Anmäl dig till Roborock Challenge!

Vill resa till ett varmt land - Budget på 4k

Permalänk
Medlem

Vill resa till ett varmt land - Budget på 4k

Hej.

Min plan är ganska enkel. Jag vill boka en resa till ett varmt land, spelar ingen roll alls vilket land det är.

Jag vill

- sola & bada

- softa och ta det lugnt

- kommer inte festa

- träffa sköna människor.

Jag vill åka i början av oktober, helst från Arlanda. Har även en budget på 4000 men kan gå upp en aning om det behövs och är värt det.

Tips?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har för mig resor till Rom, italien eller t.om europas (vackra) sopstad Neapel har billigare priser, runt 4k.

Kassa tider osv men billigt var det om jag inte minns helt fel

Permalänk
Medlem

Kroatien, bulgarien, turkiet.

Det är några ställen du kan komma iväg till varma, soliga och badvänliga ställen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Kroatien, bulgarien, turkiet.

Det är några ställen du kan komma iväg till varma, soliga och badvänliga ställen.

Vad ligger priserna på? Är det värt att endast boka biljett och hoppas kunna bo billigt när man kommer ner till X land?

Permalänk

Tunisien eller Egypten. Perfekt när man bara vill chilla, inte så dyrt heller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Permalänk
Medlem

Undvik Turkiet för allt i världen. Det är tyvärr mitt enda tips.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Åk till Turkiet för allt i världen. Det är lyckligt nog bara ett av mina tips.

Haha...

Turkiet är helt fantastiskt, men undvik de uppenbara turistmålen under högsäsongen eller för den delen strax efter den. Försäljarna kan bli något irriterande efter ett tag.

Försäsong så funkar även turistområdena.

OBS! Om restaurangerna har menyn på svenska, gör dig en tjänst och gå vidare. Vill du beställa kött med sås eller köttbullar med potatis, stanna hemma och spara sköna tusenlappar.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Du kan ju annars få en biljett till thailand för ~4k om du kikar runt lite och kan köpa med kort varsel.

Du får stretcha din budget lite..

säg 1000 kr per vecka så lever du gott inkl boende.

y = 4000 + x * 1000

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can

Håller med. Inget jag någonsin åker till igen.

Permalänk
Citat:

Instämmer på detta.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara behjälpligt om ni skriver var i Turkiet ni har varit, eller ogillar ni hela landet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag var i Alanya.
Det jag gillade var värmen och maten.

Ogillade alla fulla turister
Men det var billigt som fan att åka dit. En vecka med hotell & flyg. 1500kr

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Håller med. Inget jag någonsin åker till igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Instämmer på detta.

Jag gissar på att ni enbart vart i turistorterna och där endast vart i turiststråken?

Mitt tips på resmål till trådskaparen: Turkiet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Inget fel på turkiet! (æven i turist orterna) Varit dær ett antal gånger och personerna i turkiet ær oftast trevliga.
Har aldrig varit dær och festat men verkade inte som att trådskaparen skulle gøra det heller så.

Det ær ett perfekt land før att sola och bada, dock så har det væl blivit dyrare dær nu på senare år. Sedan så skulle jag tro att personerna dær nere har blivit mer efterhængsna nu efter att dom fått euro.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Jag har varit i både Alanya och Antalya men det var på försäsongen, och jag kan tänka mig att det kan vara påfrestande under högsäsong.

Men även då så borde man kunna hitta en trevlig atmosfär om man går ut några kvarter från huvudgatan/orna , maten är godare och folk är trevligare.

Top 1 att göra... ta en eftermiddag för att köpa en vattenpipa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Italien med ryanair jag åker för runt 1300kr tur o retur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Italien med ryanair jag åker för runt 1300kr tur o retur.

Åker gärna som sagt till ett varmt land då jag främst är ute efter sol och bad.

Tack alla för era tips, ska kolla upp det.

Permalänk
Medlem

Sant, Italien är ju svinkallt? :S

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag var i Alanya.
Det jag gillade var värmen och maten.

Ogillade alla fulla turister
Men det var billigt som fan att åka dit. En vecka med hotell & flyg. 1500kr

Var bokade du då?

Permalänk
Medlem

Vet inte var det det var. Något internetställe.
En sista minuten resa. Det var inte världens bästa hotell heller. Men vi hade ett dubbelrum, pool och en helt OK restaurang inne i hotellet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varit i Turkiet två gånger, en gång vanligt turistande mitt på sommaren i Side, och det var HEMSKT, aldrig mer.

Andra gången var vi i Alanya med en faster som jobbade där nere, och det var underbart, även turistområdena var kul, undvik vattenlandet mitt i stan bara, värdelöst och dyrt som fan.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Turkiet säger jag med. Antalya är fint

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.