Permalänk
Medlem

Dator stänger av sig i spel?

Tjena!

Har precis köpt en ny dator och installerat lite spel.

Datorn är följande:

Phenom II X3 720
2 x 2 GB Ram
Asus m4a78 pro
Sapphire HD4870 1 gb
Antec Neo HE 430W Modular

Jag har dock stött på ett problem.
Datorn stänger av sig efter ca 20 min i vissa spel.
Alltså allt blir bara svart och jag måste starta om den.

Tempen ligger runt 40 grader idle och 50 i fullload på processorn
Jag har testat att köra utan chassi-sida och den stänger fortfarande av sig på samma sätt.

Det ska tilläggas att jag detta inte händer när jag kör prime95 och furmark, vare sig separat eller samtidigt.

Vad tror ni det kan vara?

Permalänk
Medlem

Spelet?

Vilket os ?

Permalänk
Medlem

Den hänger sig under tyngre spel som Crysis och Batman: Arkham Asylum.
Heroes of Newerth fungerar bra, men även här har det hänt att den stängt av sig nån enstaka gång. Men inte alls lika ofta.

Kör Windows 7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ju att Crysis borde flyta på bra med demdära komponenterna.. Så inte kan det vara för att komponenterna suger (Kan tillägga att jag testade Left 4 Dead och total döpall blev det..) Och inte har du klockat, för det hade du väl nämnt i texten då.. För att vara ärlig så har newbien Beyorn ingen aning om vad som är felet.

EDIT: Om datorn nu "dör", så borde ju nätagget vara med i bilden..?
Och nu till en annan idiotisk kommentar från Norrbottens dunderidiot Beyorn:
Kanske Processorn/Grafik-kortet som det inte står helt rätt till med?

Permalänk
Inaktiv

På min 4870 låda står det "500watt or greater power supply".

Jag är rätt så säker på att det är ditt agg som inte orkar driva det hela

Permalänk
Medlem

Lyckades spela 3 timmar Batman och 3 timmar Heroes of Newerth nu utan att den dog, väldigt skumt detta. Näe, inte klockat eller något. Alla spel flyter skitbra så inget fel på grejerna.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, ibland far jag bluescreens med. star atimag.sys eller nanting. har inte kunnat hitta vad som kan vara fel

Visa signatur

E8400 @ 4,2 ghz | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Asus P5Q-Deluxe | 4Gb Corsair 8500 | Asus GeForce ENGTX560 TI DCII | Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
På min 4870 låda står det "500watt or greater power supply".

Jag är rätt så säker på att det är ditt agg som inte orkar driva det hela

Ett 4870 drar ungefär 150w i load. Så jag skulle tro att det räcker, absolut.

Däremot, har du tänkt på att det kanske är grafikkortet som blir för varmt? Testa furmark och grejer så får du se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarar
Det ska tilläggas att jag detta inte händer när jag kör prime95 och furmark, vare sig separat eller samtidigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Däremot, har du tänkt på att det kanske är grafikkortet som blir för varmt? Testa furmark och grejer så får du se

Hmm..?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Jag tror i alla fall att det är nätdelen som är för klent

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

testat med olika drivare ? Installerat senaste chipset drivarna ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Som jag skrev.. förlänger lite där
Har du nån kompis som har ett typ 550W's liggandes, kanske du får låna det från hans burk? Testa och se om det hjälper. Annars kan det ju vara att Voltantalet som nätagget ger är för lågt? För att vara ärlig: Jag kan typ inte ett skit om nätagg och det kan väl bero på att man nyss börjat intressera sig mer om sånahära saker.. och för att man går i 8an :$

Lycka till med detdär! Annars är det väl bara att ta in den till en firma och se vad dom tror felet är?