Problem med överföring från digitalkamera

Permalänk
Medlem

Problem med överföring från digitalkamera

Jag har problem att få min digitalkamera (Fujifilm FinePix F11) att fungera under Windows 7. Kopplar jag in den via USB hittar datorn den utan problem, men så snart jag försöker gå in i mappen med bilderna på kameran eller bara kopiera den mappen till datorn hänger allt sig. Har testat ett antal gånger men alltid samma resultat.

Kör man det inbyggda fotoöverföreningsprogrammet verkat det funka men står det skall ta nästan 4 timmar att flytta över 100 foton, något som tar 2 min i XP.

Några tips på vad som går fel?

Permalänk
Medlem

Nån skiva med drivers om följde med kameran ? - prova köra in dom i XP kompabilitetsläge ?

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Enligt Fujifilms hemsida skall det funka direkt i Vista då det är en Mass Storage device kompatibel modell. Borde vara samma i Windws 7?

Permalänk
Avstängd

Det krashar alltså när du utforskar kameran?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Japp. Ibland hänger sig bara Explorer ibland får jag blåskärm och allt.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att ta "backup" innan du ger dig på att installera i kompatibilitetsläge.

Jag testade att gör det med en kamera från Logitech och fick formatera om allt...

Annars kan du köra Windows Virtual PC med XP där din kamera borde fungera fint!

Permalänk
Medlem

Funkar perfekt med det programmet. Tack för tipset.