Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Ska se Inglorious Basterds om typ 3 timmar, ser fram emot denna as mycket, fyfan vad jag älskar Tarantinos tidiga verk. De senare verken har inte riktigt hållit samma klass men har hört att Basterds ska vara lika bra som Pulp Fiction så det väntas att se!

Visa signatur

rragon

Permalänk

Banlieue 13 Ultimatum

ser g'rna en uppf;ljare av denna film..

EDIT: Nog ett av de bätre intros jag sett dock lite snabb o något hack på sitt ställe men grymt nice!

Verkar ha fuckat upp tangentbordet d'rf;r det kommer lustiga tecken >P

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Funderade på att vara olaglig när det gäller Inglorious Basterds men eftersom alla ni verkar tycka att den är en kanonfilm så ska den ses på bio!

Väntar bara på att den ska komma till den lilla håla jag bor i.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte Inglorious Basterds speciellt mycket.

Har någon lust att förklara varför den är så bra?

Tyckte den saknade mycket som jag associerar med Tarantino.
Inga coola karaktärer (Pitt kändes så överdriven, de andra bara psykotiska. Stieglitz eller vad han hette var dock jävligt hård ), inga coola dialoger.

Visst den var underhållande, dock lite väl grym.

6.5/10 ger jag den

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Jag gillade inte Inglorious Basterds speciellt mycket.

Har någon lust att förklara varför den är så bra?

Tyckte den saknade mycket som jag associerar med Tarantino.
Inga coola karaktärer (Pitt kändes så överdriven, de andra bara psykotiska. Stieglitz eller vad han hette var dock jävligt hård ), inga coola dialoger.

Visst den var underhållande, dock lite väl grym.

6.5/10 ger jag den

Alla har åsikter antar jag :D:D

Permalänk
Medlem

Haha ja det klart alla har, men jag verkar vara ganska ensam om min

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

state of play - helt okay film, bitvis ganska spännande.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Hulken (2008), en okej popcornrulle som inte imponerar, tveksamma cgi-effekter. 2.5/5

Twilight, åh herregud vilken horribelt sliskig sunkfilm riktad mot 15-åriga tjejer. Jag kanske hade uppskattat den mer om jag varit 15 år yngre. 2/5

Watchmen, en otrolig seg men snyggt filmad historia. 2/5

Terminator 4- Salvation, en film som kunde ha varit hur bra som helst, jag menar, får man hur mycket pengar som helst för att göra en film om kriget mot onda robotar som tagit över välrden borde man ju ha kunnat få ihop ngt bättre. Otroligt mycket sunkiga logiska luckor samt en otroligt utdragen och dålig "slutstrid". 2.5/5

Jag hoppas nu på District 9, får se om jag kan se den på söndag.

Permalänk
Medlem

Inglourious Basterds - 8/10

Riktigt jävla bra, men kunde haft lite högre tempo. Jag älskade verkligen alla scener, speciellt den första...men jag hade personligen föredragit aningen mer fokus på just "Basterds" om jag ska vara ärlig. Underhållningsvärdet var litet lägre än filmvärdet i denna film, om man ens kan säga så. Christoph Waltz var verkligen den som visade vart skåpet skall stå under filmens gång vad gäller skådespeleri, B.J. Novak däremot körde en "Keanu Reeves" dvs samma roll han kör i allt annat, typ The Office. Scinematografin givetvis på topp, man känner igen Tarrantino från första minuten.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

District 9. 7,5/10

Permalänk
Medlem

Doctor Zhivago - 8.5/10

Nice epic film av samma snubbe som ligger bakom Lawrence of Arabia och The Bridge on the River Kwai, David Lean. Utspelar sig i början av 1900-talet i Ryssland, då landet håller på att övergå till kommunism. Jävligt vacker film, mycket kärlek, imponerande miljöer och bra musik. Skådespelarna kan man inte klaga på. Rod Steiger var bäst även om det kändes som om killen hade minst screentime, underskattad skådespelare...
Sjävla filmen är också underskattad med sina 8/10 på IMDb och inte ens med i topp 250, skandal!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Watchmen Directors Cut 5/5

Bästa filmen hittils detta år, mycket mycket välgjord, genomtänkt och omskriven (det nya slutet gör filmen grymt mycket bättre än boken IMO). Directors Cut versionen gör filmen dessutom ännu bättre än bio versionen, många våldsamma scener är längre och mycket mera är förklarat.

Såg District 9 i fredags, och kom ut ur biosalen grymt imponerad. Filmen är en av de mest välgjorda filmerna som jag sett med tanke på budget och regissörens tidigare erfarenhet. Filmen har precis så mycket djup som du själv vill ha, egentligen ligger där ett ganska mastigt budskap om hur vi bahandlar och behandlas, men ingenting som tar ifrån filmen dess ruskigt fräsha syn på sci-fi. Actionscenerna är som lite som en sci-fi band of brothers. Väldigt onödigt grovt, snabba klipp på folk som går i tusen bitar, men mer dokumentärt och äkta.

District 9 ska lätt ha en 5/5.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Mega shark Vs giant occtopussy 0/100

Kolla ett klipp på youtube så inser ni hur kass den är.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn

Den är ju så dålig att den blir underhållande:D
Skådespelet är ju underbart, när hajen hoppar upp mot planet o killen utbrister "A shark!" haha:D

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Ja men det väger inte upp tillräckligt ändå

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Banlieue 13 - Ultimatum - 6.5/10

Mer eller mindre lika underhållande som första filmen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Inglorious Basterds - Jävligt underhållande och det kändes verkligen inte som 2h30min där inne i salongen. Känns jävligt Tarantino vilket gillas dock så är den liite för seg på sina ställen men absolut inget tråkigt, precis som alltid från honom. Jävligt rå och underhållande så man skrattade högt på sina stunder, bästa filmen för året. 88/100 får den i alla fall.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Banlieue 13 - Ultimatum - 6.5/10

Mer eller mindre lika underhållande som första filmen.

Finns det en film före denna?
Är den lika sevärd?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är den lika sevärd?

Yes. Banlieue 13. Jag tycker den är lika sevärd.

http://www.imdb.com/title/tt0414852/

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

City Lights - 8.5/10

Oj vilken vacker film av Charlie Chaplin. City Lights är förmodligen en av den bästa romantiska filmen jag sett. Inte lika rolig som Modern Times, det måste jag säga. Modern Times hade fler roliga scener och fick mig att skratta mer, men City Lights är mycket djupare med kärlek och slutet är så... vackert. Det är slutet som fick mig att älska filmen. Kändes som om jag skulle fälla en tår men jag är en man och män fäller inte tårar! *spänner musklerna*.
Men jag rekommenderar verkligen denna till er som gillar romantiska filmer. Låt dig inte skrämmas av att det är en stumfilm...

Vacker, vacker film... Charlie Chaplin är ett geni...

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn

Den såg jag häromdagen när jag var frustrerad över ett arbete som gör mig galen...
Den var ju underbart dålig, var inte ett dugg frustrerad efteråt.

Om man ska se en film och är på dåligt humör, då får den 10/10...för man skrattar hysteriskt åt hur dålig den är. XD
Men om man ska se en film för att man vill se en film en fredagkväll, så får den 0/10...fö det är en och en halt timme som man inte får tillbaka.

Senaste filmen jag såg var Wall-E, kan inte ge den annat än 10/10.
Har sett den förut och den var lika bra nu som då, så mysig film.

Ikväll blir det Inglourious Basterds, skulle sett den i föa veckan, men då hade de en stor repa genom hela kopian så de ställde in visningen. :/

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Brüno - 5/10

Mycket sämre än jag trodde att den skulle vara, och framförallt mycket sämre än Borat. Saknar väldigt mycket av den finess som hans förra film hade, och kändes som att den egentligen mest bara var vulgär för vulgaritetens skull.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är den lika sevärd?

Den innan är bra mycket bättre. Ultimatum var sååå överdrivet dålig
Ändå en skoj film att se ifall man gillar action.

District 9 - 7/10

Helt OK rulle. Långt ifrån Topp 10 kvalitet för min del då jag ej gillar Sci-Fi. Men ändå var det en skön story.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Oldboy - 8.5/10

Mycket bra. Ovanlig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Oldboy - 8.5/10

Mycket bra. Ovanlig.

Om du inte har sett de andra två delarna i den serien så rekommenderar jag dem också.
Lady Vengeance och Sympathy for Mr. Vengeance. Han, Chan-wook Park, har också fler sevärda filmer, tex I'm a Cyborg, But That's OK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Om du inte har sett de andra två delarna i den serien så rekommenderar jag dem också.
Lady Vengeance och Sympathy for Mr. Vengeance. Han, Chan-wook Park, har också fler sevärda filmer, tex I'm a Cyborg, But That's OK.

Tack för tipset! Ska ses. Men har filmerna någon som helst koppling till varandra?

Permalänk
Medlem

Crank 2 - High Voltage

Underbar Precis som en Crank film ska vara! SPÅRAD!

Permalänk
Medlem

District 9 - Riktigt bra handling, den berättas på ett spännande sätt, bra huvudskådespelare, trovärdiga effekter, sättet filmen är filmad på kändes passande osv. En grymt bra film helt enkelt. [9/10]

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

The Gold Rush - 7.5/10

Bra film av Charlie Chaplin men inte lika bra som Modern Times och City Lights. Lite bull att jag efteråt märkte att det var 1942 versionen jag såg och inte originalet från 1925, skillnaden ska inte vara så stor... men ändå. Jaja... sett är sett.

Visa signatur

daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Grace - 6.8/10

En väldigt svårdefinierad film, någonstans mellan rysare och drama. Det är dock en sjukt äcklig stämningen genom filmen, och även fast det inte är mycket gore i den, satt jag småäcklad genom hela.

Jag tycker redan att spädbarn är smått otäcka, kanske därför jag gillade filmen så mycket. Rekommenderas.

Visa signatur