Cities XL Demo - Har du spelat?

Permalänk
Medlem

Cities XL Demo - Har du spelat?

Hej på er,

Har någon av er testat Cities XL demot?
http://www.citiesxl.com/
Länk till demo: http://www.fz.se/filer/archive.fz?id=8475

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ser ju helt otroligt supercoooooolt ut om man kollar på screenshotsen, har helt missat det här! Tack för tipset ska prova demot snarast!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

roligt att du tycker det.
Jag har själv gått hela vägen och förhandsbokat Limitied Edition.

Jag hade hoppats på lite mer feedback men våra kära sweclockers måste antigen vara upptagna i skolan eller ha fullt upp på jobbet

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har prövat demot lite, verkar ganska roligt får se om man köper då det släpps. Vore dock roligare om man hade några polare som också körde så kan man lätt förhandla med dom.

Har inte kört så mycket själv, va tycker ni är bra/dåligt?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Drog ned demot igår och testade lite, vart lite sur på att det var max 7 dagar man fick spela, jag spelar bara några timmar i veckan så kändes lite meningslöst att ens testa demot då... Men det verkar ganska kul, var lite stressigt att det var online direkt, var störande med chatten (går säkert att stänga av kanske?). Hoppas att det kommer finnas ett offline läge i riktiga, någon som vet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Drog ned demot igår och testade lite, vart lite sur på att det var max 7 dagar man fick spela, jag spelar bara några timmar i veckan så kändes lite meningslöst att ens testa demot då... Men det verkar ganska kul, var lite stressigt att det var online direkt, var störande med chatten (går säkert att stänga av kanske?). Hoppas att det kommer finnas ett offline läge i riktiga, någon som vet?

Hade för mig det fanns både Mulitplayer och Singeplayer tillgängligt på den riktiga versionen

Permalänk
Medlem

Retail versionen kommer innehålla både single player (offline) och multiplayer (online genom planet offer). Single player versionen kommer inte och få lika mycket funktionalitet som online versionen. Tåg, tunnelbana kan komma att begränsas till bara online medan bussar finns i offline versionen.

Online versionen kommer dessutom att vara belagd med en månadsavgift:

1 månad: 7,99 €
2 månader: 12,99 € (6,50 €/month)
3 månader: 15,99 € (5,33 €/month)

Personligen är jag ganska lyrisk över multiplayer delen och jag tror att den kan komma och erbjuda mycket roligt gameplay.

Online versionen erbjuder bland annat:

  • Nya byggnader med olika teman (varje månad)

  • Kartor baserade på riktiga platser (varje månad)

  • Bygga upp till 5 olika städer.

  • Handla och samarbeta med tusentals spelare.

  • Besök deras städer.

  • Administrera dina affärskontrakt online.

  • Lotterier av "Blue prints" för att bygga Mega Structures*

*Mega Structures är speciella byggnader (wonders of the world) som kommer och ge extra bonus till din stad i form av t ex mer turism. Dessa kommer att ta tid och bygga (10 dagar t ex) och kräva massor med resurser.

Jag har redan förhandsbokat det.
Om ni undrar något när ni testar demot så kan ni alltid prova och skicka en /whisper LiTo
Jag spelar på planeten Caliban

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Spelade demot i två dagar och tycker det är skitbra, mycket bättre än simcity 4 och jag kommer att köpa det när det kommer.
Lite trist att demot är så begränsat, 20000 invånare kommer man upp till på cirka 30 minuter - en timme, tycker också att det är svårt att bygga alla utilities och leasures då dessa har väldigt hög maintenance kostnad.