Permalänk

VPU Recover PROBLEM!

Hej,

Det är så att jag har bytt orginalkylare till en Arctic cooling Accelero S1 Rev2 + att jag har moddat dit en 120mm fractal fläkt på!

Innan jag bytte så låg grafikkortet uppe i 80 grader varmt och nu efter det så ser jag i Catalyst control center att det ligger i 31 grader vilket var mycket bra.

Grafikkortet jag har är ett ASUS EAH4850 512MB.

Men nu efter att jag bytt kylare och kylpasta osv så har jag klockat inne i CCC (Catalyst Control Center). Orginal stod GPU Clock på 625MHz och GPU Memory på 993MHz. Jag klockade till 680MHz på GPU Clock och 1100MHz på GPU Memory. Temperaturen ligger nu på ca 36 grader~.

Och nu när jag går in Counter strike 1.6 och spelar så går allt bra men när någon loggar in på msn tex så kommer ju inloggningsrutan upp nere i högra hörnet när jag är inne i spelet, när rutan åker ner och försvinner så hackar spelet upp sig och fryser fast. Sedan kommer rutan: VPU Recover upp osv. Det står typ vpu recover has reset your graphics acce osv och då kan jag välja på att klicka på send eller dont send typ.

Varför händer det så här? vet att många andra också har haft/har detta problem, men ingen verkar få det rätta svaret!

Så nu! Någon här som haft samma problem och löst det? eller någon datorexpert som vet vad problemet är?

Jag har testat installera om drivisar, formaterat om datorn osv.

Permalänk

Inga svar????

Snälla hjälp mig nu!

Permalänk
Medlem

om du är säker på att du inte har några temp problem så kan du ju prova stänga av vpu recover.
Hänger det sig iaf så kan du ju bocka i det igen.

Samma sak oklockat?

Permalänk
Medlem

jag har precis samma problem. Har fått för mig att det är den nyaste drivern som gör det . För det började för mig när jag "uppgraderade" till den.

Men sätt dig själv som "Upptagen" .
då slutar du få meddelande om om allt som händer i msn och problemet försvinner

Permalänk
Sötast

VPU recover är oftast pga överhettning.

Säker på att du inte BARA kyler GPUn och sedan glömmer övriga saker?

Permalänk

storsnusaren: Ja, det händer samma sak när jag inte har klockat.

Wannebe: Vad menar du med Men sätt dig själv som "Upptagen" . Vars gör jag det?

Allexz: tror nog inte det är några temp problem övrigt i datorn.

Permalänk
Sötast

Menade på grafikkortet, minnen och andra varma punkter.