Komplett sida med forum och nyhetsfunktion

Permalänk
Medlem

Komplett sida med forum och nyhetsfunktion

Goddag. Jag skulle behöva ett webhotell som har komplett nyhetssystem och ett forum, t ex PunBB. Inga avancerade saker, inte mycket trafik men det ska vara enkelt att administrera.

Några idéer?

Mvh

Visa signatur
Permalänk

Varför inte ta vilket som helst och sen bara använda exempelvis Joomla och länka till exempelvis phpbb i en vanlig länk, alternativt intergera phpbb i joomla?

Finns lite guider här och var som förklarar hur man gör.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Är detta något som fungerar på t ex one.com?

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet att Joomla! ska fungera på one.com

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket. Må Allah vara med er!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Är detta något som fungerar på t ex one.com?

Mvh

Jopp, körde Joomla på one.com i samma veva som joomla kom innan jag byggde min egen cms som var mer efter mina behov.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Om PHP och till exempel MySQL finns tillgängligt så fungerar det du efterfrågar utan problem. (Skulle säkert fungera utan databasmotor också men det blir troligtvis mer problematiskt.)