Spel som kompletterar filmer, TENTA vänligen låna mig dina kunskaper! :)

Permalänk
Medlem

Spel som kompletterar filmer, TENTA vänligen låna mig dina kunskaper! :)

Hej allihoppa!

SOm det är sitter jag nu inne i lägenheten och strävar med universitetsterminens sista Tenta. Denna är i form av en hemtenta, så det kunde ha varit värre!

IAf;

Uppgiften jag sitter med för tillfället handlar om filmer och deras kompletterande spel samt hur dessa oftast är sub-par på "nästan" alla sätt.

Det jag behöver från era, mina vänner, är exempel på dessa filmer/spel!

Hade varit underbart om ni kunde skriva lite om spelet/filmen också (ifall jag inte spelat det/sett filmen!)

Självklart finns det Uwe Boll, fast honom har jag redan nämnt, även om det i hans fall är filmer som varit sub-par (eller? diskutera! kompletteringar till "något-så-bra-spel"!

Tack på förhand!
Erik Andersson

Permalänk
Medlem

Kan inget om spel/film, men kan ge dig några exempel iaf.

Max Payne
DragonBall
StreetFighter
Wow (kommer)

Hoppas det hjälper

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem

Aliens vs Predator
Spel -> film, inte så dum sak. 1:an och 2:an kan väl ses som typ samma film.

Super Mario
Spel -> film, jo det finns faktiskt en super mario film
Tyckte om den när jag var yngre. Nu är den väl sisådär men faktiskt inte dålig. Bara pinsamt barnslig.

Doom
Spel -> film, inte alls så tokig... Overkill i slutet bara.

Max Payne
Spel -> film, jag tyckte den var bra! Gjorde fan inte spelet rättvisa, men ändå.

Hitman
Spel -> film, ungefär som Max Payne och lite småtrevlig.

Snackar vi sedan film -> spel så blir det nåt helt annat eftersom dom är dussinexemplar gjorda för att casha in på licensen, med få undantag. Även inom samma licens (säg LoTR), så är det få bra bland högen med mediokra. Gör du en tenta på det så tycker jag det är viktigt att dela upp dom eftersom "filmer med kompletterande spel" är helt annorlunda än "spel med kompletterande filmer".

Permalänk
Medlem

resident evil, den största framgången

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hej allihoppa!

Tack för svaren ^^ (Mer än på andra sidor )

Valde att gå med Max Payne, mest för att jag själv sett både filmen och spelat spelen.

Men även också Matrix och AvP!

tackar igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcazaar
Kan inget om spel/film, men kan ge dig några exempel iaf.

Max Payne
DragonBall
StreetFighter
Wow (kommer)

Hoppas det hjälper

Vem är det som gör WoW-filmen? Vart har du hört det?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Doom finns ju också, minns när jag såg den i dvd kvalitet på datorn, från att alltid kollat på divx filmer, det var ballt heh

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Vem är det som gör WoW-filmen? Vart har du hört det?

http://www.worldofwar.se/information.php?id=136

"Varken skådespelare eller regissör är bestämda. Legendary Pictures satsar på att få ut filmen 2009."

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Om man gör en sökning på imdb så får man fram det här. Kan det vara den tro?

Permalänk
Medlem

Wolverine Origins

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Warcraft film, inte wow film!
Kommer utspela sig ett år innan händelserna i WoW.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
http://www.worldofwar.se/information.php?id=136

"Varken skådespelare eller regissör är bestämda. Legendary Pictures satsar på att få ut filmen 2009."

Coolt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Hur vore det om du gjorde lite research själv och inte fick saker och ting serverat.

Vad är det annars för mening med en tenta om du inte anstränger dig och lägger ner lite eget jobb på det.

Jag röstar för att moderator låser tråden. Den skiljer sig inte nämnvärt ifrån när folk vill ha hjälp med sin programmerings läxa.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.