Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Själv la jag in en mod för att göra det mörkare, håll ned TAB, du har en slags ficklampa i din pipboy.

Okej ska testa, jag kör med modden fellout. Är det den som gör det mörkare?

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Okej ska testa, jag kör med modden fellout. Är det den som gör det mörkare?

Fellout ska göra det mörkare om nätterna, ja

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Fellout ska göra det mörkare om nätterna, ja

thx ! blire att ta bort den då

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Hjälpsam

Fanns en version som inte gjorde det fullt lika mörkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Är så jävla besviken på både MZ och PL addons =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Är så jävla besviken på både MZ och PL addons =/

Broken Steel och Alien Abduction is the shit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Broken Steel och Alien Abduction is the shit.

Broken Steel var ju nice men Mothership Zeta var tyvärr lite "ta dig från A -> B", med i princip ett uppdrag "fly från detta skepp så vinner du".
Sen att de har låst hela skeppet när man väl tagit över det gör det hela riktigt tråkigt.

Gief expansion!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Så nu har jag spelat igenom spelet i originalutförande 2ggr och sista gången har jag nog inte missat många prylar.

Dags att köra med lite moddar nu och då undrar jag om någon av er har testat "Fallout 3 - Fileplanet Mod Pack v3.0" ?

Det är en jädra massa moddar med i detta, däribland de som jag måste ha:
Långsammare leveling
Höjd maxlevel
Mer sällsynt med huvuden och andra kroppsdelar som trillar av
Mer effektivt att skada olika delar av kroppen på fienden (och på spelaren själv förstås)

Men sen finns det en hel hög med andra moddar med i paketet som jag inte vet något om, så är det nån som testat och kan säga om det var bra eller anus?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Hejhaloj, har ett litet problem med mitt fo3. Kan inte tabba ner till windows när jag väl är inne i spelet, antagligen går det inte alls eller så tabbas jag ner och det blir en lång liten ruta nere i hörnet som inte går att få upp, allt slutar med att jag får köra ctrl alt del.
Någon som vet någon fix eller nått liknande som fixar problemet? Har nyaste patchen också.

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Hejhaloj, har ett litet problem med mitt fo3. Kan inte tabba ner till windows när jag väl är inne i spelet, antagligen går det inte alls eller så tabbas jag ner och det blir en lång liten ruta nere i hörnet som inte går att få upp, allt slutar med att jag får köra ctrl alt del.
Någon som vet någon fix eller nått liknande som fixar problemet? Har nyaste patchen också.

Tryck på ESC och sedan konsolknappen § (under esc) och tabba sedan. På så vis kan jag tabba utan att det går åt skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tryck på ESC och sedan konsolknappen § (under esc) och tabba sedan. På så vis kan jag tabba utan att det går åt skogen.

Lyckas inte, nu händer det ingenting när man trycker på windows knappen Man orkar ju inte avsluta spelet för att skriva på msn eller kika in något quest utförande.

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
Lyckas inte, nu händer det ingenting när man trycker på windows knappen Man orkar ju inte avsluta spelet för att skriva på msn eller kika in något quest utförande.

Failknappen fungerar inte

ALT+TAB

Permalänk
Medlem

någon som har handlat på GFWL här? är det en limit på hur många gånger man kan tanka ner ett spel? vore bra att veta så man inte tankar det före jag ska formatera disken å uptäcka att man bara kunde tanka det en gång

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nix aldrig testat det.

Någon som vet om

det går att laga det vapnet man fick i operation anchorage, tror de hette gaus rifle eller nått sånt, med något annat vapen?

Dold text

Tycker förövrigt att spelet att man har många timmar framför sig i spelet, finns alltid nått och göra. Har snart utforskat allt, förutom i dc området och lagt ner 100+ timmar. Ska sedan tesat de 2 nya tilläggen och se om de är något kul. Så får man kasnke 10+ timmar till.

Permalänk
Medlem

Geckod: Om du kör på PC går det med hjälp av mod, annars befarar jag att det är surt.

Visa signatur

I7-930 @3.6GHz | XFX 5870 XXX | OCZ Platinum DDR3 3x2GB | ASUS Rampage III | Lian-Li 343B | Corsair H5O 2x Scythe GT @1700RPM P&P |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

hehe, det gör inget. Bara undrade, endel unika vapen går ju att göra, så tänkte bara kolla om det gick att laga med nått speciellt vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
någon som har handlat på GFWL här? är det en limit på hur många gånger man kan tanka ner ett spel? vore bra att veta så man inte tankar det före jag ska formatera disken å uptäcka att man bara kunde tanka det en gång

Det funkar med all sannorlikhet som xbox live, när du köper något så registreras det på din profil att du har köpt spelet och du får tanka det igen om du skulle behöva.

..hittade detta medan jag skrev

"Once you've bought something, Games for Windows - LIVE will download the Game Add-ons and install it all from within the game. You no longer have to leave the game experience to grab the latest addition to your favorite game! You can also re-download previous purchases if you need to as well."

Permalänk

varför har ingen sagt att det finns mg?, helt klart ett spel för mig , mg, massa förorenat vatten o jox, här ska spelas

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Hej nån här som kan modda armor? kan simpla saker som att byta ut färg men inte ändra form osv, söker nån som kan ändra form osv. posta i tråden eller pma mig

Permalänk

helvetes j**** ****, är fast i en jävla källare, varje gång quest medelandet find *** kommer så krachar spelet

spelar ingen roll om man går bakåt o gör lite anorlunda, samma källare samma medelande o krach, skiten hänger sig

har sparat nu så att det tar 1sec så krachar spelet

why?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Testa och patcha spelet till den nyaste drivrutinen. Samt uppgradera grafikkortet till den nyaste drivrutinen

Permalänk

Går det att

spela vidare efter man gjort project purity-grejen? Måste jag göra en ny karaktär om jag vill spela alla DLCs, eller är jag tvungen att ladda en tidigare sparfil och aldrig spela klart "huvudstoryn"?

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av traeskapa
Går det att

spela vidare efter man gjort project purity-grejen? Måste jag göra en ny karaktär om jag vill spela alla DLCs, eller är jag tvungen att ladda en tidigare sparfil och aldrig spela klart "huvudstoryn"?

Dold text

du måste ha broken steel DLC för att fortsätta efter du klarat spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
du måste ha broken steel DLC för att fortsätta efter du klarat spelet.

Och efter det så gör man om det sista, och sedan kan man fortsätta?

EDIT: Eller hur långt innan måste man "göra om"?
Skjuter mig själv om jag måste knalla runt till varenda jävla plats igen

Permalänk
Hjälpsam

Du kan fortsätta och behöver inte göra om någonting.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Möööh...det kraschar för mig Först gjorde det direkt när jag startade, men då kollade jag load-ordern i FOMM och dom var helt åt skogen.
Nu har jag spelat en stund men nu kraschade det igen...

Load-ordern är så här nu:

Fallout3.esm
BrokenSteel.esm
Anchorage.esm
ThePitt.esm
Unofficial Fallout 3 Patch.esm
Unofficial Fallout 3 Patch - Operation Anchorage.esp
Unofficial Fallout 3 Patch - The Pitt.esp
Unofficial Fallout 3 Patch - Broken Steel.esp
Project Beauty.esp
EVE Beta_0.9.2.esp
EVE Operation Anchorage.esp
Project Beauty- Broken Steel.esp

Permalänk
Inaktiv

Hjälp?

Är fast i den trasiga delen av båten och det kraschar så fort jag försöker gå ut däifrån.

Load order:
Fallout3.esm
BrokenSteel.esm
Anchorage.esm
ThePitt.esm
Unofficial Fallout 3 Patch.esm
Unofficial Fallout 3 Patch - Broken Steel.esp
Unofficial Fallout 3 Patch - Operation Anchorage.esp
Unofficial Fallout 3 Patch - The Pitt.esp
EVE Beta_0.9.2.esp
EVE Operation Anchorage.esp
Project Beauty.esp
Project Beauty- Broken Steel.esp

Total active plugins: 12
Total plugins: 12

Permalänk

lika dant för mig fast i en jävla kälare

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
lika dant för mig fast i en jävla kälare

Klickade ur Unofficial Fallout 3 Patch - Broken Steel.esp, då försvann krascherna o_O

Permalänk

har inga patcher elr moddar nu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo