Permalänk

Problem med nvidia 185.85

Som rubriken lyder får jag problem med de senaste drivisarna från nvidia.
Skulle installera dem för mitt gtx280 men installationen hänger sig varje gång och när jag bootar upp igen ser allt helt sjukt ut tills jag installerar den äldre verisionen.

Fick samma problem med alla olika betareleaser också. Den hänger sig på exakt samma ställe "installing driver components" varje gång. Själva datorn hänger sig inte utan bara installationen. Någon som har idéer på hur man kan lösa det eller någon som åtminstone upplever samma problem?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

hade problem med den också. Sänkte FPS'n med ganska många fps beroende på spel.

Permalänk
Medlem

Verkar vara nått fel med 185:an....

Bildskärmen startar inte efter drivrutinsuppdatering.

Laddade ner senaste drivrutinen från Nvidia (090509) 185.85.
Under installationen så startade en annan installation!
Det var Internet Explorer 8 som började installeras!
Jag har inte haft Internet Explorer sen några månader.
Det har helt enkelt inte funkat och och vid klick på ikonen
så blinkar programmet till för att stängas ner på en gång.
Lät installationerna rulla klart. Nvidias installation stod still så
länge IE8:as installation rullade.
Sen så fick jag rådet att starta om från Nvidias installations-
program, och där står jag..

Jag har gjort en "clear cmos" utan effekt.
Bildskärms knappen lyser orange som den gör när datorn är avstängd.
Trycker jag på knappen så lyser den blå och på skärmen kommer det
upp en ruta som säger: "Monitor going to sleep". Det är bildskärmens
egna meddelanden som visas.

Jag undrar om det går att nollställa grafikkortet, Nvidia 7600 GS.
Jag har även kopplat in min projektor till datorn och den visar faktiskt bild, den tar signal konstigt nog. (Funkar inte längre, drog bara ut kontakten sen funkar det inte)
Har även prövat med en annan datorskärm som inte funkat.
Har kollat att skärmen inte är trasig och kortet verkar fungera men ger inte signal till datorskärm att starta.

Har läst en massa om att flasha om kortet men programmen är bara i dos och jag har ingen diskett läsare i min dator, finns det inget windowsprogram som funkar till det, har för mig att det fanns ett på nvidias sida men hittar det inte.

Permalänk

Starta i felsäkert läge om det går!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Precis, starta i felsäkert läge och kör avinstallation av drivrutinerna.

Permalänk

Kom ihåg att köra Driver Sweeper också för att får bort allt skit.

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Antielefant

Det vanligaste strulet är om man har RivaTuner eller NHancer installerat och sen försöker installera 185.85. Man måste avinstallera dem först, och sen installera deras nyaste version efteråt.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Har inga av dem installerade men lyckas ändå inte installera drivisarna:S Installationen hänger sig bara som sagt

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Det vanligaste strulet är om man har RivaTuner eller NHancer installerat och sen försöker installera 185.85. Man måste avinstallera dem först, och sen installera deras nyaste version efteråt.

Vad händer om man har RivaTuner installerat och sedan installerar 185.85? För mig funkade det bra det enda problemet är att det står "No supported drivers" under "Driver Settings" inne i Rivatuner.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W