Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

tabort Vzync

Vill ta bort med vzync för cs, finns det snart sätt att göra det på förutom att slänga det helt? vill bara ha bort det från cs och inte andra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix78
Vill ta bort med vzync för cs, finns det snart sätt att göra det på förutom att slänga det helt? vill bara ha bort det från cs och inte andra spel.

Vsync heter förkortningen och det står för vertical syncronization.
Vissa grafikkort/drivrutiner stödjer inställningar för varje spel. Kolla om ditt gör det.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av felix78
Vill ta bort med vzync för cs, finns det snart sätt att göra det på förutom att slänga det helt? vill bara ha bort det från cs och inte andra spel.

I CS är det viktigt med vsync Annars kommer du få problem med vända snabbt och sikta utan att få tearing som gör att du inte alltid ser fienden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har du NVIDIA går du till NVIDIA kontrollpanelen och sen till Manage 3D Settings. Och istället för Global Settings klickar du på filken Program settings. Där klickar du på add och letar upp Hl.exe filen och sen väljer du vad du vill ha för inställningar för just det programmt.

Bild: http://supcontent.gateway.com/support.gateway.com/s/Vidcard/A...

Permalänk
Medlem

Vsync är en så otroligt missförstådd teknik.
Vsync begränsar din FPS till din skärms vertikala uppdateringsfrekvens så att "tearing" inte uppstår, alltså för att undvika att bilder från den förra bildrutan kommer med i den nya. Om din skärm har en uppdateringsfrekvens på 60hz (vanligast på höga upplösningar) kommer du alltså inte se några fler FPS än 60 även om det står att du har 100 eller 500. Du kommer endast uppleva tearing, vilket är otroligt jobbigt i ett snabbt spel som CS. Med Vsync upplever du samma FPS, men slipper tearing.

Om du ändå vill ha bort vsync, googla "ta bort vsync cs" eller dylikt, det finns hur mycket resurser som helst om det här.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Japp, och för "segt aim" så är det musaccelerationen som ställer till det, väldigt många skyller dens effekt på vsync. Stäng av musacc, slå på vsync, klockren bild och inget eftersläpande/segt aim, ha musacc på och vsync av, det blir högre FPS så det inte märks lika mycket men likförbannat är det segt aim.

För min TFT hursomhelst.

Permalänk
Medlem

1.6 måste spelas med vsync off. Det är enorm skillnad. Siktet blir knas m.m

Permalänk
Medlem

jag spelar alltid med vsync på spel, det blir bättre flyt då. Men i Counter-strike 1.6 reflekterar vapnets rekyl över hur hög/låg FPSen är. Den är tätare ju högre den är, därför vill jag pusha till så hög som möjligt.

Permalänk
Medlem

jag har dessutom ati 4850. Så ati catalyst och inte nvidia, kan någon guida mej om hur jag stänger av vsync där? :X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
1.6 måste spelas med vsync off. Det är enorm skillnad. Siktet blir knas m.m

Fungerade inget vidare när jag spelade det för något år sedan. Hade skaffat mig en ny TFT och var inget annat än hemsk tearing.

Det blir ingen vidare bra bildkvalité ifall datorn pressar ut högre FPS än skärmens uppdateringshastighet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

OK, ungdomar, vandaler och gamers! jag har kommit på det ultimata svaret till att höja sin fps i Counter-strike 1.6. Skrivbordet > egenskaper > inställningar > advancerat > bildskärm

sedan höjer du din skärm HZ till max, för mej 75hz. öppna steam > games
högerklicka på counter-strike välj properties och sedan "set launch options" sedan fyller du i rutan tex, för mej som det var 75hz "-freq 75". sedan öppnar du cs och skriver i konsol "fps_max 101". DONE!

om du vill se din fps kan du och fylla i konsolen "cl_showfps 1"