Inget ljud i Heroes of Newerth

Permalänk
Inaktiv

Inget ljud i Heroes of Newerth

Hej jag har ett litet problem i Heroes of Newerth. För två dagar sen så slutade helt plötsligt ljudet fungera i spelet. Jag har prövat att installera om spelet två gånger utan bättrande resultat. Jag har installerat om mina drivrutiner till asus xonar essence stx och dubbelkollat ljudinställningar i Windows. Det jag kommer ihåg som kan ha haft inverkan på problemet var att innan det försvann fixade jag med WASAPI plugin i foobar och ändra output inställningar. Jag kommer inte på vad jag ska göra mer, så hjälp skulle uppskattas

Tack på förhand Sebastian

Permalänk
Medlem

Fungerar inget och du inte får några tips så kanske blåsa windows är en bra ide? alt systemåterställning till innan du gjorde denna ändring. Är antagligen dte med WASAPI som orsakat detta. MEn eftersom informationen är begränsad så är det dom två alternativen jag har i åtanke.

Permalänk
Inaktiv

Ok förlåt glömde nämna att det bara är i HoN som ljudet inte fungerar har testat mirror's edge, crysis och counter strike 1.6 och där fungerar det utmärkt. Foobar fungerar. Alltså det är bara HoN som inte har ljud. Kan du förklara lite mer ingående vad wasapi gör egentligen.

Problemet försvann helt plötsligt efter en omstart av datorn så nu funkar det igen men har inte blivit klokare.

Permalänk
Medlem

Händer för mig ibland. Ljudet fungerar lite då och då. Inget som drabbar mig eftersom jag ändå lyssnar på musik under splandet :P. Lite jobbigt om någon får för sig att prata och man ite hör något dock.

Permalänk
Inaktiv

Yes precis. Hoppas det stannar nu bara.