Permalänk
Medlem

detox?

http://www.kristallhealing.com/html/detox.html

Ofta att man kan "dra" skit ut genom fötterna. Hallå eller...

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Det där var SKUMT kan jag lova, skulle vara kul att veta om de fungerar

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är med största säkerhet humbug.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Om det hade testats ordentligt och man funnit att det fungerar skulle det förmodligen vara en vanlig medicinsk åtgärd, om man får tro beskrivningen av de positiva effekterna. Notera att det ingenstans står vad som faktiskt försvinner från kroppen, förutom "skräp", vilket känns lite väl generellt om man ska förutsätta att de vet vad de gör.

Kroppens reningsprocesser är generellt sett full kapabla att ta rensa bort eventuella slaggprodukter. Exakt vad som visas på bilderna är svårt att säga, men gissningsvis har de något ämne eller liknande i vattnet som reagerar på ström. Är lite enklare att övertyga folk att det fungerar om man i alla fall kan hänvisa till att vattnet har bytt färg.

Spiken i kistan är nog dock sidorna de länkar vidare till. Jag skulle inte ta några tips om fysiologi, biologi eller hälsa från någon som även tipsar om Astrologi, kanalisering och "Currylinjer" ("kraftlinjer" tydligen... who knew).

Köpa ett fotbad och nöja sig med det istället skulle jag tipsa om.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Köpa ett fotbad och nöja sig med det istället skulle jag tipsa om.

Men vart ska man då få sin placeboeffekt ifrån?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled

Det är inte vilket vatten som helst.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Hedersmedlem

bra skit

Jag undrar också vad det är man rensas på och vad de positiva effekterna skulle vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled

skaffa en vattenvirvlare, bara...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

Det enda det "drar ut" ur dina fötter är svett.
Förändringar i volym och färg beror på att plåstret dragit åt sig fukt.

Permalänk

Haricots, jag har för mig att jag såg något plåster som ändrade färg och avgav något ämne när det blöttes ner, för att göra "effekten" tydligare.

Det här är förövrigt givetvis fullständigt trams där mindre vetande människor blir lurade på stora mängder pengar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Haricots, jag har för mig att jag såg något plåster som ändrade färg och avgav något ämne när det blöttes ner, för att göra "effekten" tydligare.

Jepp, det är så de i regel "fungerar".
Tror att det är någon torkad ättika med lite spårämnen som ger det färg när det blir utlöst i vatten. Vitt pulver när det är torrt och brunt när det är löst i vatten.

Permalänk
Medlem

jag tror mer på att levern och njurarna sköter rensningen och inga konstiga elektriska strömmar osv.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Att tråden ligger i forumet underhållning säger väl allt?

"Vi kopplar på dig ett handledsband som leder mycket svag ström och som hjälper till att känna av svängningarna i din kropp. Sen sätter vi på dig ett bambubälte, innehåller kol av bambu, som leder infraröd värme djupt in till det område vi placera det på."

Det är bambubältet som är nyckeln! Inte undra på att alla hemliga ninjor har bambustavar.

Kristall-healing verkar vara the shit! Jag har hört att man kan bli av med både cancer och svininfluensan genom fot-detox... Dock krävs det en 5-6 behandlingar á 500kr!

Jag vill bli healer när jag blir stor!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Undra vad som händer om man sätter bambubältet runt huvudet och sätter ner det i vattnet...

Eller vänta nu...

Permalänk

Borde inte sånt här vara olagligt?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Klart det funkar. Tror ni de skulle ljuga oss rakt i ansiktet eller?