Drivrutins problem, kunniga se hit!

Permalänk
Medlem

Drivrutins problem, kunniga se hit!

Har ett asus hd 4850, utan drivrutiner så kommer jag in i windows, med drivrutiner så kommer jag bara till windowsloggan vid uppstart sen förblir bilden svart.

Provat formatera och provat omegadrivers, vad ska jag göra?

Visa signatur

frölunda

Permalänk
Medlem

Testat att damma av kortet?

Permalänk
Medlem

länge sedan jag hade ati men kanske samma problem som nvidia. Har du tv ut inkopplat när drivrutinerna installeras blir tv ut primär bildskärm.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Har hänt mig ett par gånger med mitt 4870x2 och min 24" Dell skärm.

Lösningar som jag kommit på:
Starta datorn med en annan skärm inkopplad, stäng sedan av och starta med den andra skärmen.
Fick igång bilden en gång genom att stänga av DDC/CI på skärmen.
Sen har jag även startat utan skärm inkopplad, sen då den kommit till windows inloggningen har jag kopplat in skärmen och då har det funkat.

Kör med dvi samt Vista 32-bit.

Permalänk
Medlem

HAr du formaterat och installerat samma OS som du hade innan?

Permalänk

Hur många kablar har du kopplat till grafikkortet? Om du har fler skärmar ikopplade kan någon annan skärm blivit din primära skärm!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket OS har du, och vilka drivrutiner kör du? Nyaste versionen från amd.com?

Permalänk
Medlem

Det är inte så enkelt att det räcker med att stänga av och sätta på skärmen alternativt dra ur DVI sladden från kortet, hade nämligen liknande problem när datorn va ny fixade sej med en ny DVI sladd.

Det finns även ett alternativ i CCC under Digital Panal -> Attributes -> DVI Settings, som kanse kan hjälpa dej.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme | Intel Core i7 940 @ 3,8GHz | Noctua NH-U12P | Corsair Dominator 6GB 1600 MHz | Asus GeForce GTX 580 DCII | Corsair HX1000W | Dell U2711

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem jätte länge.

Först, har du två utgångar på kortet och använder du båda?
Om ja, sätt igång andra skärmen/tv eller dra ut den.

Det var dom nya drivrutinerna som misstog primära skärmen för mig.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk

Hade samma problem fast skärmen blev svart redan innan windowsloggan visades. Jag prövade att starta i felsäkert läge, vilket fungerade förstås. Sedan blev jag tvungen att återställa till en tidigare grafikdrivrutin i enhetshanteraren.

Notera att jag hade två skärmar inkopplade, och bilden blev svart oavsett vilken skärm jag startade med.

Permalänk
Medlem

Har vart med om samma på 7800gt. xp fick för sig efter en drv uppdatering att den andra utgången var main efter att windows startat. Kommer inte ihåg hur vi läste det men, kan ha vart att i bios ändra så att även bios tyckte att den andra var main eller så väntade vi till nästa formatering. men tills des struntade vi i att se post. Och hade altid skärmen inkopplad på "fel" port på grafikkortet

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ibland hjälper det att installera skärmens drivrutin, är en inf fil som talar om vad skärmen klarar för Hz + Khz samt upplösning.
Man kan också via felsäkert läge testa med ställa ner Hz manuellt, finns ofta 60Hz + 59Hz att välja på (DVI-Kopplat), och sen starta om, Khz kan däremot vara lite svårare att komma åt, och 3 parts program kan nog behövas.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanslagna*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag har också ett jävla problem med det här med dubbla skärmar! Jag får inte rätt på det helt enkelt.

Jag har ett geforce gtx 275. Kör windows 7. Har provat olika forceware-drivrutiner. Det som händer är att när jag bootar om datorn så ser man bios o laddningsscreenen på en skärm, men sen när jag kommer till inloggningsrutan så blir allt svart, på båda skärmarna. Ingen signal. Jag bootar om i safe mode. det funkar! Sen får jag hålla på o reboota tills d helt plötsligt funkar!

Läste nått om tv-out osv ska vara av. Men hittar ingenstanns man stänger av det. Börjar bli riktigt irriterad på problemet. Har snart stått ut med det i över 2 månader. Alltså jag hör ju att jag kommer in i windows och att msn kopplar upp osv. Men skärmarna e svarta bara!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."