Permalänk
Permalänk
Medlem

Tänk efter om du verkligen behöver kunna spela när du är mobil. Behöver du inte det, köp denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=95285&ref=Prisjakt
Med externt grafikkort för ultimat spelprestanda. Dock behöver du extern skärm för att kunna utnyttja gfx:et till max. Det, och att du måste ha den inkopplad för att kunna använda det externa gfx:et är nackdelarna. Fördelarna är en väldigt förbättrad spelprestanda kombinerat med en smidig bärbar när du inte ska spela.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Entusiast

Många bra tips redan så jag har inte mycket att tillägga...

...förutom en sak:

INTE Acer! ... vad du än gör skaffa inte en dator eller några komponenter av märket Acer.

Min egen erfarenhet med deras hårdvara och datorer är att dem är byggda med rent ut sagt usel kvalitet.

Måhända att datorerna innehåller kända komponenter, men bygget i övrigt brukar vara rangligt, gå sönder lätt, tål inte mycket, kontakter i datorn hoppar isär...

Allt känns plastigt och verkar kunna ge vika när som helst.

I synnerhet med Acers bärbara vilket jag har störst "dålig" erfarenhet med på stället jag jobbar:
* Flera bärbara datorer slutar ladda batterierna då dem interna laddnings-regulatorerna brinner upp.
* Ranglig konstruktion orsakade vid flera tillfällen att kabeln i dem bärbara datorerna mellan skärmen och datorn hoppade loss.
* PCMCIA-portarna på SAMTLIGA 8 Acer-datorer som företaget hade, lossnade internt efter ett tags användande, dåligt lödda eller dålig konstruktion.

Företaget skrotade samtliga Acer-datoer och skaffade datorer av annat märke istället. Att flera gånger per år skicka in datorerna på reparation höll inte i längden.

Detta var dock ett tag sedan, så kanske... jag stryker under: KANSKE Acer har bättre konstruktion i datorerna idag, men jag tvivlar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Acer i 3 månader nu och den har varit på lagning en gång, p.g.a. mjukvarufel

I övrigt så presterar den över förväntan och än så länge är jag väldigt nöjd med den enligt inet.se skulle den ge 5504 poäng i 3Dmark0 men själv fick jag en bit över 5600

så om du kan få tag i en Acer Aspire 5930G så kan jag i alla fall rekommendera den

Inte farligt dyr (jag betalade 7995:-), bra prestanda, snygg (i mina ögon)

Lite för lite utrymme på hårddiskarna, ingen blu-ray spelare

MVH// Kenski

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SysGhost
INTE Acer! ... vad du än gör skaffa inte en dator eller några komponenter av märket Acer.

Frågan är lite hur man ska agera på sånna punkter. Jag har hört mycket dåligt om både Acer & HP. Så när min syster skulle köpa dator så sa jag: "Köp vad som helst förutom en HP". Självklart så köper hon en HP, och det var mycket riktigt fel på den. Men det måste finnas miljoner HP användare, och alla kan väl inte ha problem. Om alla skulle ha haft problem så är jag tveksam på om företaget äns skulle överleva, eller är problemet bara att folket accepterar alla problem.

Acer är inget jag brukar rekommendera till folk som ska köpa datorer heller. Just pga att de verkar gå sönder ofta, och att deras support inte verkar vara så bra.

Har själv en Lenovo, och de har ett kontor i stan. När jag fått något fel på min dator har de antingen kommit hem till mig och fixat det eller tagit ner datorn till stan och lämnat tillbaka den efter 4-5timmar. Medans syrrans dator kom tillbaka ifrån växsjö efter 3 veckor, och var lika defekt när vi lämnade in den som när vi fick den.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=95285
verkar värkligen prisvärd och kraftfull, men en skärm på 13''? jag känner att det är lite litet
Och när man läser på de tidigare inläggen så säger ni att man inte skall köpa Acer eller Hp, Vad ska man då köpa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas

Acer är inget jag brukar rekommendera till folk som ska köpa datorer heller. Just pga att de verkar gå sönder ofta, och att deras support inte verkar vara så bra.

när jag lämnade in min så va det absolut inget tjafs, från att jag lämnade den till att jag fick tillbaka den så tog det 1,5 vecka men erfarenheterna varierar kanske

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megol0
Hmm tråkigt för dom som vill ha lite bättre spelbärbara, steget från ~13k till 20k är en del...

För runt 20k du en bärbar med quad! ^^

http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=11156&mfr=&filter=A00140....

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Frågan är lite hur man ska agera på sånna punkter. Jag har hört mycket dåligt om både Acer & HP. Så när min syster skulle köpa dator så sa jag: "Köp vad som helst förutom en HP". Självklart så köper hon en HP, och det var mycket riktigt fel på den. Men det måste finnas miljoner HP användare, och alla kan väl inte ha problem. Om alla skulle ha haft problem så är jag tveksam på om företaget äns skulle överleva, eller är problemet bara att folket accepterar alla problem.

Acer är inget jag brukar rekommendera till folk som ska köpa datorer heller. Just pga att de verkar gå sönder ofta, och att deras support inte verkar vara så bra.

Har själv en Lenovo, och de har ett kontor i stan. När jag fått något fel på min dator har de antingen kommit hem till mig och fixat det eller tagit ner datorn till stan och lämnat tillbaka den efter 4-5timmar. Medans syrrans dator kom tillbaka ifrån växsjö efter 3 veckor, och var lika defekt när vi lämnade in den som när vi fick den.

vilka märken är bra då? Dell, HP, Samsung, Acer, Asus, Toshiba, Lenovo, Sony ska ju vara kassa...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Re: eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
vilka märken är bra då? Dell, HP, Samsung, Acer, Asus, Toshiba, Lenovo, Sony ska ju vara kassa...

alla har alltid nån "kiss-tank-skit-åsikt" om alla märken ta dej till en affär och kläm o känn på grejorna och skapa dej en åsikt. känns datorn robust, har rätt prestanda och rätt pris så slå till, är alltid ett lotto när man köper grejor

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz

Permalänk
Medlem

En Acer Aspire 6930G pratas det om i en annan tråd verkar prisvärd och sjyst, Jag har fått för mig att den skulle klara Crysis på low/medium.

Vill man spela Crysis på medium - High så känns det som att man måste pressa upp priset till runt 20000, har jag fel?

Permalänk
Medlem

Asus smiskar alla när det gäller prestanda. Min lilla 13.3" kan jag köra CS:S och TF2 på

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a0R
Asus smiskar alla när det gäller prestanda. Min lilla 13.3" kan jag köra CS:S och TF2 på

Och en sager med core i7 på 3,2Ghz och gtx-280m piskar alla 13.3 datorer, oavsett om de är asus eller inte.

Lite starkare argument måste du väl kunna komma med ?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Stor är den, men du lär inte hitta några 15 tummare för spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Och en sager med core i7 på 3,2Ghz och gtx-280m piskar alla 13.3 datorer, oavsett om de är asus eller inte.

Lite starkare argument måste du väl kunna komma med ?

Det finns små bärbara som presterar väldigt bra oxå som man kan spela på. Och vill man ha bra laptop måste man pröjsa en j_vla massa pengar, inte säkert att folk har råd med det. Men asus gör bra datorer som presterar väldigt bra för valutan.

Visa signatur

Mobo: ASUS Z490-G Gaming Wifi | CPU: i9-10850K | GPU: EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra Hybrid | Minne: 64 GB | HDD: 2TB Samsung 970 EVO plus | OS: Windows 11 Home 64-bit

Permalänk
Medlem