Permalänk
Medlem

Counter-Strike: Source SERVER

Fick hem en gammal Dell av Mormor som jag tänkte använda som server till Counter-Strike: Source.

- Jag har en Netgear DG834G router.
- Srcds och HLDS är installerade och uppdaterade.
- I princip alla portar från 27000 - 27039 är öppna (genom routern).
- Serverdatorn har avstängd brandvägg och inget antivirus-program installerat.
- Min "serverstart" genväg ser ut såhär: C:\srcds\srcds.exe -console -game cstrike +maxplayers 20 +map de_dust2 -port 27015 -sport 27011 -sv_lan 0 -ip 192.168.0.17

Jag har hållt på i flera timmar med det här utan att få igång det och nu har jag slutligen vänt mig till er. Jag har kollat nästan ALLA forumtrådar på olika forum om det här problemet men det löser sig inte för mig.

Jag hittar servern, men bara som LAN. Ingen annan hittar den. Hjälp?

MVH.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Någon?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Inaktiv

Nu vet jag inte riktigt vad "-ip" gör men ska det verkligen stå din lokala IP bakom och inte din IP mot internet? Jag har satt upp några css serverar och har aldrig använt mig av varken "-ip","-port" eller "-sport" och det har fungerat problemfritt för mig. (Notera att jag dock inte vet vad de gör för något) Men kan inte skada att testa utan?

Jag t.ex. bara använt mig av denna rad i min genväg: "C:\srcds\srcds.exe -console -game cstrike +maxplayers 32 +map de_dust2 -tickrate 100"

Det har fungerat för mig och servern använder port 27015 om den är ledig (vilket den bör vara). Testa även att pinga servern från en dator utanför nätverket också för att se om en dator utanför nätverket ens får någon kontakt med den. Får datorn utanför ingen kontakt med den så är det förmodligen portar/brandväg som spökar i alla fall. I steams forum avdelning om ds serverar finns även väldigt mycket nyttigt.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoJaa
Nu vet jag inte riktigt vad "-ip" gör men ska det verkligen stå din lokala IP bakom och inte din IP mot internet? Jag har satt upp några css serverar och har aldrig använt mig av varken "-ip","-port" eller "-sport" och det har fungerat problemfritt för mig. (Notera att jag dock inte vet vad de gör för något) Men kan inte skada att testa utan?

Jag t.ex. bara använt mig av denna rad i min genväg: "C:\srcds\srcds.exe -console -game cstrike +maxplayers 32 +map de_dust2 -tickrate 100"

Det har fungerat för mig och servern använder port 27015 om den är ledig (vilket den bör vara). Testa även att pinga servern från en dator utanför nätverket också för att se om en dator utanför nätverket ens får någon kontakt med den. Får datorn utanför ingen kontakt med den så är det förmodligen portar/brandväg som spökar i alla fall. I steams forum avdelning om ds serverar finns även väldigt mycket nyttigt.

Lycka till.

Har du behövt öppnat några portar eller liknande? För min dator hittar servern men den ligger inte online för alla om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Skriv din ip utåt istället för den lokala, www.dinip.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Skriv din ip utåt istället för den lokala, www.dinip.se

Då står det såhär:
Couldn't allocate dedicated server UDP port.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Har du behövt öppnat några portar eller liknande? För min dator hittar servern men den ligger inte online för alla om du förstår vad jag menar.

Testade du att använda kommandoraden han skrev?
För övrigt räcker det inte med att öppna portarna, du måste forwarda dem till din dators interna IP också.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

testa +port istället för -port och skit i "-sport"

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Testade du att använda kommandoraden han skrev?
För övrigt räcker det inte med att öppna portarna, du måste forwarda dem till din dators interna IP också.

Har prövat alla och det löser sig inte!

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
testa +port istället för -port och skit i "-sport"

Fortfarande samma..

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Info

Där är ungefär hur det ser ut för mig just nu.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem

Vad hände med alla?

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk

Hyr en server istället. Finns ju massa gaming hosters idag.

Www.SwedishHost.se
Www.Madservers.se
Www.Game-Hosting.com
Www.E-S.se

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Hedersmedlem

Flera onödiga bumpar.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.