Permalänk
Medlem

Dags för ny dator, sista kollen

Tjena alla Sweclockers!

Har bestämt mig för att köpa ny dator. Huvudsyftet är spelade, men kommer även lyssna på musik, se på film och surfa. Prestanda är viktigare än ljudnivå, men vill dock inte ha ett jetplan på rummet:) Detta kommer bli den första gången jag sätter ihop en dator själv.
Jag kommer att köra Windows 7 RC. Vill inte vänta på i5 eller dx11.

Detta är vad jag kommit fram till:

En fråga:
1. Kommer nätagget räcka för framtida crossfire + överklockning?

Tänkte beställa imorgon eller på måndag.

Är tacksam för alla synpunkter!

Permalänk

Ser bra ut, kan inte svara på din fråga dock, annars verkar allt bra:P

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem

Antar att ingen har ngt att invända:D

Permalänk

Tjena!
Corsair har en grymt bra sida där man kan kolla vad systemet behöver.
Du knappar bara in dina komponenter så räknar den ut va du behöver för nätagg, självklart ett corsair då

http://www.corsair.com/psufinder/default.aspx

Visa signatur

MSI H61MU-E35 REV B3 - Western digital caviar green 1tb 5400rpm - OCZ 4GB OCZ Gold Kit (2x2GB) 1333MHz - Intel Core i3 2100 3,1GHz - Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Silverstone PS05B Precision Svart - Corsair CX 500W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Corsairs sida överdriver väldigt mycket 650W räcker gott till CF lugn bara, riktigt bra paket du fått ihop där vill bara påpeka att i5 och DX11 är på väg i början av september.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirlancelot
Tjena!
Corsair har en grymt bra sida där man kan kolla vad systemet behöver.
Du knappar bara in dina komponenter så räknar den ut va du behöver för nätagg, självklart ett corsair då

http://www.corsair.com/psufinder/default.aspx

Enligt Corsair behöver jag 750w om jag ska köra crossfire.

Permalänk
Medlem

En kompis påpeka precis att corsair 650w bara har två pci-e 6pin kontakter och att man behöver 4 om man ska köra crossfire. någon som vet ngt om det?

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar vänta 2 veckor på i5 så visst, kör på det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscar 2x
Enligt Corsair behöver jag 750w om jag ska köra crossfire.

650W räcker lugnt. Tillverkarna vill bara att man ska köpa en av deras dyrare produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
650W räcker lugnt. Tillverkarna vill bara att man ska köpa en av deras dyrare produkter.

Ok!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscar 2x
En kompis påpeka precis att corsair 650w bara har två pci-e 6pin kontakter och att man behöver 4 om man ska köra crossfire. någon som vet ngt om det?

Du får med adaptrar för att göra om nätaggregatets vanliga 4-pin till pci-e 6pin när du köper grafikkortet. Det fick jag iaf, men du kanske borde kolla först, om inte så finns såna adaptrar att köpa lösa på t.ex kjell oc.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2xPentium
Du får med adaptrar för att göra om nätaggregatets vanliga 4-pin till pci-e 6pin när du köper grafikkortet. Det fick jag iaf, men du kanske borde kolla först, om inte så finns såna adaptrar att köpa lösa på t.ex kjell oc.

Ok! tack så mycket, ska kolla upp det