Permalänk
Medlem

Glömt av lösenord

Tjena!

Det är såhär att under sommaren så har jag glömt av mitt lösenord
till min skoldator.

Så nu undrar jag om någon har någon lösning på mitt problem.

Värt att tillägga är att datorn har ingen cd-rom läsare så inga ev. program bör nämnas.

Jag har hört att felsäkert läge och sedan Admin skall fungera. Men det gör det ej

MVH
Ollarn

Visa signatur

|| Intel Core 2 Quad 9400 @ 3104 mhz | Gigabyte radeon HD4870 512mb | Asus p5q SE | 1tb Samsung Spinpoint f1 | FSP 600W | Antec Nine Hundred ||

Permalänk
Medlem

Vadå skoldator?
Du går väl inte i skolan nu och man kan alltid fråga någon på expeditionen om man kan få ett nytt lösenord.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Vadå skoldator?
Du går väl inte i skolan nu och man kan alltid fråga någon på expeditionen om man kan få ett nytt lösenord.

Håller med till 100 %

Permalänk
Medlem

asså på min skola så får alla elever en laptop. Så jag har den hemma hos mig och har glömt av lösenordet. Och nej jag går inte i skolan just nu pga sommarlov

Visa signatur

|| Intel Core 2 Quad 9400 @ 3104 mhz | Gigabyte radeon HD4870 512mb | Asus p5q SE | 1tb Samsung Spinpoint f1 | FSP 600W | Antec Nine Hundred ||

Permalänk
Medlem

Lösningen är nog att ringa till skolan å höra om IT-nissen är där och kan hjälpa dig.

Är rädd att det annars blir ett fall för Forum Regel § 8 - Brott

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.

Permalänk
Medlem

Men herregud vad ni är trångsynta och duktiga då! Han har glömt att lösenord till en dator han har fått av skolan och nu vill han ha hjälp att återställa det? Vartfan i det finner ni att datorn är stulen?
Det enda vettiga svaret är ju att se om skolans IT-folk fortfarande jobbar och isåfall kan hjälpa dig.

§8 och brott hit och brott dit, studerar ni alla på polishögskolan eller?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Men herregud vad ni är trångsynta och duktiga då! Han har glömt att lösenord till en dator han har fått av skolan och nu vill han ha hjälp att återställa det? Vartfan i det finner ni att datorn är stulen?
Det enda vettiga svaret är ju att se om skolans IT-folk fortfarande jobbar och isåfall kan hjälpa dig.

§8 och brott hit och brott dit, studerar ni alla på polishögskolan eller?

Hej jag heter Barack Obama jag är president för USA, jag gillar att hänga på sweclockers, där går det inte att ljuga -.-

Ring IT avdelningen som andra har sagt, annars får du väl vänta tills skolan startar igen, tyvärr.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Nej, jag tror inte datorn är stulen. Men om man glömmer bort sitt lösenord när skolan är igång så brukar man väl gå til it-avd å få hjälp, eller skiver man här på forumet för å få hjälp då också ?

Alltså, ta kontakt med skolan och få hjälp därifrån.

Visa signatur

Sertifierad Dell, HP, Lenovo å Cisco tekniker.