Headset för runt 500-700kr

Permalänk

Headset för runt 500-700kr

Jag har nu tatt sönder mitt andra Speed-link medusa 5.1 headset (USB) och skall byta och vill ha lite tips på nya lurar.

Jag har varit extremt nöjd med ljudet i mina medusa lurar då jag gillar att skruva upp lite med musiken imellanåt.

Spelen jag spelar för tillfället är
Trackmania
Heroes of Newerth
WC3

Som synes så är det inte några FPS spel som spelas och dom få gångerna som det händer så blir det oftast typ BF Heroes och har även spelat Warrock rätt mycket.
MMORPG spel spelas också ibland, har tex spelat väldigt mycket WoW förut.

Micken kommer till att användas rätt så flitigt, speciellt när jag kommer över ett bra MMO spel så micken skall inte vara svinkass.

jag gillar att man kan höra vart spelarna kommer ifrån när jag väl spelar FPS spel men jag har inget 5.1 ljudkort utan använder för tillfället ett inbyggt skitkort

OM det finns något headset som ni tror skulle passa mig så tveka inte att släng in ett inlägg

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Sennheiser hd 515, grym ljud kvalite mm,

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
Sennheiser hd 515, grym ljud kvalite mm,

det där är ju dock hörlurar bara :/ eller kanske jag som inte hittar någon spec på micken bara?

hade gärna haft ett headset istället men om jag inte får några bra förslag så får jag väll fixa nytt ljudkort och köra på lurar+mick.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Tänkte bumpa denna tråden, eftersom jag letar efter ett par lurar med samma spec, som är bra för gaming, med inbyggd mick.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Siberia Vit Headset Tycker jag verkar riktigt bra.

Har inget själv men en polare har. micken är inte inbyggd i själva headsetet vilket gör att man slipper se en ful mick i ögonvryn. bara att sätta fast micken i tröjan eller varsom nu passar.

själv har jag ett Creative Fatal1ty Gamer Headset
vilket också fungerar otroligt bra. micken är avtagbar ifall man ej behöver den.

Edit: priserna på dessa heatseten är inte över 550kr. Är man rejält
kräsen så bör man ta något lite dyrare med bättre teknik.

Edit2: Steelseries Siberia har en tendens att släppa ut en hel del ljud omkring sig vid hög volym.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

jag kör SteelSeries Siberia. grymmt !