Permalänk

Delar för 3000.-

Jag ska snart uppgradera min dator med lite nya prylar, problemet är att jag har svårt att bestämma mig. Är det någon som kan ge lite exempel på moderkort, processor och ett par RAM minnen med minst 4GB. I dagsläget har jag tänkt mig:

INTEL CORE 2 DUO E7500 2.93GHZ 3MB 1066MHZ S-775

ASUS P5QL PRO P43 775 ATX

CORSAIR 4GB DDR2 XMS2 PC6400 (2X2GB)

Priset jag tänkt mig är runt 3000kr

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit en quad processor om jag varit du!

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk

Jo men det finns en hel del av dom. + att priset springer iväg en bit. Kan även tänka mig att möjligtvis skaffa en AMD Phenom x3 om det e nåt att ha dvs

Permalänk
Medlem

AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition 1 879 kr
Asus M4A78 PRO 849 kr
4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 473 kr
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr

alltså 3201kr lite över budget men en MYCKET kraftfullare processor och en bra planka ( konkurrerar i högsta grad med i7 )

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk

Ett par hundralappar hit och dit är inget att tjafsa om. Måste då säga att de var ett väldigt bra tips där !

Black edition, är det bara "utseendemässigt" eller ger det nåt bättre?

Permalänk
Medlem

ser exakt likadan ut, dock lite högre klockad ( 2.8 vs 3.0 ) och tål lite högre temperaturer.

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

black edition har väll även en upplåst multiplier?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

jo så va det oxå! du kan ändra i bios från 16 till 17 eller nått sånt ( rätta mig gärna om jag har fel!) och få processorn till 3.2GHz, på ca 1minut

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk

P3nt0s har bästa paketet. Kör på det. Ingen jävla phenom x3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
P3nt0s har bästa paketet. Kör på det. Ingen jävla phenom x3

Phenom II X3 720 Black Edition är grymt bra, du ska inte säga nåt med din X2 5000+...

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Phenom II X3 720 Black Edition är grymt bra, du ska inte säga nåt med din X2 5000+...

håller med dig, hört massvis med bra om Phenom x3, men är det inte bättre att lägga till ett par hundra på en quad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ernström
håller med dig, hört massvis med bra om Phenom x3, men är det inte bättre att lägga till ett par hundra på en quad?

Jag har en X3 720 BE överklockad till 3.5GHz 24/7, maxklock är 3.9GHz (dock med 1.55V)

Men jo visst kör på en 940 BE om du har pengarna, jag hade råd fast körde på 720`an för den är ändå så pass bra.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk

Klockning för min del kommer inte vara aktuellt på ett tag för jag blir lite "nojjig" att mitt nätagg inte kommer att klara av att driva dessa saker. Jag har ett AXP 500w *länk borttagen* (inte säker att de är det, men det är iaf köpt därifrån)

*edit*
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=150469 där e det exakta agget, må va samma, men känner igen kartongen^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Phenom II X3 720 Black Edition är grymt bra, du ska inte säga nåt med din X2 5000+...

..... Vilka pajasar det finns
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=287171
Inte phenom II jag pratar om phenom I smarto