...
och ta något lite bättre grafik kort.
då kan du ju nästan köpa ett gtx 260 eller HD4870. men om inte pengarna räcker till de så kan du ju ta ett HD4850.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

kollade in detta chassi ( för att spara in lite extra pengar )

https://www.inet.se/artikel/6900249

kommer det där PSU passa till moderkortet? kollat lite på tillverkarens hemsida men hittar ingen bra info. fast det kanske bara finns en standard?

Visa signatur

Intel Core i5 2500 3,3GHz, 4gb ddr3 1600mhz, Gigabyte P8P67 PRO, Samsung 1TB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstrotH
kollade in detta chassi ( för att spara in lite extra pengar )

https://www.inet.se/artikel/6900249

kommer det där PSU passa till moderkortet? kollat lite på tillverkarens hemsida men hittar ingen bra info. fast det kanske bara finns en standard?

Köp INTE ace. Det är ett lågbudget märke och många har haft hemska upplevelser av det, i vissa fall har även andra komponenter i datorn tagit skada. Det är bättre att köpa ett kvalite märke och vara på den säkra sidan.
Kör på tuppels paket, riktigt prisvärt.

Permalänk
Medlem

ok tack för varningen!

får bli det jag köper nog det slutet på nästa månad.

vet ni något om det är bra att överklocka med det där moderkortet?

Visa signatur

Intel Core i5 2500 3,3GHz, 4gb ddr3 1600mhz, Gigabyte P8P67 PRO, Samsung 1TB, Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC