Permalänk

På Köpet.

Tja, Ska köpa en gamer data på inet snart för runt 7k - 8k och jag har redan plockat ihop en men, Grafik kortet XFX GTX 260 ( inte black edition ) Får man farcry 2 på köpet av det? för det får man på dustin home och alla andra webb sidor jag kollat. En sista sak, ska ladda upp min data men om någon av er har erfarenhet så kanske ni kan bygga ihop en bättre? Vad vet jag O:

Permalänk

Du får ju iafl Terminator Salvation
du får nog inte med FarCry2 : /

kolla på denna sida : http://www.xfxforce.com/en-gb/Features/FarCry2ExclusiveBundle...

GX-260X-ADJF finns inte med :/

Edit: såg att de är de korten med klistermärke på framsidan som farcry2 hänger med dvs detta :

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

http://www.dustinhome.se/pd_5010316210.aspx där står det att det hänger med men, kanske bara ska köpa allt annat i init och grafik kortet på dustin. Funderar.... Kan ju inte vara så svårt att sätta in ett grafik kort kan det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandalore
http://www.dustinhome.se/pd_5010316210.aspx där står det att det hänger med men, kanske bara ska köpa allt annat i init och grafik kortet på dustin. Funderar.... Kan ju inte vara så svårt att sätta in ett grafik kort kan det?

Jo men inget terminator salvation då

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Jo men inget terminator salvation då

Omme wtf lol, Har du sett hur dom kritiserar terminator eller? dom säger att det bara ger 6 timmar av spelning + inget multiplayer, Farcry 2 har multiplayer + en asssssss lång campaign.

Permalänk

Totalt inkl. moms och frakt 7 701,00 kr

Och så ger du 300 kr till din datorkunniga vän för att sätta ihop den
så får du ditt FarCry2 med!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

ska beställa på inet o:, + Har tänkt lite, Ska köpa AMD phenom2 X3, alla säger att den är billigare och bättre än intel core 2 due 3ghz, och ett SLI moderkort, Så ska jag köpa ett till grafik kort nån gång ( ska ha ett sparkle gtx260 )

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Bygg själv, alla människor kan klura ut hur man sätter kopplar ihop några kontakter.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandalore
Omme wtf lol, Har du sett hur dom kritiserar terminator eller? dom säger att det bara ger 6 timmar av spelning + inget multiplayer, Farcry 2 har multiplayer + en asssssss lång campaign.

Far cry 2 är riktigt dåligt btw... det är verkligen hur tråkigt som helst. tycker terminator spelet verkar riktigt fräckt däremot.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

För 8k får du det ja har i min sign...

Permalänk
Medlem

Är inte den hårddisken riktigt o-prisvärd?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Fick mitt XFX GTX275 896mb kort igår från inet och fick med Terminator Salvation, Far Cry 2 och Assassin's creed.

Håller precis på att ladda hem Terminator nu.

M.V.H Peter

Permalänk

Fortfarande är det dator inte data.

OnT: Byt Inteln mot en AMD Phenom II x3 eller x4 + valfritt AM3-moderkort.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mandalore
http://www.dustinhome.se/pd_5010316210.aspx där står det att det hänger med men, kanske bara ska köpa allt annat i init och grafik kortet på dustin. Funderar.... Kan ju inte vara så svårt att sätta in ett grafik kort kan det?

XFX kortet på Dustin är med 65nm tekniken, kortet på Inet med 55nm. Gissningsvis måste dom lägga till ett "aktraktivt" spel för å bli av med de sista 65nm korten

(ja mejla å fråga Dustin om kortet, eftersom ja själv kunde tänka mej de)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Ser väl bra ut...

Permalänk
Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Vad betyder "omme"? Är det stenungsundska för "men"?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Vad betyder "omme"? Är det stenungsundska för "men"?

"omme" säger en del på västkusten istället för "ja men". T.ex:

Ja men kunde du inte sagt det med än gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Fortfarande är det dator inte data.

OnT: Byt Inteln mot en AMD Phenom II x3 eller x4 + valfritt AM3-moderkort.

Jag skulle aldrig gå och handla en Core2Duo idag, inte heller en Phenom II.
Du får ju ett hyggligt i7 system för 8k. Och en i7-920 är en riktig överklockare, går inte att likna med AMD som har mycket mindre marginaler.

Lägg hellre till någon tusing på ett "riktigt" system, så slipper du ångra dig.

Sen är hårddisken som du lagt i din kundvagn väldigt dåligt prissatt, den skulle jag absolut inte välja.

Nätagget är ett frågetecken för mig, aldrig hört talas om
Montering dator 795:-? Där har du fina pengar att lägga på ett i7 system istället. Det är inte svårt att dra fast ett moderkort och dra in lite kablar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag skulle aldrig gå och handla en Core2Duo idag, inte heller en Phenom II.
Du får ju ett hyggligt i7 system för 8k. Och en i7-920 är en riktig överklockare, går inte att likna med AMD som har mycket mindre marginaler.

Lägg hellre till någon tusing på ett "riktigt" system, så slipper du ångra dig.

Sen är hårddisken som du lagt i din kundvagn väldigt dåligt prissatt, den skulle jag absolut inte välja.

Nätagget är ett frågetecken för mig, aldrig hört talas om
Montering dator 795:-? Där har du fina pengar att lägga på ett i7 system istället. Det är inte svårt att dra fast ett moderkort och dra in lite kablar

I7 och phenomII presterar lika bra i spel, så då är det bättre att lägga mellanskillnaden på ett bättre grafikkort. Till socket 1366 kommer bara processorer i 10k-klassen att släppas, så det är inte direkt framtidsvänligt, om man inte har en mega budget. Tror knappast att han skulle ångra sig om han köpte phenomII. Han skulle däremot ångra sig om han vill byta processor i framtiden och upptäcker att den billigaste kostar 10k och inte presterar så mycket bättre än den han redan har, inte så att det skulle vara värt 10k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
"omme" säger en del på västkusten istället för "ja men". T.ex:

Ja men kunde du inte sagt det med än gång.

Man lär sej nåt nytt varje dag

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
I7 och phenomII presterar lika bra i spel, så då är det bättre att lägga mellanskillnaden på ett bättre grafikkort.

Jag tror t.om jag läst att Phenom är något bättre på spel mot en icke klockad likvärdig i7 CPU.
Vad jag pratade om var överklockningspotentialen.
Och då hänger inte Phenom med...vare sig i MHz eller prestanda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Till socket 1366 kommer bara processorer i 10k-klassen att släppas, så det är inte direkt framtidsvänligt

Finns inget som är framtidsvänligt i den här världen...min i7 lär dock vara rejält duglig med 4GHz ett par år framöver och om 2år vet ingen hur det ser ut med vare sig 1366 eller en ev. AM4

Permalänk
Sötast

Att spendera på ett i7 istället för AM3 på en GAMERburk är 100% utslängda pengar.

Med i7an så får du kanske 5% bättre prestanda i ett spel, för flera tusen mer.

Medans om du lägger de tusenlapparna på ett grymt grafikkort istället så får du kanske 50-100% bättre spelprestanda.

Det GÅR inte att rekommendera i7 som prisvärt till en gamer. Det fungerar bara inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Att spendera på ett i7 istället för AM3 på en GAMERburk är 100% utslängda pengar.

Med i7an så får du kanske 5% bättre prestanda i ett spel, för flera tusen mer.

Medans om du lägger de tusenlapparna på ett grymt grafikkort istället så får du kanske 50-100% bättre spelprestanda.

Det GÅR inte att rekommendera i7 som prisvärt till en gamer. Det fungerar bara inte.

Sååå mycket dyrare är inte en i7 v Phenom II X4 AM3.

i7an klockar grymt iaf, jag trodde detta vara Sweclockers?