Permalänk

Hjälp! Bästa möjliga för 14k!

Tjena hallå! Är ute efter den bästa möjliga prestandan för 14k. Har funderat på en dell xps 16.

Är den prisvärd och kommer klara Diablo 3 när det kommer? eller finns det bättre alternativ där ute?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du lär dig förklara vad det är du vill ha och vad du ska använda den till så kan jag förklara vad du ska ha.

MVH

Permalänk
Medlem

Men eftersom jag inte är helt dum så fattar jag att du är ute efter en bra laptop, du nämner prestanda och spel så jag antar att du vill ha en gamer laptop.
Dell är INTE bra
Köp från notebookguru.de även om det kostar dyr frakt så är det mycket mer värt det.
http://www.notebookguru.de/en/Notebooks/Guru-FIRE-config.html

Permalänk

haha! kanske var lite dumt skrivet:P okej ska kolla på den sidan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Hjälp! Bästa möjliga för 14k!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mormordin
Tjena hallå! Är ute efter den bästa möjliga prestandan för 14k. Har funderat på en dell xps 16.

Är den prisvärd och kommer klara Diablo 3 när det kommer? eller finns det bättre alternativ där ute?

tack på förhand!

jag funderar också på en dell xps 16. visst är en guru fire bra men plockar man ihop en som är nästan identisk med dell xps så kostar den 1429 euro~15400 kr utan operativsystem. Det är visserligen ett bättre grafikkort men istället lägre upplösning (vilket kan både vara bra och dåligt, beroende på vad man vill göra). att köpa från tyskland är även struligare om något går sönder

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem

dells xps 16 har fått ett nytt vassare grafikkort nu. kanske inte den vassaste men verkar definitivt inte dålig.

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Men eftersom jag inte är helt dum så fattar jag att du är ute efter en bra laptop, du nämner prestanda och spel så jag antar att du vill ha en gamer laptop.
Dell är INTE bra
Köp från notebookguru.de även om det kostar dyr frakt så är det mycket mer värt det.
http://www.notebookguru.de/en/Notebooks/Guru-FIRE-config.html

Hej ursäkta ifall jag lånar tråden lite, men det går att beställa där ifrån till sverige? kommer det till något annat i pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stokke
Hej ursäkta ifall jag lånar tråden lite, men det går att beställa där ifrån till sverige? kommer det till något annat i pris?

Ja det går att beställa till Sverige, den ända ökningen i pris är frakten från tyskland till Sverige, tror den är typ 400kr men det tjänar man in på prestandan ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Men eftersom jag inte är helt dum så fattar jag att du är ute efter en bra laptop, du nämner prestanda och spel så jag antar att du vill ha en gamer laptop.
Dell är INTE bra
Köp från notebookguru.de även om det kostar dyr frakt så är det mycket mer värt det.
http://www.notebookguru.de/en/Notebooks/Guru-FIRE-config.html

vad är det som inte bra med Dell? Kan du specificera dig lite.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsmith
vad är det som inte bra med Dell? Kan du specificera dig lite.

Man får ju bra support och kvalitet men man får mycket mindre för dyrare pengar.

Permalänk

Hur står sig Guru Fires batteri mot Dells 9-cells batteri på 85 wattimmar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
Man får ju bra support och kvalitet men man får mycket mindre för dyrare pengar.

som jag skrev i mitt tidigare inlägg så tycker jag inte att man för mycket mindre för dyrare pengar. tvärtom.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

Har nu bestämt mig för en Guru Fire och summan efter lite tryckande hamna på 1.299,00 EUR. Tillkommer det någon extra kostan utöver det? Och sista frågan vad blir ungefär 1299 eur i kr?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mormordin
Har nu bestämt mig för en Guru Fire och summan efter lite tryckande hamna på 1.299,00 EUR. Tillkommer det någon extra kostan utöver det? Och sista frågan vad blir ungefär 1299 eur i kr?:P

beror lite på hur du betalar och med vilken bank. men med SEB och Visa skulle de bli ca 13780 kr iaf

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

Kanon! Enda nackdelen är ju att det är utan OS:( Sedan hur mycket vinner man prestanda prestandamässigt med Fire mot xps 16 i spel?:)

Permalänk

DELL studio XPS 16" knäcker det mesta. (iallfall om du vill ha rå-snygg design, prestanda och skärm )

PS. rekommenderar EJ att köpa från DevilTech. konsumentköp
lagen gäller enbart datorer (produkter) köpta i Sverige.

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
DELL studio XPS 16" knäcker det mesta. (iallfall om du vill ha rå-snygg design, prestanda och skärm )

hur varm o högljudd anser du att den är?

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk

kan säga så här. av alla 7-8st high end laptops jag haft är DELLen 17" (Inspiron XPS Gen 2 med go7900GTX) den enda som aldrig blir något varm under tunga 3D-applikationer.

svaret på din fråga är att Studio XPSen blir aldrig "för" varm, den blir lagom varm som 90% av alla tunnare high end laptops.
(dessutom går den väldigt tyst, vill du ha jätte tyst, ta SSD HD eller 5400rpm)

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
tar du WLED skärmen (720p) och ingen Blu-ray spelare så är du nere på ca 10k, vilket är riktigt billigt.
vilket fall som helst är det ett riktigt bra köp hur du en gör.

Synd att den inte blev så billig

Permalänk
Inaktiv

Själv så har jag precis beställt en :

* Model: Asus G51VX-A1
* Display: 15.6" FHD WUXGA Glossy (1920x1080)
* CPU: Core 2 Quad Q9000 2.0GHz
* RAM: 4096 MB DDR2 800MHz
* HDD: 640GB 7200RPM (2x320GB)
nVidia GeForce GTX 260M 1,024MB
* CD: Super Multi DVD±R/RW / CDRW
* Wireless: Built In WIFI & Bluetooth

Allt detta kostade mig 13,500kr inkl frakt (ingen moms)
Sen att datorn är otroligt snyggt gör det bara bättre :

http://www.youtube.com/watch?v=h7-d4LNyb64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Själv så har jag precis beställt en :

* Model: Asus G51VX-A1
* Display: 15.6" FHD WUXGA Glossy (1920x1080)
* CPU: Core 2 Quad Q9000 2.0GHz
* RAM: 4096 MB DDR2 800MHz
* HDD: 640GB 7200RPM (2x320GB)
nVidia GeForce GTX 260M 1,024MB
* CD: Super Multi DVD±R/RW / CDRW
* Wireless: Built In WIFI & Bluetooth

Allt detta kostade mig 13,500kr inkl frakt (ingen moms)
Sen att datorn är otroligt snyggt gör det bara bättre :

http://www.youtube.com/watch?v=h7-d4LNyb64

Hur är det ens möjligt? Ingen moms???? Var köpte du den?