spel funkar hos min bror men inte hemma

Permalänk
Medlem

spel funkar hos min bror men inte hemma

Ja de är så att jag hade med mig min dator till min bror och satt o spelade lite cs, så när jag kom hem tänkte jag köra lite mer men då funkar de inte och kom då på att de inte funkat sen ja fick mitt (Xavi 5671) modem från bbb. Och då undrar jag ifall de kan finnas nått i modemet som gör att de inte funkar? Dom andra spelen jag provat har funkat. Provade även och connecta till en server från en kompis dator när vi lanade fast samma fel som på min. Provade idag att lägga upp en egen server och självklart funkar de att komma in på den... funkar även att köra spelet i offline mode i typ 2 min. Har googlat felet och läst i andra forum men har inte funnits nått svar i nån tråd

Så problemet är alltså när jag försöker connecta till en server så försöker den om och om igen till de står failed to contact game server.

Frågade bbb om de och dom sänkte respons tiden fast de hjälpte inte heller.

Har kollat med portforward att dom vanligaste portarna är öppnade till spelet.

Visa signatur

WEEEEEEE

Permalänk
Medlem

Det funkar bara att köra spelet i offline mode i 2 minuter? Då är det nog inte i modemet felet ligger

Permalänk
Medlem

Eftersom spelet funkade perfekt hos min bror så känns de ju som att de inte borde vara nått fel på datorn.

Provade att byta plats på tpn i modemet igår och lyckades då komma in på en server men sen när jag skulle gå in på en annan så va de samma fel igen. Provade då att byta tillbaka tpn och då funkade de igen att komma in på 1 server.

Så för att spela så behöver jag med andra ord, dra ur kabeln vänta drygt 30 sec o sätta i den för att kunna connecta till en server.

Hur fan går de till?

Visa signatur

WEEEEEEE