Virus - Win32-BHO-Wi - Infekterar min externa HDD

Permalänk

Virus - Win32-BHO-Wi - Infekterar min externa HDD

Jag har fått denna lilla roliga trojanen. Har letat runt på nätet två timmar nu utan att hitta någon info som stämmer.
Hittar massa guider för att ta bort virus med liknande namn men när man börjar leta efter mappar och registry keys som ska tas bort finns dom inte...

Viruset har skapat en mapp med namnet E_N4 i min temp och inuti den ligger dessa filer :

krnln.fnr
HtmlView.fne
internet.fne
eAPI.fne
dp1.fne
shell.fne
spec.fne
cnvpe.fne

Tar jag bort mappen ploppar den upp lite senare igen med samma filer. Byter jag namn på filerna gör den nya osv.

Viruset verkar ha lagt sig på alla externt inkopplade enheter.
Den har dolt alla mina mappar och sedan skapat exe.filer med samma namn som ser ut som mappar.
Tanken bakom viruset är antagligen att man ska tro att alla ens grejer är borta och i desperation ladda ner något skitprogram där det riktigt farliga viruset lurar.

Då många av dessa virus bara finns till för att man ska ladda ner nån mjukvara från nån skum sida och få ännu mera virus har jag inte gjort något annat än att skanna med Avast.

Så hur göra jag? Vart hittar jag filerna som skapar ny filer?

Jag kör med windows vista.

Permalänk
Medlem

Testa att söka igenom hela din dator, inklusive alla externa hårddiskar och USB-minnen/MP3-spelare (om nödvändigt såklart), med hjälp av Malwarebytes' Anti-Malware o se om det programmet kan hitta det här elaka hotet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Starta gärna i felsäkert läge och skanna sen alla diskar/partitioner efter skiten och ta bort dem :).