Permalänk
Medlem

FhysX på crossfire?

Kan man köra fhysX med ett 275 och ett 7950gt på ett moderkort med crossfire?

Permalänk
Proffsmoddare

7950gt kan inte användas som physX kort, Borde egentligen gå på moderkortet annars.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Sötast

Tänk på att det heter SLI när det handlar om nVidias kort.

Köper du Crossfire moderkort så kan du icke köra 2 nvidia kort.

Permalänk
Avstängd

du kan inte köra crossfire, du kan bara köra sli för att du har nvidia. sen måste moderkortet stödja sli, stödjer det crossfire kan du inte köra med dom grafikkorten.

du han före mig du där uppe:P

Visa signatur

datordelar for sale: www.marknaden.webs.com

Permalänk
Proffsmoddare

Det handlade ju om PhysX? Måste man alltså ha SLI för att kunna använda ena nvidia grafikkortet som PhysX? Jag blir osäker.

7950GT fungerar inte som physX, det är bara G80+

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

nej man måste inte ha sli för physx, baara et lr lera nvidia kort, sen vad moderkortt stodr är skitsamma

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
nej man måste inte ha sli för physx, baara et lr lera nvidia kort, sen vad moderkortt stodr är skitsamma

Gissar på att du är full..

Man måste ha sli-stöd för att använda ett extra kort som physx-kort. Inte om man kör singelkort dock.

Permalänk

mkt möjligt att jag är, lite vimsig aksnke

men står fortfarande fast vid att men inte behöver sli stöd för 2 nvidia kort varav ett som physx, enabart 2st pci-e portar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Ok pojkar då vet jag att jag inte kan köra fhysX på mitt 7950gt kort
Och jag vet att det heter sli med nvidias kretsar
Men jag tror man kan köra FhysX på crossfire MK eller?
Drick mera sill och ha det det bra

Permalänk

pppppppppppppppp

och ja

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Tar bort inlägget då jag läst helt fel och även postat fel.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

vilkt? sa aldrih att man måte ha 2 nvidia kort, bara att man inte behöve sli

men i vta så kronglar det väl med ati o nvida

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Antielefant

Mja, funkar gör det, men inte alltid och ofta långt ifrån stabilt. Precis som GTX295 funkar sämre på en Crossfirebräda än på en SLI-bräda och vice versa för 4870x2.

Det krånglar både här och där, eftersom Forceware och Catalyst inte funkar särskilt bra ihop oavsett applikation.
Vista och Win7 skriker exempelvis rakt ut eftersom de inte stöder två olika drivrutiner som försöker accessa samma hårdvara, PCI-E kontrollern i det här fallet. XP klarar det, Ubuntu vet jag inte, men Vista och Win7 gör det som sagt inte.

Vilket förvärras av problemet att PhysX och CUDA inte funkar lika bra i XP då det saknar Vistas hårdvarusystem och multicoreanpassningar, och att många spel som stöder det kräver nativ DX10 för PhysX, exempelvis de flesta av Unreal3-spelen.

Sen kan du köra två NVidiakort på en Crossfirebräda, men du kan inte köra PhysX då eftersom Dedicated PhysX är en SLI-funktion.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync